Tiedättekö historiallisia kirjoja, joissa romantiikkaa ja jopa erotiikkaakin?
Catherine Cooksonit olen jo vuosia sitten lukenut kaikki. Varsinkin Englannin historiasta kertovat kiinnostavat, mutta myös muu Eurooppa käy. Ei kuitenkaan suomalaiset.
Kommentit (40)
Judith McNaughtin ja Lisa Kleypasin kirjat, rakastin niitä teininä :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:42"]
Kaikki 1800-luvun brittiläiset kirjailijat täyttävät tarpeesi. Jane austen. Elisabeth gaskell. Margaret oliphant, charle dickens, george elliott, byron, scott
[/quote]
Ai erotiikkaa Jane Austenin kirjoissa? Olen tainnut lukea jotkut eri versiot sitten...
Austenia olenkin lukenut ja Dickensiä. Pistänpä ylös noita muita, joita luettelitte. Kiitos!
ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:42"]
Kaikki 1800-luvun brittiläiset kirjailijat täyttävät tarpeesi. Jane austen. Elisabeth gaskell. Margaret oliphant, charle dickens, george elliott, byron, scott
[/quote]
Erotiikka ei pakollista, mutta plussaa. Romantiikkakin riittää.
ap
Ai erotiikkaa Jane Austenin kirjoissa? Olen tainnut lukea jotkut eri versiot sitten...
[/quote]
Ei Utriossa sinänsä vikaa ole, mutta ei ole vain sellainen fiilis, että Suomen historia nyt innostaisi.
ap
Kannattaa silti kokeilla Utriotakin, kevyttä ja viihdyttävää - paljon romantiikkaa ja erotiikkaa pullottavine kalukukkaroineen. ;)
Kokeile Utriota, saatat yllättyä positiivisesti! Itse luin ne teini-iässä ja nimenomaan erotiikkakohtaukset jäi mieleen. Historiallisestihan ne on ihan tunnustetusti hyvin kirjoitettuja, Utriohan kirjoitti sen Eevan tyttäretkin...
Diana Gabaldonia minäkin suosittelen, jos et vielä ole lukenut. Ja muista lukea kirjat järjestyksessä!
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:42"]Kaikki 1800-luvun brittiläiset kirjailijat täyttävät tarpeesi. Jane austen. Elisabeth gaskell. Margaret oliphant, charle dickens, george elliott, byron, scott
[/quote]
Austen 1700-luvun kirjailija, Elliotin tyylisuuntaus realismi, ei romantiikka. Hyviä.kirjoja toki kaikki ehdottamasi
Olen kyllä lukenut joskus jonkun Utrionkin kirjan. Fiiliksen mukaan saatan joskus vielä ottaa käsittelyyn. Jostakin mulla vain on fiksaatio Enkkulan historiaan ja varsinkin kuninkaallisiin.
ap
Erica Jong ja kirjan nimi on Fanny. Huh, tuota luettiin nuorena posket punottaen.
Karleen Koen, Kuin kuvastimessa. Suosittelen historian/rakkauden/erotiikan nälkäisille.
Simona Ahrnstedt, Ruotsin historiaa.
Austen on kirjoittanut kirjansa 1800-luvun puolella ja ne kertovat Napoleonin sotien ajasta. Ja niissä kirjoissa ON erotiikkaa, jos niitä osaa sillä silmällä lukea, mutta koodikieli on tietysti tunnistettava ensin.
Catherine- ja Angelika-sarjat, sijoittuvat johonkin keskiajan Ranskaan.
Angelika sarja joka sijoittuu Aurinko kuninkaan ajan Ranskaan.
Jean untinen-auel, korjatkaa joku tuo nimi jos meni väärin. Ihana historiallinen sarja.