Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisinpa vaatinut sektion! Inkontinenssin sain imukuppisynnytyksestä!

Vierailija
30.06.2014 |

Synnytyksestä (imukuppi) aikaa 10 kk.

Nyt satunnaisesti (ehkä noin kerran, pari viikossa) karkaa pissaa esim tietyissä asennoissa aivastaessa. Sen verran että sen tunnen, maksimissaan teelusikallisen verran, toisinaan ei edes pikkareihin asti. Jos esim kyykyssä jalat harallaan, tai muten ei ehdi "ottaa lihaksia mukaan" aivastukseen.

Olisin saanut sektion jos olisin vaatinut (riskiraskaus), ja ketäänhän ei voi pakottaa alateitse synnyttämään Suomessakaan.

Mitä tälle nyt vois tehdä? Pääsenkö leikkaukseen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap - mä olen synnyttänyt 2010 ja 2011. Huomasin vasta tässä taannoin, että välillä lirahtaa. Yleensä aivastaessa ei, koska jännitän automaattisesti. Lirahtamista ei ollut joka päivä välttämättä ja hetket tuli yllättäen, esim. autosta noustessa. Määrä oli tosi vähäinen, varmaan max teelusikallinen. Kuitenkin sen verran, että alkoi häiritä.

Aloin sitten joka päivä tarkkailla näitä tilanteita. Tein jumppaa. 2-3kk ja vaiva on pois! Ei lirahda, eikä alkkarit haise. Jos vaiva on noin pieni, se menee jumpalla ohi.

Vierailija
22/24 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et saa korjausleikkausta yhteiskunnan pussista, sillä vaivasi on "luonnollinen asia synnyttäneelle naiselle, jossa ei ole mitään kummallista". Jumppaohjeet annetaan, mutta kokemuksesta sanon, että eipä se aina auta todellakaan. Onneksi korjauttaa voi yksityisellä, jos vaan rahaa löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukuppi irtosi 2 kertaa eli kaiketi survottiin 3 kertaa synnytyksen aikana sinne, mutta ei mulle tullut mitään inkontinenssiongelmaa.

Vierailija
24/24 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa aika gynelle ja kerro vaivastasi jolloin pääset testeihin ja fysioterapiaan. Ainakin omalla kohdallani asiaan tartuttiin rivakasti vaikka itse vähän ohimennen luulin mainitsevani vaivasta, joka haittaa minua todella vain ääriponnistuksessa urheillessa eli ei edes yskiessä tai aivastaessa. ensin tutkittiin ja testattiin tilanne ja nyt teen minulle räätälöityä jumppaa ja käyn säännöllisesti fysioterapeutin luona jonka kanssa monitoroidaan lihasten kehitystä sellaisen mittarin avulla. Ihan julkisella puolella ja tarvittaessa pääsen virtsaputken "kutistusoperaatioon" mutta sitä ei kohdallani varmaan tarvita. Kannattaa siis ehdottomasti ottaa puheeksi pienikin virtsankarkailu. Siitä ei tarvitse kärsiä ollenkaan. tässä on se kai taustalla että kun näihin puututaan ajoissa säästytän paljon hankalammilta vaivoilta kun ikää tulee.