Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen esimiehen käytöksen verukkeella
Esimies on milloin mistäkin uhannut varoituksilla ym. täysin mitättömistä asioista (tekee tätä kaikille) ja monesti tullut pyytämään anteeksi käytöstään jälkikäteen. Mulla on nyt määräaikainen sopimus, loppuu elokuussa mutta haluan lopettaa nyt, tai ainakin heinäkuun puolessa välissä, koska olen uupunut työhön. Pomon jutuista kirjalliset todisteet. Voisinko yrittää irtisanoa sopimusta sen nojalla, että minun kohteluni ja työpaikan ilmapiiri on asiaton ja rasittaa minua? Enkä siksi enää halua jatkaa... Vai onko mitään tehtävissä?
Kommentit (5)
Työsuhteen purkaminen? Ota yhteyttä ammattiliittoon. Jos ei muuten, niin sitten sairalomaa.
Et voi. Sinun olisi pitänyt eskaloida nuo esimiehen esimiehelle ja sen jälkeen kun hän ei saa mitään aikaiseksi viedä vielä työsuojeluun. Jos homma sittenkin jatkuu, työsopimuksen purkuperuste voisi ehkä olla olemassa.
Jos olet vain hiljaa itseksesi miettinyt, miten on ikävää, niin ei mitään toiveita sille, että voisit yksipuolisesti päättää määräaikaisen sopimuksen ennenaikaisesti. Toki jos pääset työnantajan kanssa sopimukseen työsuhteesi päättämisestä, voitte sopia vapaasti mitä vain sen suhteen.
T. Työoikeusjuristi
Lienetköhän töissä Valtorilla? Kuulostaa tutulta. Mainittu eskaloittaminenhan ei meillä auta koska moinen touhu on firman linja/tavoite. Valita ylöspäin ja ovat vain tyytyväisiä kun johdon linjauksia seurataan kerrankin kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Työsuhteen purkaminen? Ota yhteyttä ammattiliittoon. Jos ei muuten, niin sitten sairalomaa.
Palkaton sairausloma onkin hyvä vaihtoehto.
Aloittaja oletko töissä Tampereella?