Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisko irtisanoa itsensä? Opintovapaata ei myönnetty :(

Vierailija
01.07.2014 |

Hain opintovapaata, että saisin opintoni viimein valmiiksi, ei myönnetty, koska olen kuulemma AVAINASEMASSA työpaikallani. Olen ammatillinen opettaja, jolla monta vastuutehtävää lisäksi ja olen ihan loppu! Uskaltaisinkohan ottaa riskin ja irtisanoa itseni? Onko jollain kokemuksia siitä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettajilla nyt kuitenkin on helppo työ ja tooooodella pitkät lomat. Ja ihan tiedoksi vaan, että tutkitusti ihminen uupuu siitä, että on väärällä alalla eli ei osaa kunnolla hommaansa, jolloin se alkaa kuormittaa. Ja ap:n tapauksessa ap:lla on itsellään selkeitä rajanlaittamisongelmia ja työnantajalla selkeitä osaamattomuusongelmia. Ei se määrä yksin mitään selitä.

Vierailija
22/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas törkeä työpaikka, jos ei myönnetä opintovapaata! Etkä ole ollut edes kovin pitkään aikaisemmin. Opettajan työ ei ole tosiaan mikään helppo työ. Ja en ole ope itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se helppo työ. T. Opettaja

Vierailija
24/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, opettajantyö on helppoa, siis se varsinainen opetustyö ja siitä NAUTIN! Opiskelijat ovat mukavia ja työkaverit kans. Sen muun työn osuus on kohtuuton, ainakin meillä, ne teen lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin, ei riitä enää 8-16- työaika, ei mitenkään. Kiitos ymmärryksestä, moni osasi asettautua asemaani. t. ap

Vierailija
25/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintovapaalla voi olla 5 vuoden aikana 2 vuotta, eli tuo aiempi opintovapaasi ei voi asiaan vaikuttaa. Työnantaja voi lykätä opintovapaan aloittamisen ajankohtaa, mutta ei kokonaan kieltää.

kuten muutkin on ehdotelleet, etsi laki opintovapaasta, niin tiedät oikeutesi. 

T. Opintovapaalainen

Vierailija
26/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2014 klo 09:46"]Eikö opintovapaata ole pakko myöntää, mutta työnantajalla on vain oikeus vaikuttaa ajankohtaan? Kuinka kauan tarvitset vapaata?

[/quote]

on sitä pakko myöntää. Kerran voi siirtää. Sen jälkeen myönnettävä. Ap voi selvittää oikeutensa.

Vierailija
27/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Uuvuin itse amk-opettajana ja olin 1 kk sairauslomalla. Hain opintovapaata, mutta sitä ei myönnetty. Olin liian rehellinen, kun kerroin, että olisin tehnyt joitain opetuskeikkoja yliopistolla lisätienestejä saadakseni opintovapaan aikana (olin tehnyt sivutomista opetuskeikkaa yliopistolla myös amk-opena työskennellessäni). Kerroin asiasta professorille ja hän palkkasi minut opetustehtäviin yliopistolle. Palkka pieneni, mutta toisaalta opetusta oli ammattikorkeakouluun verrattuna sen verran vähemmän, että iltoja ja viikonloppuja pystyi käyttämään väitöskirjan tekemiseen, eikä seuraavan päivän opetuksen valmisteluun. Arvatkaa, palaanko amk-opettajaksi? Never. 

Vierailija
28/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintovapaa on pakko myöntää, ajankohtaa voi siirtää enintään 12 kk työnantajan toimesta.

Vuorotteluvapaata sen sijaan ei ole pakko myöntää

Vierailija
29/31 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin muutama vuosi sitten opiskelemaan lähialaa ja hain osittaistaopintovapaata, sanottiin että myönnetään lukukausi kerrallaan. Toisen lukuvuoden alussa sanottiin että enää ei myönnetä ja silloin irtisanoin itseni. Edelleen kävin sijaistamassa koko opiskeluajan viikonloput koulun lomat vanhassa työpaikassa, mutta keikkalaisena sain valita millon menen ja milloin en, kun taas aikaisemmin jouduin noudattamaan työvuorolistaa. Turha sitä irtisanomista on pelätä.

Vierailija
30/31 |
05.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä lopulta kävi?

Vierailija
31/31 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mitä tapahtui ja miten on mennyt??

Pohdin ihan samaa asiaa täällä.

Tosin nyt kuuluu uutisia että talous olisi elpymässä ja kasvuennusteet paranee koko ajan. Eli vaikka sanoisin itseni irti, voisi työllisyys tilanne olla parempi kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän