Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita ei ole kastettu lapsena?

Vierailija
29.06.2014 |

Minä vuonna olette syntyneet? 

Ihan mielenkiinnosta kysyn kun olin yläasteella (ja ilmeisesti myös ala-asteella) ainoa jota ei ollut kastettu. Olen vm. -85.

Myöskään siskoja (-79, -86 ja -91) ei ole kastettu. Vanhempani kuitenkin ovat kuuluneet aina kirkkoon mutta eivät ole koskaan kertoneet että miksi meitä ei ole kastettu (ei sen puoleen, että valittaisin asiasta).

Myöhemmin kolme siskoani kävi riparin ja liittyivät sitä myöten kirkkoon. Minä jätin väliin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1992. Minua ei ole kastettu lapsena, eikä muitakaan sisaruksiani, paitsi eräs veljistäni, jolle hoitaja suoritti hätäkasteen koska näytti siltä että hän saattaisi kuolla synnytyslaitokselle, selvisi kuitenkin hengissä.

Toinen isoveljistäni on kastettu omasta tahdostaan rippileirillä, ja myös siskoni kävi rippileirin, mutta häntä ei kastettu. Minä ja nuorempi isoveljeni emme ole käyneet rippileiriä ollenkaan, ei ole mitään erityistä vakaumusta, ateisteja olemme.

Ainakin minä olen saanut kuulla kastamattomuudestani ja rippileirin käymättömyydestä naljailua ikätovereilta, joskus olen kuullut tuon "eikö sinulla ole nimeä ollenkaan" -vitsin vielä aikuisiälläkin, huoh.

Vierailija
22/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1983 ja kastamattomuus oli tosiaan harvinaista silloin. Riippuen luokasta oli 0-2 muuta kastamatonta. Ala-asteella kävin uskontotunneilla ja yläasteella et-tunneilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kastettu ja synnyin 1993. En ole ikinä käynyt uskontotunneille eikä ole vielä peruskoulussa olevat pikkuveljetkään. Ja siis ikinä ei ole millekään korvaavalle tunnille käsketty, vaan uskontotunnit on meille ollu vapaata aikaa. Joten onnistuu vielä nykyäänkin.

Vierailija
24/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koska mulla ei ole muistikuvaa sellaisesta. Voi olla lavastusta ne kuvat. Kummit voi olla vanhempieni värväämiä kätyreitä.

Vierailija
25/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 04:21"]Onko teillä nimeä ollenkaan, jos teitä ei ole kastettu?

[/quote]

Ei tietenkään. Meillä on vain tietty numerokoodi

Vierailija
26/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kastettu minuakaan, koska vanhempani eivät kuulu kirkkoon. Olen -89, samaten siskoni on kastamaton (-95). Itse kävin riparin, joskin erosin kirkosta kun täytin 18. Siskoni kävi protun. Omiakaan lapsiani en kasta, nimiäiset kyllä vietetään (yhdet jo vietetty). Olin uskonnontunneilla, koska vanhempieni mielestä siitä oli enemmän hyötyä kuin et-opetuksesta. Samaten siskoni kävi uskontotunnit.

Vierailija
27/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

84. Ala-asteella meitä oli 4-5 ja yläasteella kokonainen luokka.

Vierailija
28/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

-94 olen syntynyt enkä ole saannut kastetta. Aion kyllä kastautuajossain vaiheessa :)

Vierailija
29/29 |
30.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 1955 - ja voinette uskoa, että koulussa ainoa "pakana".

Kävin uskonto- ja kirkkohistoriatunnit ihan kuin muutkin siksi, ettei asiasta viitsitty tehdä sen isompaa numeroa ;-)

Minua ei kastettu, koska isäni oli kirkosta eronnut, vakaumuksellinen ateisti. Äiti kirkon jäsen, mutta päätti antaa minun itseni päättää omasta puolestani aikuisena.

En ole koskaan tuntenut halua liittyä kirkon jäseneksi. Minua ei siis ole kastettu, ei konfirmoitu. (Vihitty on. Ja lukion päästötodistuksessa uskonto, etiikka ja kirkkohistoria - vai mitä niitä oli? - täysi kymppi...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi