Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei kesävieras, sovi etukäteen mitä ruokia tuot

Vierailija
30.06.2021 |

Kun tulette kutsuttuina kesävieraina jonkun luokse, niin sopikaa etukäteen, mitä ruokatavaroita tuotte. Älkää liioitelka määrässä, sillä jos teidät on kerran kutsuttu ja teitä odotetaan, niin olettaa sopii, että isäntäväki on jotakin suunnitellut tarjoavansa ja siihen varautunut. Joskus vaikka kahvipaketti voi olla ihan sopiva tuliainen.
Meillä on käynyt tänä kesänä nyt kaksi kertaa niin, että kylään tulevat tuovat kysymättä ja pyytämättä hirveän määrän ruokaa, siis kauppakassillisen grillattavaa, kotoa jääkaapista mukaan napattuja salaattitarpeita, mansikkakakun valmistusainekset ja niin edelleen.
Kiitos. Kiva. Ensinnäkin me isäntäväkenä olemme suunnitelleet vierailijoille jonkinlaisen menun ja nyt he sitten loukkaantuvatkin, kun tehdään paellaa ja lohikeittoa, eikä grillata niitä seitsemää makkarapakettia. Lisäksi mökillä on varsin rajalliset säilytysmahdollisuudet ja pienehkö jääkaappi. Mihin se yllättäen ilmestynyt kauppakassillinen ruokatavaraa on tarkoitus säilöä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksipaketti ja kahvipaketti on sopivia tuliaisia, jos kerran kutsuttuina tullaan. Muu on turhaa.

Vierailija
2/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että vieraat tuo tullessaan ruokaa, tietty kannattaa kysyä mitä voi tuoda. En ala ostamaan itse kaikkia tarjottavia. Toivon myös että vieraat tuovat omat pyyhkeet ja lakanat, meillä ei ole mökillä pesukonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi kunnon jääkaappi ja pakastin.

Vierailija
4/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein aina sellaista, mikä säilyy ilman jääkaappia. Olen luullut, että ne ovat ihan hyviä tuliaisia. Tuoremehuja, kahvia, limsaa, pikkuleipiä, chipsejä, jotain yrttejä tms. 

Jos ei siis ruokaa ole tarkoitus viedä.

Vierailija
5/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene kesävieraaksi, jos kuitenkin menen olen maksimissaan 20min. Sitten lähdettävä ruokkimaan undulaattia joka nälissään odottelee.

Vierailija
6/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuo, että keskustele isäntäväen kanssa siitä, mitä kannattaa tuoda. Etenkään mitään kylmässä säilytettävää ei kannata varsinkaan mökkiolosuhteisiin viedä, jos sitä ei erityisesti toivota.

Vierailija
7/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minut on kutsuttu jonnekin niin oletan, että ruoat tarjotaan enkä ala sellaisia itse tuomaan.

Viinipullon voin tuoda, mutta muuta en.

Vierailija
8/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt kuvittelekaan, että tulisin jonnekin hiton mökille, että turha kutsua. 🤮

Vierailija
9/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat kauhean virallisilta vierailuilta nämä vauva-palstan mökkivierailut. Ettekö kutsu koskaan niin tuttuja, että voitte ihan suoraan jutella nämä asiat? Ei meidän mökillä käy tällaisia vieraita, joille pitää laittaa virallinen ilmoitus keskustelupalstalle, jossa pasiivis-agressiiviseen sävyyn "opetetaan" tavoille. Aina kun joku on tuonut jotain, on kiitetty kauniisti ja laitettu tarjolle. Meillä ei myöskään ole lukkoon lyötyä menuta, johon tulee särö, kun joku tuokin väärän merkkistä grillimakkaraa tai väärän väriset servetit.

Vierailija
10/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa on kun pyydetään kylään mökille. Eikä haluta mennä. Hirveän kaukana 300km, vain 2 sänkyä sisällä. Miljoonia hyttysiä. Vessa 120m päässä siis huussi. Savusauna kyllä ihana. tuntuu että on taakka isöntävöelle ja omakotitalomme riittää meille.

Kieltäytyminen pahoittaa mökin omistajien mielen.

Vierailija
11/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mihin se yllättäen ilmestynyt kauppakassillinen ruokatavaraa on tarkoitus säilöä?"

No eikö sinne jääkaappiin tule tilaa, kun teette sieltä koko porukalle sitä lohikeittoa ja paellaa?

Vierailija
12/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta. Mutta sanoisin, että vielä kamalampaa on, jos vieraat tulevat kutsumatta ja hirveä määrä ruokaa mukana. Tuttava nainen toimii näin ja ilmestyy pihaan aina ruoka-aikaan, sitten pistää ne omat tuomisensa tarjolle, vaikka siis meillä olisi jo ruoka pöydässä. Ihmettelin aikani mikä tää tyyppi on ja järkytyksekseni sain kautta rantain kuulla, että hänen miehensä, oli kehunut minun kokkailujani hänelle, ja hän itse pitää itseään hyvänä kokkina, ja nyt hänellä on sitten menossa joku yksipuolinen kilpailu siitä kumpi kokkaa paremmin. Jihuu.

Vierailija
13/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis teillä. Älä yleistä kuitenkaan.

Vierailija
14/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tuo, että keskustele isäntäväen kanssa siitä, mitä kannattaa tuoda. Etenkään mitään kylmässä säilytettävää ei kannata varsinkaan mökkiolosuhteisiin viedä, jos sitä ei erityisesti toivota.

Minä tekisin, yhdessä vieraiden kanssa, ruokaa heidän tuliaisistaan ja söisin omani myöhemmin.

Vierailija
15/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan täällä opastettiin ennen juhannusta, että vieraan tulee viedä tarjottavat mukanaan, siis ihan kaikki, koska ei voi ajatella, että mökillekutsuja tarjoaa muuta kuin petipaikan. Jos ei vie ruokatarpeita, on ahne törppö. Yksi vieras = noin 80 eurolla ruokatarpeita, jos viipyy yli yön ja 210 eurolla, jos on 2 yötä.

Vierailija
16/16 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kutsutte vieraita mökillenne, ilmaiskaa ITSE mitä toivotte vieraiden tuovan, tai ei tuovan. Jos se on teille liian vaikeaa, niin älkää kutsuko ollenkaan. Prkleen mielensäpahoittajat 😒

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi