Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkärin tapaaminen - kuntakokeilun työntekijä (?) ja sosiaalityöntekijä

Vierailija
30.06.2021 |

Onko tällaiseen pakko mennä? Sos työntekijä sanoi että tapaaminen olisi todennäköisesti heinäkuun aikana. Minulla on sairauslomaa 30.9. asti joten vähän ihmetyttää miksi olisi pakko mennä sairausloman keskellä työkkärin aikana. Saan työmarkkinatukea, mutta olen b-lausunnolla hakenut sairauspäivärahaa. Sen takia en usko, että on laillista vähentää työttömyyspäivärahaa tässä tilanteessa (eikö siihen saata jotain vähennyksiä tulla, jos henkilö ei suostu työkkärin toimenpiteisiin?) Toki jos se tapaaminen laitetaan johonkin ensi kuulle, niin varmaan helpointa sanoa olevansa kipeä jolloin se siirtyy kauemmaksi, kuin alkaa väittelemään jostain.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö et ole kiinnostunut siitä voisiko sinulle löytyä töitä tai vaikka koulutusta?

Vierailija
2/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet täällä tyhmiä? Mikset vaan käyttäydy kuin normaali aikuinen ihminen vaan yrität keksiä ihme venkoilemisia?

Soita sinne työkkäriin ja kerro että olet sairaslomalla, että voiko tapaamista siirtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä työvoimatoimiston asiakkailla on huono maine. Jos sairautesi ei estä liikkumasta ja aiheuta huomattavaa kärsimystä, menisin tapaamiseen. Työtähän he haluavat sinulle järjestää, sellaista jota osaat tehdä.

Vierailija
4/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et ole kiinnostunut siitä voisiko sinulle löytyä töitä tai vaikka koulutusta?

Pah! Se on kuulustelu ja sitten kuntouttava työtoiminta. Duunin antaminen ei siihen kuulu.

Vierailija
5/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen sairauslomalla, joten en voi koulutukseen tai töihin kumminkaan mennä ennen kuin 1.10. aikaisintaan. Ap

Vierailija
6/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kyselet täällä tyhmiä? Mikset vaan käyttäydy kuin normaali aikuinen ihminen vaan yrität keksiä ihme venkoilemisia?

Soita sinne työkkäriin ja kerro että olet sairaslomalla, että voiko tapaamista siirtää.

Kyllä se sosiaalityöntekijä käsittääkseni tietää jo, että olen sairauslomalla.

Vierailija
7/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkua annetaan koulutustasi vastaavaan työhön. Jos on mahdollista tehdä muuta työtä niin sitä sinulle tarjotaan. Esim. jalka murtuneena et voi tehdä puutarhahommia, mutta sihteerin töitä kyllä.

Vierailija
8/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen sairauslomalla, joten en voi koulutukseen tai töihin kumminkaan mennä ennen kuin 1.10. aikaisintaan. Ap

Vierailija
9/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä työvoimatoimiston asiakkailla on huono maine. Jos sairautesi ei estä liikkumasta ja aiheuta huomattavaa kärsimystä, menisin tapaamiseen. Työtähän he haluavat sinulle järjestää, sellaista jota osaat tehdä.

Ehei ne töitä tarjoa. Tiedän tuollainen joukkopainostus on 9 euron orjuuksia. Siihen riittää pelkästään pitkittinyt työttömyys.

Vierailija
10/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai voin soittaa sosiaalityöntekijälle ja sanoa, että kun ei kerran vielä osannut tarkasti sanoa koska se aika olisi, niin keskittyisin nyt mieluummin kuntoutumiseen ja hän voisi katsoa sen työkkärin ajan sitten kun sairausloma on loppunut tai loppumaisillaan. Ap

Vierailija
11/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimalli 2

Useammin henkilökohtaisia haastatteluja

Kaivetaan ikääntyneet, osatyökykyiset ym. mukaan talkoisiin, ehkä jopa kuntakokeiluun

Vierailija
12/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pelko pois, sehän on itsemäärämis oikeus jokaisella itsestä mihin lähet, jos hyvä paikka löytyy mistä tykkäät sinä hyödyt siitä ja puolikuntoisena nyt ei kannata vaivata päätä työasioilla.

Vierailija
13/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sosiaalityöntekijä käsittääkseni tietää jo, että olen sairauslomalla.

No silloinhan he ovat arvioineet, että pystyt tulemaan tapaamiseen sairaudesta huolimatta, joten mikset menisi?

Jos taas et kykene sairauden takia osallistumaan, sitten soitat sinne ja sovit paremman ajan.

Mikä ihme siinä on ettei osata järkevästi hoitaa omia asioita?

Vierailija
14/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet sairas, niin ilmoita oma asioinnissa, että et ole työmarkkinoiden käytettävissä. Silloin ei tule mitään haastatteluja, saat 1+9 päivän omavastuun jälkeen sairauspäivärahaa.

Vierailija
15/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9€ työt kutsuvat ap:ta.

Vierailija
16/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei ne töitä tarjoa. Tiedän tuollainen joukkopainostus on 9 euron orjuuksia. Siihen riittää pelkästään pitkittinyt työttömyys.

Siis minulla on pysyvä sairaus joka aiheuttaa fyysisiä rajoitteita. Tässäkin kuussa on ollut fysioterapiaa 9tuntia ja ihan arkiseen pärjäämiseenkin menee paljon aikaa. Sitä sairautta ilman hakisin mieluummin vaikka jotain tehdastöitä kuin olisin kotona ja työkkärin kanssa tekemisissä. Sosiaalityöntekijä yrittänyt jo puhelimitse painostaa, että lähettäisin sinne b-lausuntoni, että voisivat "auttaa" paremmin. En ole suostunut, koska se auttaminen voi olla sitä, että lääkärin sanomisista etsitään jotain mainintaa, minkä perusteella voitaisiin taas kuntouttavaan työtoimintaan painostaa. Ja itse osaan kyllä sanoa terveydentilastani paremminkin kuin lääkäri, että jos eivät voi pelkästään asiakkaan sanaan luottaa niin enpä sille mitään voi.

Niihin kuntouttaviinhan ei lain mukaan ole pakko mennä, enkä usko että siitä kohdallani olisi iloa. Olen kyllä yrittänyt miettiä, mistä alkaisin saada rahaa, eli jos keksin vaikka jonkun koulutuksen mihin yrittäisin mennä, niin siinä kohtaa työkkäristä voisi olla hyötyäkin ehkä. Ap

Vierailija
17/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis minulla on pysyvä sairaus joka aiheuttaa fyysisiä rajoitteita. Tässäkin kuussa on ollut fysioterapiaa 9tuntia ja ihan arkiseen pärjäämiseenkin menee paljon aikaa. Sitä sairautta ilman hakisin mieluummin vaikka jotain tehdastöitä kuin olisin kotona ja työkkärin kanssa tekemisissä. Sosiaalityöntekijä yrittänyt jo puhelimitse painostaa, että lähettäisin sinne b-lausuntoni, että voisivat "auttaa" paremmin. En ole suostunut, koska se auttaminen voi olla sitä, että lääkärin sanomisista etsitään jotain mainintaa, minkä perusteella voitaisiin taas kuntouttavaan työtoimintaan painostaa. Ja itse osaan kyllä sanoa terveydentilastani paremminkin kuin lääkäri, että jos eivät voi pelkästään asiakkaan sanaan luottaa niin enpä sille mitään voi.

Niihin kuntouttaviinhan ei lain mukaan ole pakko mennä, enkä usko että siitä kohdallani olisi iloa. Olen kyllä yrittänyt miettiä, mistä alkaisin saada rahaa, eli jos keksin vaikka jonkun koulutuksen mihin yrittäisin mennä, niin siinä kohtaa työkkäristä voisi olla hyötyäkin ehkä. Ap

Täähän on helppo juttu: ei lääkärintodistusta, ei rajoitteita. Ei sinulla ole mitään syytä olla menemättä tapaamiseen ja vaikka työkokeiluun, koska järjestelmässä ei ole kirjattu tietoja alentuneesta työkyvystä.

Vierailija
18/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sosiaalityöntekijä on mukana, se tarkoittaa vain kuntouttavaa työtoimintaa. Minua ei saa toista kertaa osallistumaan tälläiseen palaveriin. Pitäisi itsellä olla joku puolustaja mukana, että sen kestäisi.

Vierailija
19/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän on helppo juttu: ei lääkärintodistusta, ei rajoitteita. Ei sinulla ole mitään syytä olla menemättä tapaamiseen ja vaikka työkokeiluun, koska järjestelmässä ei ole kirjattu tietoja alentuneesta työkyvystä.

Onhan minulla lääkärintodistus, vaikka en sitä heille näytä. Työkokeiluun ei voi pistää sairausloman aikana, näytin papereitani sinne tai en. Ap

Vierailija
20/112 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan minulla lääkärintodistus, vaikka en sitä heille näytä. Työkokeiluun ei voi pistää sairausloman aikana, näytin papereitani sinne tai en. Ap

Miksi ei voisi? Työkkärin tietojen mukaan olet työ- ja toimintakykyinen, koska et ole ilmoittanut olevasi sairauslomalla (työttömyysetuus lakkaa/keskeytyy) etkä ole toimittanut lääkärintodistusta työkyvyttömyydestä.