Mies tekee ihan liikaa töitä
Miehellä on jatkuvasti vain enemmän ja enemmän töitä. Hän on jatkuvasti ylikuormittunut, stressaantunut ja pelkään, että hän sairastuu työtahdin seurauksena. Työ on projektiluontoista ja tyyliin jos et tätä asiaa tee tietyssä ajassa, jatkoa ei seuraa ja se vaikuttaa mahdollisesti työsuhteen jatkoon koko tiimillä. Isot paineet. Asiantuntijatyössä ei ole ylityökorvauksia, palkka toki ihan ok.
Meillä on lapsia ja he sekä kodin hoito ovat käytännössä minun vastuullani. Tuntuu tyhmältä, että tämä häiritsee minua kovasti, kun toinen on ihan stressissä. Käyn itsekin täyspäivätöissä ja yritän edistää uraani. Mitään harrastuksia ei aikuisilla ole ja rehellisesti pää hajoaa, kun ei koskaan ole mitään omaa. Minä hoidan lasten harrastuskuskaukset kaksi kertaa viikossa.
Kommentit (14)
Tämä on nykyajan vitsaus. Toiset hukkuu töihin ja toisilla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama ongelma aina. Naiselle kyllä raha kelpaa minkä mies tuo mutta ilmeisesti se raha pitäisi tulla sillä tavalla että ei tee töitä
Eikö tässä oltu huolissaan sen miehen voinnista?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on nykyajan vitsaus. Toiset hukkuu töihin ja toisilla ei ole mitään.
Aina ollut tietyillä aloilla.
Potkujen määrä nykyään sitä luokkaa että töitä tehdään kolmen edestä tai sitten ei tehdä ollenkaan. Aina voi jäädä tukien varaan. Sekään ei kuitenkaan takaa että miehestä tulisi pullantuoksuinen kotiäiti.
Itse käyn kolmessa eri työpaikassa pärjätäkseni yksin lasten kanssa. Mies lähti eikä paljoa elareita maksele enkä jaksa niistä taistella.
Nainen palkitsee miehen uurastuksen valittamalla. Miten tuttu ja perinteinen konsepti.
Olisit onnellinen siitä, että teillä on töitä ja teillä on varaa kuskata niitä kakaroita harrastelemaan. Ihmeellistä vinkumista, vaikka asiat ovat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sama ongelma aina. Naiselle kyllä raha kelpaa minkä mies tuo mutta ilmeisesti se raha pitäisi tulla sillä tavalla että ei tee töitä
Eikö tässä oltu huolissaan sen miehen voinnista?
Nytkö pitäisi uskoa että näin 2025 naiset aloittavat olemaan vilpittömästi huolissaan miehen terveydestä? Tähän asti naisilla taustalla on joku huoli omien etujen pysymisestä ilman että miehellä itsellään ihnisenä ei ole arvoa. Naisen rakkaus kun aina on ehdollista ja tämä tulee ilmi siittä että jos nainen ei saa määrittelemään etuja niin nainen jättää aivan varmasti miehen kun on löytänyt uuden toteuttamaan nämä naisen määrittelemät edut
Vierailija kirjoitti:
Olisit onnellinen siitä, että teillä on töitä ja teillä on varaa kuskata niitä kakaroita harrastelemaan. Ihmeellistä vinkumista, vaikka asiat ovat hyvin.
Naisen perusolotila on tyytymättömyys, ja oma paha olo ja riittämättömyyden tunne projisoidaan usein läheisiin, useimmissa tapauksissa omaan puolisoon. Siksi monessa perheessä miehellä on usein syyllisen ja kusilaarin rooli.
Mitäs ihmettä ahnehtii itselleen töitä muidenkin edestä. Vie muiden työt! Olis vaan työttömänä!
Tämähän tässä juuri ihmetyttää, että toisilla on ihan liikaa töitä ja samalla satoja tuhansia työttömiä. Minulla on ihan omat rahat, jotka ansaitsen ilmeisesti huomattavasti helpommalla, koska teen töitä sen perus 40h/viikko.
Haaveilen sellaisesta perhe-elämästä, että koko perhe olisi kotona iltapäivästä/alkuillasta ja tehtäisiin jotain yhdessä. Voisin käydä joskus jossain harrastuksessa ja miehelläkin olisi jotain kivaa, joka ei liittyisi töihin. Hoidettaisiin harrastuskyytejä ja kotitöitä vuorotellen, jotta molemmilla olisi vähän hengähdystaukoa. Meillä aikuisilla olisi energiaa keskustella muustakin kuin lasten asioista. Kummankaan terveys ei olisi uhattuna töiden vuoksi. Taitaa olla ihan utopiaa.
Ap
Ruvetkaa keskustelemaan työpaikan vaihdosta. Juuri nyt on huono suhdanne, mutta miettikää miten voitte ainakin tulevaisuudessa parantaa tilannettanne. Ymmärrän ahdinkosi, en jaksaisi tuollaista itse. Tehkää suunnitelma, jo se voi helpottaa - ja kun tilaisuus tulee eteen niin sitten vaan rohkeasti muutostaa. Raha on usein huolista se pienin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tässä juuri ihmetyttää, että toisilla on ihan liikaa töitä ja samalla satoja tuhansia työttömiä. Minulla on ihan omat rahat, jotka ansaitsen ilmeisesti huomattavasti helpommalla, koska teen töitä sen perus 40h/viikko.
Haaveilen sellaisesta perhe-elämästä, että koko perhe olisi kotona iltapäivästä/alkuillasta ja tehtäisiin jotain yhdessä. Voisin käydä joskus jossain harrastuksessa ja miehelläkin olisi jotain kivaa, joka ei liittyisi töihin. Hoidettaisiin harrastuskyytejä ja kotitöitä vuorotellen, jotta molemmilla olisi vähän hengähdystaukoa. Meillä aikuisilla olisi energiaa keskustella muustakin kuin lasten asioista. Kummankaan terveys ei olisi uhattuna töiden vuoksi. Taitaa olla ihan utopiaa.
Ap
Kun mikään ei riitä. Saahan sitä haaveilla.