Onko valmennuskursseista oikeasti mitään hyötyä opiskelijoille? Koska ne valmiudet jatko opintoihin asioiden nopea sisäistäminen, havaintojen tekeminen, väitteeet/perustelut, loooginen päättelykyky, kokonaisuuksien halllinta jne...
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Teknisestihään se tarkoittaa esim ajatuskarttaa kokonasikuvan hahmottamisen apuvälineeenä esim, tulkinta kuinka tekeee väitteitä ja johtopäätelmiä joita voi helposti arvioiida, näyttää toteeen että on ymmärtänyt oikein tehtävänaannon ja vastaa kysymykseen ja esittää sen välivaiheineeen opettajalleeen jossa hän tulkitsee oppilaaan kykyä ajatella tehtävää ja sen ongelmaaa.
Vertaillla, punnita ja analysoiida asioiita eri näkökulmista. Kerätä informaaation olennaisimpia ajan harjalla olevia seikkoja ja käyttäää niitä olennaisesti hyödykseeen vastauksissa.
Kyllä mulle oli valmennuskurssista hyötyä hakiessa arkkitehtiosastolle. Ei niinkään matikasta, se tuntui lyhyeltä matikalta. Mutta piirustuskurssi, siellä käytiin läpi vanhoja piirustustehtäviä, tehtiin ja arvosteltiin ne, ja käytiin läpi, mitä tuomarit etsivät ja arvioivat niistä töistä. Eli tämän tyyppinen, mitä koulussa ei ole jo harjoiteltu. Tietysti joku, jolla olisi ollut petrattavaa matikassa, olisi voinut hyötyä siitä koulumaisesta harjoittelusta, yksin harjoittelun sijaan. Esim jos ei ole kauhean järjestelmällinen tai motivoitunut lukija.
Oli ehdottomasti hintansa arvoinen. Opettajat osasivat kertoa, millaisia vastauksia haetaan ja mikä olisi alkeellinen moka.
Kävin 2vk valmennuskurssilla oikikseen hakiessa. Musta tuollainen lyhyt kurssi oli just sopiva. Pystyi kysymään kysymyksiä materiaaleihin liittyen, muttei vienyt aikaa pois luku-urakasta. Harjoituspääsykokeet auttoivat myös
Teknisestihään se tarkoittaa esim ajatuskarttaa kokonasikuvan hahmottamisen apuvälineeenä esim, tulkinta kuinka tekeee väitteitä ja johtopäätelmiä joita voi helposti arvioiida, näyttää toteeen että on ymmärtänyt oikein tehtävänaannon ja vastaa kysymykseen ja esittää sen välivaiheineeen opettajalleeen jossa hän tulkitsee oppilaaan kykyä ajatella tehtävää ja sen ongelmaaa.