Jäätelöpallon koko pitäisi standardisoida.
Tilaan yleensä kaksi palloa. Välillä ne on mikroskooppisia. Välillä saa varmaan puoli litraa mussutettavaa.
Vaadin standardikokoisia jäätelöpalloja.
Kommentit (25)
Pomot ohjeistaa työntekijät tarkasti, minkä kokoisia palloja saa tehdä. Mitä nuukempi pomo, sitä pienemmät pallot. Mä kyllä tein niin isoja, kun kauhalla sai pyöriteltyä.
Vierailija kirjoitti:
Pomot ohjeistaa työntekijät tarkasti, minkä kokoisia palloja saa tehdä. Mitä nuukempi pomo, sitä pienemmät pallot. Mä kyllä tein niin isoja, kun kauhalla sai pyöriteltyä.
Toisaalta jäätelön ostohinnan osuus tuossa jäätelökioskikonseptissa on ihan olematon...
Kohta EU hoitaa tähänkin direktiivin.
Olin aikanaan valion jäätelöpallokurssilla. Siellä ainakin oli grammamäärissä määritellyt standardikoot. Harjoiteltiin vaa'an kanssa, kunnes tuli näppituntuma.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaadin torimyyjille vaakoja. Välillä litra herneitä on puoli pussillista ja välillä pussin pohjalla herne etsii toista. Litramitat, ja kapat, pitäisi lailla kieltää 😡
Ostathan sinä maidot ja muutkin juomat niiden tilavuuden (litra) etkä painon (kilogramman) perusteella. Tosin litra vettä vastaa yhtä kilogrammaa vettä ja yhtä kuutiodesimetriä vettä. Veden tiheys on varsin lähellä arvoa 1 kg/dm³, koska kilogramma määriteltiin alkujaan yhden vesilitran massaksi.
Samaa mieltä, on useamman kerran osunut kohdalle nuori myyjä, joka hät'hätää kietaisee jäätelöä löyhästi kauhaan ja se on sitten "pallo". Varmaan saanut ohjeet pomolta juuri noin ja noudattaa pilkulleen. En osta toiste tällaisesta kioskista. Muutenkin hieman epäsiistiä touhua koko irtomyynti kauhoineen.
Vierailija kirjoitti:
Olin aikanaan valion jäätelöpallokurssilla. Siellä ainakin oli grammamäärissä määritellyt standardikoot. Harjoiteltiin vaa'an kanssa, kunnes tuli näppituntuma.
Mitä niille kaikille harjoittelupalloille tapahtui? 😋
Eikö ihmiset kehtaa sanoa jos saavat omasta mielestään huonoa palvelua/minipallon?
Luin joskus tällaisen vinkin: jos haluat kaksi palloa, niin tilaa kuitenkin ensin vain yksi. Siinä vaiheessa, kun myyjä on juuri saanut yhden pallon muotoiltua valmiiksi, niin huikkaa, että hei, mä otan sittenkin kaksi palloa! Tämä perustuu siis siihen, että jäätelöä per pallo on kai yleensä enemmän silloin, jos ottaa vain yhden pallon vs. silloin, jos ottaa kaksi palloa.
Käytännössä tuo voi tietysti olla vähän hankalaa siksi, että tilaus on yleensä maksettu ennen kuin myyjä alkaa pyörittää ensimmäistäkään palloa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmiset kehtaa sanoa jos saavat omasta mielestään huonoa palvelua/minipallon?
Sille nuorelle hieman säikylle myyjällekö? Harva viitsii.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus tällaisen vinkin: jos haluat kaksi palloa, niin tilaa kuitenkin ensin vain yksi. Siinä vaiheessa, kun myyjä on juuri saanut yhden pallon muotoiltua valmiiksi, niin huikkaa, että hei, mä otan sittenkin kaksi palloa! Tämä perustuu siis siihen, että jäätelöä per pallo on kai yleensä enemmän silloin, jos ottaa vain yhden pallon vs. silloin, jos ottaa kaksi palloa.
Käytännössä tuo voi tietysti olla vähän hankalaa siksi, että tilaus on yleensä maksettu ennen kuin myyjä alkaa pyörittää ensimmäistäkään palloa.
Se on totta, minusta 2 palloa ostettaessa se ei ole tuplakoko vaikka hinta on.
Vierailija kirjoitti:
Olin opiskeluaikoina parina kesänä töissä paikallisessa osuusmeijerissä, jossa valmistettiin mm. jäätelöitä, jugurtteja ja muita maitotuotteita. Olin siellä kylmävarastossa töissä siirtäen tavaraa sieltä lähteviin ja sinne tuleviin rekka-autoihin. Saimme syödä luontaisetuna siellä valmistettuja tikkuja ja tuutteja työaikana,.Lisäksi kotiin pystyi ostamaan edullisesti henkilökuntatarjouksina jäätelöpakkauksia.
Meillä oli kerran työkavereitten kanssa kerran syöntikisa, jonka aikana vedi 21 tikkua ja tuuttia työpäivän aikana, vaikka olenkin normaalipainoinen liikuntaa harrastava mies. Sovimme tasapelistä tuossa 21 tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se voi parantaa palveluaan jos ei tiedä siinä olevan mitään vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta, minusta 2 palloa ostettaessa se ei ole tuplakoko vaikka hinta on.
Ja vain yksi vohveli. Parempi ostaa kaksi 1 pallon jätskiä jos hinta on tupla. Toisen kun on syönyt niin toinen ei valu sulana käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Tissitkin ovat minkä kokoisia sattuu ja vielä harhaanjohtavasti vaatteilla naamioitu. Isompi epäkohta se on.
vain jos on maksanut niiden näkemisestä
Helppo ja halpa ratkaisu olisi vaaka.
Helsingin Jäätelötehtaan pallosta söisi kolme ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat itse olla se säikky.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka se voi parantaa palveluaan jos ei tiedä siinä olevan mitään vikaa?
Nuori voi menettää työpaikkansa, jos vääntelee isompia palloja. Hän voi parantaa palveluaan vain hymyilemällä leveemmin ja olemalla kohteliaampi.
Mä vaadin torimyyjille vaakoja. Välillä litra herneitä on puoli pussillista ja välillä pussin pohjalla herne etsii toista. Litramitat, ja kapat, pitäisi lailla kieltää 😡