Koira jätetty helteellä yksin autoon. Miten toimia?
Mitä te olette tehneet tällaisessa tilanteessa? Omistajaa ei missään näkyvillä.
Kommentit (110)
Tunnen tapauksen, jossa vanhempi meni lastensa kanssa huvipuistoon ja jätti koiranpennun päiväksi autoon. Pieni raukka kuoli kuumuuteen. Olin niin vihainen aikuisen ihmisen huolimattomuudesta ja välinpitämättömyydestä.
Hyppää volttia ääliö.Et varmaan joudu maksamaan mitään ikkunoita.Sattuu olemaan kokemusta.Asian voi viedä ihan oikeuteen ja varma on että. Auton omistajalle / koiran omistaja/ hoitaja.Maksaa ikkunat ja oikeuden käyntikulut.Melkoinen ääliö olet.Mene peilin eteen ja kysy vaikka itseltäsi.Mitähän pitäisi tehdä. Jos vaikka talossa/ asunnossa/ esim.autossa on elävä olento.Ihminen tai lemmikki. Ääliö....!!!!
Ikkuna rikki ja koira ulos autosta ja viilennys.Tietenkin ilmoitus 112.Kerro tilanne ota kuvia jos mahdollista. Eikä mitään ihmettelyä.Koska apu tulee.Itse soitin 112.Sanoivat että partio on tulossa paikalle.Juu tuli kyllä 42min päästä.Ulkona lämpöä varjossa.+27 auto tummansininen peugeot farkku koira Siperian husky.Löin ikkunan rikki ja koiran ulos.Poliisit juu tuli ja kumma kyllä. Omistajakin siis auton omistaja.Huusi kovemmin kuin Pösön hämärät.400€.Heti käteen. Koira oli hänellä hoidossa.Juu olikin " hoidossa" Kun vaimo oli töissä ja koiran omistajaksi oli ruokavirastoon ilmoitettu.Vaimon nimi ja spiritus myös.Tosin ovat aviopari saman katon alta jo yli 20v.Perr...le.No piti mennä käräjille." Mut kas kummaa". Ei mentykään.Eläinsuojeluvalvoja oli saanut ilmoituksia jo aiemmin.Tästä samasta " Herrasta ja rouvasta" Että anna mennä vaan ikkuna rikki et tee mitään väärää.Jos lähdetään kuten tässä näkyy olevan. Yksi viesti.Miten käy oikeudessa. Eli ikkuna varovasti napakasti rikki.Ei siitä kohtaa missä on koira.Koska sirpaleet saattaa kuukaudella lentää koiran silmiin.Mutta onnistuu kun kätsoo minkä ikkunan rikkoo.Ei tarvi kuin napakka isku kivellä.Sitten vaan jostain märkä pyyhe ja koira viileeseen.Olet silloin tehnyt pelastus velvollisuuteni.Joka kuuluu kansalaisten oikeuksiin..
No sitten sinutkin voisi jättää vaikka ,minne ja esim.Olisit tosi pulassa." Kävelisi kaikki ohitse.Tuumaten." Ei kuulu minulle". Luuseri.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan heti soitella yhtään minnekään tai rikkoa mitään laseja. Olen käynyt kioskilla, reissu kesti ehkä kaksi minuuttia ja auto oli siinä kioskin edessä parkissa. Vähän aikaa sitten kävin hautausmaalla, olin autosta pois noin viisi minuuttia. Auto ei siinä ajassa paistu, jos siinä on koko ajomatkan ollut ilmastointi tosi viileällä ja sen jättää varjoon. Voi vähän katsella ympärilleen ensin, että tuleeko omistaja.
Se viisi minuuttia riittää, että autosta tulee sauna... vaikka olisi ajon aikana ollut ilmastointi viileällä. Itse vasta kokeilin istua autossa helteellä, kun odotin kaverin käyvän kaupassa. Ei siellä pystynyt olemaan viiden minuutin jälkeen, kun ei ollut ilmastointi päällä. Koirilla on vielä turkki.
Tanan peto.Mee lääkäriin.Oot sairas ,mikähän kirppusäkki olet its.Iilimato/ lisko.Tuollaiset räkänokat voisi viedä saunan taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Olin stressaamatta muiden asioista, koska kyseisessä autossa oli taukoilmastointi.
Mistä sen voi havaita? Lain mukaan eläimen jättäminen yksin kuumaan autoon on eläinsuojelurikos ja ohikulkijalla on velvollisuus puuttua tilanteeseen.
No minulla on ikkunassa lappu, missä kerrotaan ilmastoinnista ja että minun numeroni on xxxxxxx, soita siihen jos kummastuttaa.
Silti joku ***** rikkoi ikkunan.
Ikkuna rikki.Sekä ilmoitus jälkeen.Ei mitään odottelua jo.5 min.voi olla liian myöhäistä.Jokaisen ihmisen kansalaisvelvollisuus on pelastaa/ oli kyseessä lemmikki tai ihminen.Täällä näkyy olevan näitä ihmisiä. Jotka vaan kävelevät ohi.Todella raukkamaista eläin vihaavia.Edesvastuuttomia pelkureita.Ikkuna rikki varoen lemmikkiä.Näin on.!!!!
Kyllä minua ainakin sapettaa jos olen koirien kanssa reissussa, olen syöttänyt ja juottanut ne, menen vessaan ja joku rikkoo sillä aikaa "hyvää hyvyyttään" ikkunat.
Voi olla että vedän ikkunanrikkojaa nenään jos tapaan räkänokan autoni vierestä.
No koirilla on turkki. Sulla ei...