Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

milloin voi vaihtaa kaistaa valojen jälkeen?

Vierailija
30.06.2014 |

Kun haluan mennä oikealle kaistalle?

Autohan vie vasempaan aluksi, koska vasen kaista ennen valoja--> vasen kaista valojen jälkeen. Voinko mennä heti oikealle kaistalle vilkun kanssa kun olen siirtynyt vasempaan kaistaan? Pelkään, että takana tuleva ruttaa väliin, jos hän tekee kaistanvaihdon jo risteyksessä..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5, mitä tarkoitat:

"oikealle, suoraan vai vasemmalle, että ne näkee vasta kun on melkein risteyksessä?"

Tarkoitatko ryhmittymismerkkejä, pyöreitä tauluja joissa on kaistojen kulku merkitty valkoisilla nuolilla siniselle pohjalle?

Miten niin et näe niitä "ennen kuin olet jo melkein risteyksessä"? Jos et näe niitä, niin silloin Sinulla todellakin on niin heikko näkö, ettet tosiaankaan ole ajokelpoinen, kuten joku edellä kirjoitti.

Mikä haittaa näkemistäsi? Vai etkö välitä seurata mitään ennen kuin vasta sitten kun on jo liian myöhäistä?

Minä ainakin näen ryhmittymismerkit vähintään 200 metrin päähän mikäli ei ole sankkaa sumua tai lumipyryä ja mikäli ne eivät ole kokonaan lumen peittämät.

Vierailija
2/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:36"]

No miksi ne tekee niin pienellä sinne ylös ne suunnat mihin kaista vie: oikealle, suoraan vai vasemmalle, että ne näkee vasta kun on melkein risteyksessä?

[/quote]

seuraa ajoissa. jos et näe niitä niin et ole ajokuntoinen.   

[/quote]

Minä olen läpäissyt ajokortti näontarkistuksen ihan lähiaikoina.

[/quote]

Mutta jos et näe liikennemerkkejä, ei sinun kannata ajaa autolla. Ihan vaan vinkkinä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika typerää keskellä risteystä vaihdella mitään kaistaa.  eikä sitä muutenkaan sen jälkeen tarvii pelätä... tai jos pelkää niin tekee jotain väärin, ei esim. katso taaksensa.  jos katsot taaksesi eikä siellä näy ketään niin voi vaihtaa kaistaa turvallisesti pelkäämättä.   

Vierailija
4/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmallinen tilanne usein, kun takana tuleva ryhmittyy väärin jo kääntyessään oikealle kaistalle ja tukkii oikein ajavalta linjan,

Vierailija
5/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteys alueella ei saa kaistaa vaihtaa. Kannattaa seurata josko on yhtenäistä viivaa, silloin ei myöskään kaistaa vaihdeta.

Vierailija
6/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne tekee niin pienellä sinne ylös ne suunnat mihin kaista vie: oikealle, suoraan vai vasemmalle, että ne näkee vasta kun on melkein risteyksessä?

Vierailija
7/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
8/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:40"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen läpäissyt ajokortti näontarkistuksen ihan lähiaikoina.

Vierailija
9/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä ainoa, joka ei ymmärtänyt yhtään mitä ap kysyy?

Vierailija
10/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole enää viimeisiä kirjoittanut, hän ilmeisesti sai vastauksensa.

Vierailija
11/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

risteyksen jälkeen kun katkoviiva alkaa. risteysalueella ei saa vaihtaa kaistaa. autokouluun siitä!

Vierailija
12/12 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mikään hirveä kiire ole? Lähdet ajamaan ihan kaikessa rauhassa vasenta kaistaa, laitat vilkun oikealle ja jos siellä ei ole ketään tiellä, niin vaihdat kaistaa. Jos joku kaistapää on painamassa tuhatta ja sataa oikealta ohi, niin anna mennä ja vaihda sen perää sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan