Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kysymys teille jotka imetätte vauvoja 6kk tai pidempään!

Vierailija
01.07.2014 |

Miten toimitte kiinteän ruuan kanssa? Vai annatteko kiinteitä? Eikö vauvalle tule jano kesken syömisen niin nostatteko sitten vauvaa kokoajan rinnalle ja takaisin? Sittenhän rinta ja vaatteetkkn on iham ruuassa... vai syötättekö ensin koko ruuan ja sitten vasta maito? Vai annatteko kenties ruokie kanssa maidon pullosta? Mua kiinnostaa tää koska multa loppui päiväimetys siinä 3,5kk paikkeilla ja yöimetystä sain jatkettua vielä noin sinne 4kk asti, mietin mitenköhän olisi onnistunut pidempään :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti täysimetys 6kk. Kun soseet tuli mukaan syötiin eka ja maidot sitten rinnasta sen jälkeen. Jotkut tekee toisin päin eli maito ensin ja sitten ruoka ja vesihörppy.

Vierailija
2/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä annoin lasista tai nokkamukista. Sitä suositellaan muutenkin antamaan ainakin ruoan jälkeen, niin ruoka huuhtoutuu suusta pois. Varsinkin jos on hampaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin maitoa sitten ruokaa ja vettä jos janottaa. Näin siis totutellessa, sitten kun on jo kunnolla kiinteitä maito jälkikäteen ja pikkuhiljaa vkertoja vähentämällä vieritys. Näin tein itse ja imetin vuoden

Vierailija
4/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne soseet ja puurot niin kuivia ole, että tarvitsisi kesken juoda :) Eli ensin olen antanut kiinteää, perään imettänyt. (Näin päin siksi, että muuten syö mahan täyteen maitoa ja sitten ei huvita enää maistella muita eväitä.) Aluksihan se lapsi ei voi varsinaisesti syödä niitä kiinteitä, vaan maistelulinjalla menee jonkin aikaa, että vatsa tottuu.

Muistaakseni noin 8 kk iästä olen antanut kouraan Nuk:in pehmeänokkaisen mukin, jossa on vettä, että on voinut hörppiä välillä. Kuitenkin maito on juotu tissistä, eli aamu- , ilta- ja päiväimetys (tai useampi jos tarvis) kummankin kohdalla 13kk ikäiseksi, eli silloin olivat oppineet tavalliselle maidolle, ja tissistä oli helppo vieroittua.

Vierailija
5/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin 6 kk. Sen jälkeen annoin ruualla juomaksi vain tilkan vettä. Imetin aamulla, päivällä ja illalla sitten ihan erikseen siihen asti, kun lapsi oli n. 12 kk. En todellakaan nostanut ruualta imemään ja takaisin!

Vierailija
6/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täisimetin 6kk, sitten aloitettiin soseidenm maistelu. Ensin kiinteä ruoka, sitten maito. Hyvin onnistui. Imetystä jatkoin kunnes lapsi oli 1,5v.

Vierailija
7/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk asti imetin. Annoin ruokajuomaksi vettä ja imetin vasta 1-2 tuntia soseen annon jälkeen, paitsi ennen yöunia annoin ensin puuron, tehtiin muut iltahommat ja sitten imetin ennen sänkyyn laittoa. Ei millän pahalla, mutta ajatuksesi imetyksen ja kiinteän ruoan yhdistämisestä tuntuu todella huvittavalta :) :)

Vierailija
8/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan edes ajatellut asiaa, Kohtelin imetyksiä ja sosesessioita siis kokonaan erillisinä aterioina.

Vierailija
9/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän että kuulostan tyhmältä, en vaan osannut ajatella miten homma toimisi :D mutta kiitos tiedosta

Ap

Vierailija
10/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rintamaitohan on ihan ruokaa, ei mikään janohörppy kiinteiden oheen. Soseet on käytännössä lähes nesteitä itsekin. Vettä voi tarjota mukista ihan pienellekin. Eihän kukaan anna korvikettakaan pullosta samaan tapaa, kuin aikuinen juo ruokajuoman aterialla? Eli joko perättäin tai sitten ihan eri aterialla. Muakon kieltämättä nauratti ajatus äidistä syöttämässä tissi paljaana ruokapöydässä;)

Vierailija
11/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10kk poika. Mä annan ensin soseen ja sitten siitä noin tunnin päästä rintamaidon. Tämä siksi, että ruoka ehtii laskeutua kunnolla. Jos annan rintamaidon heti perään, niin helposti tulee kaikki ylös. Lounaan ja päivällisen yhteydessä annan vesihörpyn nokkamukista.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä