Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te ex-lyhythiuksiset (polkka ja lyhyempi), jotka kasvatitte pidemmäksi,

Vierailija
30.06.2014 |

kuinka nopeasti saavutitte ponnarimitan, entä hartiamitan? Ja missä olitte menossa 3kk, 6kk, vuoden kohdalla?

Aloin siis kasvattamaan pidempää mallia ja tämä välivaihe kyrsii kun hiuksia ei saa ollenkaan kiinni eikä oikein mitenkään siististi. Nyt on siis vähän ylikasvanut pixie (korvat peittyy, hiuksilla mittaa 3-10 cm, niskahiuksissa 2 cm), mutta esim kunnolliseen bobiin on vielä matkaa.

Kiitos asiallisista vastauksista :)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku suosittelee Piimaxia. Itse en ole kokeillut. 

3

Vierailija
2/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sivuilta noin leukaan asti hiukset kun alotin kasvatuksen, takaa lyhempi. Ponnaripituuteen taisi mennä vuosi ja siitä toinen vuosi, että saa kunnolla nutturaa jne laitettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin vuosi. Nyt menen leikkauttamaan taas lyhyeksi nämä lapaluiden kohdalle ulottuvat. Miksi kaipaat pitkiä hiuksia? Tai no, letit ovat kyllä kivoja. Ja poninhännät. 

Vierailija
4/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta itselläni oli myös pisimmiltä kohdilta noin 7 senttiä pitkät hiukset, kun aloin kasvattaa niitä tosissani pidemmiksi. Taisi mennä niin, että ponnaripituus saavutettiin noin 10 kuukaudessa, hartiapituus vähän vajaassa kahdessa vuodessa. Hiukseni eivät kasva kovin nopeasti, värjäsin hiukset helatorstaina, ja niissä on nyt joku vähän yli sentin juurikasvu, joten sanoisin vuosikasvun olevan 15-17 senttiä.

Vierailija
5/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla on se oikea pituus noin leukaan, niin siitä puolentoidta kuukauden päästä hiukset saa pienelle. ponnarille. Puolen vuoden päästä pikkupikkunutturalle.  Kahden vuoden päästä isolle kunnolliselle nutturalle. 

Oon seilannut tätä väliä vuosia, välillä tarkoituksella kasvattaen ja välillä siksi kun en ehdi parturiin. Sitä vaihetta, kun hiuksia ei saa kiinni mitenkään voi tehdä siedettävämmäksi erilaisilla siistimisleikkauksilla, jos ehtii parturiin, tai sit erilaisilla pannoilla (kankaisilla tai sit niillä muovisilla tai metallisilla väkäspannoilla, jotka pysyy hiuksien välissä) ja pinneillä. Ja sellaisenkin tukan, joka ei ylety ponnariin, voi saada geelin tai muotovaahdon avulla pysymään ranskalaisella kierteellä tai -letillä, jonka voi pinnilla kiinnittää pois silmiltä.

Vierailija
6/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli polkka (niskamitta 1cm) ja meni vajaa 9kk kasvattaa solisluihin, jolloin ylsi hyvin ponnarille

Vierailija
7/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi ollakin hyvin vuosi, jos ajattelee että sentti kuussa... Pitkin hampain uskon teitä :D

Minulla siis on lähes aina ollut pitempi malli mutta syystä ja toisesta aloin lyhentämään. Olivat huonossa kunnossa ja halusin värjäyskierteestä pois ja kasvattaa oman värin takaisin jne jne. Tämä oli siis puolipakon sanelema (= järkevin) ratkaisu. Katsoako pitempää hamppukasaa vai lyhyempää mutta tervettä hiusta? Siis kyllähän nämäkin ovat omastakin mielestä ihan hyvännäköiset ja varsinkin helppohoitoiset (paitsi laittamiseen menee aikaa), mutta jotenkin en vaan viihdy tässä mallissa. Persoonastani kai puuttuu se tietty räväkkyys.

3, miten pitkän meni lapaluumittaan? Joku 3 vuotta?

Vierailija
8/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7=ap.

Vierailija
9/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:41"]

Tästä on jo aikaa, mutta itselläni oli myös pisimmiltä kohdilta noin 7 senttiä pitkät hiukset, kun aloin kasvattaa niitä tosissani pidemmiksi. Taisi mennä niin, että ponnaripituus saavutettiin noin 10 kuukaudessa, hartiapituus vähän vajaassa kahdessa vuodessa. Hiukseni eivät kasva kovin nopeasti, värjäsin hiukset helatorstaina, ja niissä on nyt joku vähän yli sentin juurikasvu, joten sanoisin vuosikasvun olevan 15-17 senttiä.

[/quote]

15-17 cm vuodessa on hyvä kasvuvauhti, yli sentti kuussa :)

ap

Vierailija
10/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi meni. Kerran välissä lyhennetty latvat.

Vuosi sitten kesäkuun alussa leikkautin polkan korvan alle, ja nyt saan ponnarin.

Vierailija
11/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan lyhyt malli ja vuosi sitten aloitin, lähinnä on kasvatettu sivuja, ei takaa ja ei ole mikään ponnari pituus vieläkään. Nyt alkaa olla sellainen tasapitkä, eli sivusta samassa linjassa kuin takaa. Käyn kerran kuussa kampaajalla, jotta malli pysyy kuosissa koko ajan, muuten mulla menisi hermot saman tien.

Vierailija
12/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vastaa

Noin 2 vuotta. Minulla kasvaa nopeasti. Nyt siis suunnittelen taas lyhyttä :) Kun on näin vaihtelunhaluinen kuin minä, pitäisi olla peruukkeja :D

Vierailija
13/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko hiustenkasvuun joku ravintoainevalmiste? Esim. Piimax?

Vierailija
14/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta ihan lyhyestä mallista lapaluihin ulottuviksi. Pari kertaa sinä aikana leikattiin latvoja. Hiuksia ei käsitelty kasvatuksen aikana (föönausta, kiharrusta), paitsi juurikasvu värjättiin n. kerran kuukaudessa.

Ja nyt aion pitää pitkää mallia, kunnes naama rupee roikkumaan :)

Vierailija
15/15 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se yleinen on 1cm/kk, itsellä vaan kasvaa raivostuttavan nopeasti. Vuosi sitten pätkäisin polkkatukan ja kevät talvella sai jo leikata ihan reippaasti lyhyemmäksi ja nyt on lapaluille hiukset :/ Raivostuttavaa, jos haluaisi pitää lyhyttä tukkaa, niin saisi juosta kampaajalla kerran kuussa. Lapsella sama juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän