Huomio kuntakokeilusta
Kuntakokeilu näyttää tuoneen uuden tavan aktivoida työttömiä.
Siinä, missä ennen TE-keskus lähetti työtarjouksia, nyt niitä lähettävää Kuntakokeilu ja TE-palvelut.
Työnhakusuunnitelma on tehty Kuntakokeilun kanssa, ei työkkärin.
Uutena yllätyksenä myös koulutustarjouksia voi lähettää yli 25 vuotialle- eli pakko hakea työvoimakoulutukseen ( siis 2 vuoden ammattikoulutus, ei työnhaku/pupukurssi) karenssin uhalla, sopii ala tai ei.
Millaisia kokemuksia muilla? Miten olette varautuneet karensseihin, hätärahasto sukan varressa vai yhteiskunnan tukeen luottaen?
Kommentit (3)
2Jahas, mitäs me tänään keksisimme työnhakijoiden ja työnantajien keskinäisen kommunikaation kiusaksi..."
Mä sain työtarjouksen nyt olisko kolmas kerta vuoden sisään samaan paikkaan. Edelleenkään minulla ei ole autoa enkä omista ajokorttia. Ne virkailijat ei edes katso kenelle niitä tarjouksia lähettävät, tarkoituksena pelkästään karenssien kautta vähentää työttömyyttä tilastoista.
Minulle ei ole ehdoteltu työpaikkoja sen enempää kuin koulutustakaan. Lähtisin ihan mielelläni opiskelemaan vaikka käsityöläiseksi, mutta minulla taitaa olla liikaa sekä ikää (55+) että koulutusta.