Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ennen Jenni, 32, vihasi muita naisia"

Vierailija
30.06.2021 |

"Sisäistetty naisviha voi heijastua monin tavoin ihmisen elämään. Se voi näkyä myös muiden naisten huoritteluna, menestyneiden naisten arvosteluna tai esimerkiksi kumppanin eksien vihaamisena."
"Aikaisemmin Jenni kertoo nähneensä kaikissa, erityisesti muissa naisissa, jotain vikaa."

Ennen oli ennen, onneksi Jenni on viisastunut.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/63becc1c-da43-4d9d-bb28-cd3396c670a5

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa osin tutulta. Lähinnä tuo kohta, että kun johonkin paikkaa on tulossa uusi nainen, niin jännittää miltä se näyttää. Olen itse ihan ok näköinen ja hoikka mutta jos toinen nainen on kauniimpi ja paremmalla kropalla niin se aiheuttaa ahdistusta. Johtuu varmaan siitä, että lapsena olin ruma ankanpoikanen ja pullea ja mua pilkattiin päivittäin mun ulkonäöstä.

Tiedän, että on paaaaaaljon mua paremman näköisiä naisia. Miellän heidät etukäteen ilkeiksi kanoiksi ja ajattelen että he vihaavat mua ja mä vihaan niitä.

Vierailija
2/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuollaiset naiset on just niitä työpaikkakiusaajia ja koulukiusaajia ja tekevät muiden naisten elämästä  painajaisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päteehän tuo miehiinkin, esim. työpaikalle tulee uusi komea mies, niin työpaikan miehet yrittävät heti alistaa ja näyttää kaapin paikan, koska pelkäävät ja kadehtivat.

Vierailija
4/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaiset ihmiset ovat outoja, jotka näkevät muut ihmiset ensisijaisesti jonkin ryhmän, usein sukupuolen, jäseninä eivätkä ensisijaisesti ihmisinä, joilla on kaikenlaisia yksilöllisiä ominaisuuksia. Tällainen ajattelutapa vaikuttaa olevan valitettavan yleinen muuten sivistyneidenkin ihmisten keskuudessa. Tämän palstan kirjoittajilla se tuntuu olevan melkein universaalia.

Vierailija
5/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on ilmeisesti liikaa energiaa, kun sitä liikenee vihaamiseenkin.

Vierailija
6/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa osin tutulta. Lähinnä tuo kohta, että kun johonkin paikkaa on tulossa uusi nainen, niin jännittää miltä se näyttää. Olen itse ihan ok näköinen ja hoikka mutta jos toinen nainen on kauniimpi ja paremmalla kropalla niin se aiheuttaa ahdistusta. Johtuu varmaan siitä, että lapsena olin ruma ankanpoikanen ja pullea ja mua pilkattiin päivittäin mun ulkonäöstä.

Tiedän, että on paaaaaaljon mua paremman näköisiä naisia. Miellän heidät etukäteen ilkeiksi kanoiksi ja ajattelen että he vihaavat mua ja mä vihaan niitä.

Ai niin haluan siis lisätä, että pyrin kyllä peittämään ajatukseni ja olemaan ystävällinen. En todellakaan kiusaa ketään työpaikalla tai jätä ulos jutuista, sillä olen itse hyvin syrjäänvetäytyvä.

Vierailija
7/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono roolimalli kotoa, mitä voi muuta olettaa...

Minua on rakastettu ja arvostettu niin äitini kuin isänikin taholta, ja he ovat olleet itsetunnoltaan terveitä, joten minulle on ollut aina helppo tutustua ja tykästyä ihmisiin <3 *

Onnekas

Vierailija
8/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole nainen enkä ajattele ihmisistä pahaa MUTTA h*mottelen ja hu*rittelen kaikenikäisiä. Suosittelen tätä muillekin!

Täh?? Miksi ihmeessä? Vai oliko tää joku vitsi joka vaan meni multa ohi?

Vierailija
9/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen tarina. En ole koskaan ajatellut, että nainen suhtautuisi toisiin naisiin tuolla tavalla. Toivottavasti tuo ei ole kovin yleistä. 

