Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako mun muuttaa tuettuun palveluasumiseen?

Vierailija
21.09.2022 |

Oon siis 17v ja tällä hetkellä asun lastensuojelulaitoksessa.
Sossu ei keksi muuta vaihtoehtoa itsenäistymiseen kun tuetun palveluasumisen yksikkö.

Millaisia paikkoja nuo on? Mulla on asperger ja epäilty skitsofreniaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos susta tuntuu että alkaa olla aika siirtyä lapsuudesta aikuisuuteen, itsenäistymisen tielle. Jos tunnet itsesi vielä niin lapseksi, että viihdyt siellä lasten paikassa niin kai voit vielä vuoden siellä asua, eikö täysi-ikäisten ole jo pakko sitte lähteä.

Vierailija
4/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos susta tuntuu että alkaa olla aika siirtyä lapsuudesta aikuisuuteen, itsenäistymisen tielle. Jos tunnet itsesi vielä niin lapseksi, että viihdyt siellä lasten paikassa niin kai voit vielä vuoden siellä asua, eikö täysi-ikäisten ole jo pakko sitte lähteä.

Täytän 18 noin 4kk päästä joten on pakko lähteä tuolloin

Vierailija
5/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu nuori samantapaisia oireita omaava sukulainen  tuetussa palveluasumisessa, ja hän itse ja me läheiset pidämme sitä hyvänä vaihtoehtona. Se on turvallinen paikka itsenäistyä, apua saa aina tarvittaessa.  

Vierailija
6/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla asuu nuori samantapaisia oireita omaava sukulainen  tuetussa palveluasumisessa, ja hän itse ja me läheiset pidämme sitä hyvänä vaihtoehtona. Se on turvallinen paikka itsenäistyä, apua saa aina tarvittaessa.  

Kiva kuulla.

7/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetussa asumisessa on kova kuri ja kontrolli. Et ikinä saa olla vapaasti vaan aina joku on kyttäämässä. Jos sulla vaan on joku muu vaihtoehto, niin ota se.

Muuten olet koko loppuelämäsi vanki. Kun kerran siihen suostut, et ikinä pääse siitä vapaaksi tai irti.

Vierailija
8/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tuetussa asumisessa on kova kuri ja kontrolli. Et ikinä saa olla vapaasti vaan aina joku on kyttäämässä. Jos sulla vaan on joku muu vaihtoehto, niin ota se.

Muuten olet koko loppuelämäsi vanki. Kun kerran siihen suostut, et ikinä pääse siitä vapaaksi tai irti.

Ei oo muuta vaihtoehtoa

Vierailija
9/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuetut palveluasunnot on yleensä kivoja paikkoja. Säännöt on tietenkin, ihan asukkaiden turvaksi ja tueksi. Ei nuo paikat ole sellaisille jotka pärjäisi itse ilman mitään sääntöjä vaan nimenomaan koska peräänkatsojaa tarvitaan.

Vierailija
10/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuetut palveluasunnot on yleensä kivoja paikkoja. Säännöt on tietenkin, ihan asukkaiden turvaksi ja tueksi. Ei nuo paikat ole sellaisille jotka pärjäisi itse ilman mitään sääntöjä vaan nimenomaan koska peräänkatsojaa tarvitaan.

En oo mikään päihteidenkäyttäjä tms mut psyykkinen vointi huono.

Vierailija
11/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

No ei ainakaan siinä asumisyksikössä, jossa oma lapseni on. Jokaisella on omat tilat, lisäksi on yhteisiä tiloja ja mahdollisuus omaan rauhaan tai yhdessäoloon, ihan miten haluaa. Kyttäämistä on sen verran, että koti täytyy pitää siistinä, yhteisiä tiloja ei saa sotkea eikä vieraita saa olla yötä myöten kuin sovitusti.

Vierailija
12/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Älä puhu höpöjä!

Vierailija
13/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

No ei ainakaan siinä asumisyksikössä, jossa oma lapseni on. Jokaisella on omat tilat, lisäksi on yhteisiä tiloja ja mahdollisuus omaan rauhaan tai yhdessäoloon, ihan miten haluaa. Kyttäämistä on sen verran, että koti täytyy pitää siistinä, yhteisiä tiloja ei saa sotkea eikä vieraita saa olla yötä myöten kuin sovitusti.

Millainen asumisyksikkö on kysees?

Vierailija
14/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettu asuminen on tuossa kohtaa hyvä vaihtoehto. Pääset omillesi ja sinulla on aikuisia tukemassa arkea ja asumista. Kaikissa kerrostaloissakin on asumisen sääntöjä, joten tottahan toki tukiasumisessa niitä on. Sinne vain hyvillä mielin ja ripaus seikkailumieltä mukaan. :-D

Vierailija
15/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo mikään päihteidenkäyttäjä tms mut psyykkinen vointi huono.

On sulle hyvä vaihtoehto! Oma rauha, mut apu on lähellä, jos tarvitset sitä.

Kaikkea hyvää sulle

Vierailija
16/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa.

Kannataa.

Vierailija
17/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan pitää raha-asioista huolta siinä kohtaa kun sieltä lähtee omilleen, se tukiasuminen on kallista, ja siitä saattaa tulla laskut maksettavaksi vielä siinä kuussa kun on muuttanut toiseen paikkaan.

Vierailija
18/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaan pitää raha-asioista huolta siinä kohtaa kun sieltä lähtee omilleen, se tukiasuminen on kallista, ja siitä saattaa tulla laskut maksettavaksi vielä siinä kuussa kun on muuttanut toiseen paikkaan.

Juu.

Vierailija
19/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Höpöhöpö.

Vierailija
20/26 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ei ole omaiseni kokemusten perusteella kova kuri, vain tarpeellisia ja välttämättömiä  sääntöjä.  Eikä todellakaan ole vankila.  Ja kun elämä alkaa sujua itsenäisesti, niin nuoren halutessa aletaan katsoa esim. yksinasumista tai tuettua yksinasumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä