Naapurin mies kysyi, kiinnostaisiko 14v poikaani leikata hänen nurmikkonsa kesän ajan maksua vastaan, 16-vuotiaasta tytöstäni ei maininnut mitään
Poika on patalaiska ja todella mieluummin pelaa kuin tekisi ulkohommia. Kun tyttö taas puuhailee mielellään kaikkea ja sanoi että hän kyllä tekisi sen mielellään. Naapuri sanoi ettei ota riskiä, että tyttö loukkaantuu hommassa. Ja teinit ovat keskimäärin saman kokoisia keskenään. En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa vielä nykyaikana?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovinisti suhtautuminen. Tuskin tarkoituksella, mutta on niin syvällä monen ajatuksissa. Musta on ihanaa että iskä opetti meitä kaikkia jo lapsena ajaa nurmikon. Sellanen on hyvä isä.
Miksei äitisi opettanut? Oliko nurmikonleikkuu isän töitä, äidin pestessä pyykkiä?
Meillä toi meni toisinpäin, mutta ei noissa töissä koskaan ollut kieltolappua että tätä voi tehdä vain jos omistaa peniksen tai tätä jos omistaa vaginan.
Vierailija kirjoitti:
No usein pojat kiinnostuu koneista. Sitä on turha yrittää selittää muuksi. Jospa vaan tarjosi laiskalle pojallesi aktiviteettia? Olisit tyytyväinen ja pistäisit pentusi hommiin ja tienaamaan. Tai tarjoa tyttöä jos töitä vailla.
Eli kun pojat kiinnostuu koneista niin ne kannattaa laittaa pyykkikoneen, imurin ja lieden pariin?
Ehkä naapurilla tosiaan on joku outo ajatus, että se olisi hänestä epäsopivaa, kun 16v. tyttö leikkaa hänen nurmikkoaan. Muuten kyllä tuollaiset typerät sovinistiset naisten vähättelylauseet "ettei vaan loukkaa" on niin keskiajalta. Siitä kyllä sinä olisit voinut kysyä, että miksi se tyttö muka loukkaisi suuremmalla todennäköisyydellä, kuin poika :D
Kyllä taas mieleni pahoitin.
Missä tasa-arvonaisten käyttöopas viipyy?
Vierailija kirjoitti:
No usein pojat kiinnostuu koneista. Sitä on turha yrittää selittää muuksi.
Yksinkertaisista koneista? Tytöille monimutkaisemmat koneet, esim. ompelukone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ruohonleikkuussa voi loukkaantua? Kysyitkö?
Menee työntämään kätensä käynnissä olevan leikkurin alle, jos ei tajua että siellä pyörii terä.
Vain tytöillä tuo on mahdollista. Pojilla ja miehillä kädet kestää kaikenlaista. Miksiköhän sitten puuttuvia sormia yms olen nähnyt vain pojilla/miehillä?
Kaikki lähtee korvien välistä....
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naapurilla tosiaan on joku outo ajatus, että se olisi hänestä epäsopivaa, kun 16v. tyttö leikkaa hänen nurmikkoaan. Muuten kyllä tuollaiset typerät sovinistiset naisten vähättelylauseet "ettei vaan loukkaa" on niin keskiajalta. Siitä kyllä sinä olisit voinut kysyä, että miksi se tyttö muka loukkaisi suuremmalla todennäköisyydellä, kuin poika :D
Mies ajatteli f€ministisesti, ettei pojan luokkaantumisella ole niin suurta merkitystä.
Joo minunkin nurmikko rehottaa, kun en tietenkään näin 50kg naisena sitä kykene itse leikkaamaan. 🙄 Ja olen sinkku. Onneksi minulla on 8v poika, parin vuoden päästä saa sitten taas pihan siistiksi, kun poika kasvaa.
Esim. kunnan ja seurakuntien kesätöissä ruohonleikkuussa on yleensä 15 vuoden ikäraja.
Kyllä tuo sille 16-vuotiaalle paremmin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, siihen on monikin kuollut. Omasta lähipiiristäkin yksi. Monesti nämä ovat vähän uhkarohkeita vanhempia miehiä, jotka ajattelevat että eihän tässä voi mitään sattua. Menevät ajettavalla leikkurilla sitten johonkin jyrkkään rinteeseen tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän muutkin naapurit siitä sitten ajattelisi jos naapurin setä olisikin pyytänyt tyttöä ruohoaleikkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Esim. kunnan ja seurakuntien kesätöissä ruohonleikkuussa on yleensä 15 vuoden ikäraja.
Kyllä tuo sille 16-vuotiaalle paremmin sopii.
Ikäraja on työtuntien takia.
Suuri kolaus naapurin miehisyydelle, jos joutuu kavereilleen sanomaan, että 16v. likka leikkaa hänen nurmikkonsa, kun itse ei pysty :D ehkä se on jotenkin enemmän ok sanoa, että naapurinpojan palkkasin leikkaamaan nurmikkoni.
Jos naapurin setä ehdottaa tytölle ruohonleikkuuta: SIKASIKASIKA!
Vierailija kirjoitti:
Jos naapurin setä ehdottaa tytölle ruohonleikkuuta: SIKASIKASIKA!
Jos kysyy samalla tavalla, kuin poikaa, niin mitä sikamaista siinä olisi?
No johan nyt sukupuoliongelman tyhjästä kehitätte. 🤣
Mun naapurin teinit suunnilleen saman ikäisiä ja 13v poika iso korsto ja 16v tyttö pieni herkkiä, ei tulisi mieleenkään ehdottaa tytölle ruohonleikkurihommia.
Kerro AP naapurille että poika liian nuori, tytär olis tarjolla ja taskurahaa vailla ja iänkin puolesta sopivampi.
Itse menin 14v ensimmäiseen työpaikkaani. Mutta se oli ennen vanhaan kun nuoret vielä saivat tehdä töitä 6t tuon ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta jalkaa menee joka kesä, verenvuotoon voi kuollakin.
Lukisit edes ne turvallisuusohjeet ;-(
Kaverilta meni käsi ja taju. Ei vuotanut kuiviin, vaimo löysi ja selvisi. Käsi ei koskaan kunnolla toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo sille 16-vuotiaalle paremmin sopii.Ikäraja on työtuntien takia.
Täällä ainakin työt oli tehtävien mukaan jaoteltu, kunnalla oli teineille 6-tuntiset työpäivät. Alle 15-vuotiaat mm. siivoaa.
Vierailija kirjoitti:
No johan nyt sukupuoliongelman tyhjästä kehitätte. 🤣
Mun naapurin teinit suunnilleen saman ikäisiä ja 13v poika iso korsto ja 16v tyttö pieni herkkiä, ei tulisi mieleenkään ehdottaa tytölle ruohonleikkurihommia.
Herkkä? Mitä merkitystä sillä on ruohonleikkuussa?
Tulisiko tyttö meille ajamaan nurmikkoa?
Onko muodollisesti pätevä ja ajaako biksuissa nurtsia.