Vierailija
10/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen tuollainen. En näyttänyt sitä muille koskaan, haudoin vaan sitä pahaa oloa sisälläni. Olen aina ollut pidetty ihminen, jonka seuraan on hakeuduttu, voitin hymypatsaat ja kivoimman kollegan palkinnon töissä yms. Vaati vuosien työn ja terapian, että pääsin tuosta eroon. Koin kaikki naiset, varsinkin viehättävät, itselleni uhkana. Vielä nykyäänkin sairas mustasukkaisuus nostaa päätään, ihan kaupassakin saatan kirota mielessäni, jos siellä on joku niukasti pukeunut hyvävartaloinen kaunis nainen ja tiedän, että oma mies katsoo. Mutta en näytä sitä, vaan työstän sen pääni sisällä. Lapsuudestahan nämä ovat lähtöisin, mistä traumasta kenelläkin. Itse tiedän, mistä, koska terapiassa sitä käsiteltiin. Hyvä ulostulo Jenniltä. Veikkaan, että on yleisempää, kuin mitä kehdataan myöntää.

Vierailija
11/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon Jennin tapauksessa kyseessä on todella huono itsetunto, ei sisäistetty naisviha.

Vierailija
12/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon Jennin tapauksessa kyseessä on todella huono itsetunto, ei sisäistetty naisviha.

Jep. Samoin isossa osassa tuohon tyyliin käyttäytyvien miesten tapauksissa, kun hetken mietit.

Latentti homoseksuaalisuus on toinen iso syy.

Vierailija
13/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päteehän tuo miehiinkin, esim. työpaikalle tulee uusi komea mies, niin työpaikan miehet yrittävät heti alistaa ja näyttää kaapin paikan, koska pelkäävät ja kadehtivat.

En ole koskaan nähnyt tätä, oletan että on melko harvinaista. Miehet ottavat uuden porukkaansa ilman ennakko-odotuksia. Jos ihminen käyttäytyy huonosti, niin sitten siitä seuraa milloin mitäkin. Kokemusta on paljon erilaisista ryhmistä ja ryhmädynamiikasta. N

Vierailija
14/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on viisastunut, niin voi saada itsekin kavereita ja mielihyvää naisten välisistä ihmissuhteista.

Itse olen katkaissut aina välini naisiin, joilla on misogynistisiä asenteita ja esim. huoritttelevat muita naisia.

Teininä en voinut sietää niitä ns. hyviä jätkiä.

Vierailija
15/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla uusi nainen harmittaa koska vie huomiota muilta naiselta. Työpaikat miehet yliystävällisesti auttavat ja neuvovat uutta naistyöntekijää 😅

Vierailija
16/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhoan juuri tuota piirrettä muissa naisissa. Kateutta, kyräilyä, naisvihaa.

Miksei sitä voi olla ihan tavallinen ja normaali? Ei elämä ole kilpailu kauneudesta tai vetovoimasta.

Vierailija
17/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse inhoan juuri tuota piirrettä muissa naisissa. Kateutta, kyräilyä, naisvihaa.

Miksei sitä voi olla ihan tavallinen ja normaali? Ei elämä ole kilpailu kauneudesta tai vetovoimasta.

Trollaat toki, koska muutaman tietoisuuden kerroksen päässä elämä nimenomaan on kilpailua kauneudella ja vetovoimalla.

Vierailija
18/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt tätä, oletan että on melko harvinaista. Miehet ottavat uuden porukkaansa ilman ennakko-odotuksia. Jos ihminen käyttäytyy huonosti, niin sitten siitä seuraa milloin mitäkin. Kokemusta on paljon erilaisista ryhmistä ja ryhmädynamiikasta. N

Valmiiseen hierarkiaan ei-pomotyypin kyllä. Muuta noita parametreja n u get troobl.

Miehillä on muutenkin tyypillistä tehdä kahta asiaa, ts tässä asiat joita miehet tekevät keskenään:

1) yhteistoiminta tai kilpailu jonkin säännöstön ja hierarkian - täsmällisemmin roolituksen - puitteissa

2) em hierarkian kustannuksella vitsailu, eli ns pa*kanjauhaminen. Nämä aktiviteetit myös sekoittuvat paikka paikoin

Vierailija
19/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja jo siellä on monen tytön vaikea leikkiä sovussa keskenään. Kouluelämässä tämä korostuu entisestään. Mistä tämä johtuu, en tiedä.

Vierailija
20/23 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tuollainen naisvihaaja ja koin itseäni kauniimmat uhkana ja kilpasisarina. Olen nyt aikuisena eri ihminen. Syy nuoruusajan toisten naisten vihaamiseen johtui traumoista. Lapsena en saanut kannustusta ja kehuja ikinä ja lisäksi isäpuoli arvosteli vartaloani ja ylisti muita ikätovereitani. Sitten myös silloiset poikakaverit kehui toisia tyttöjä. Minua arvosteltiin milloin mistäkin.