Av:n leipurit auttakaa, kuivakakkuasiaa!
Saan siis yllättäen iltateevieraita ja ajattelin tehdä sokerikakun. Minulla on kaksi munaa, jauhoja, sokeria, vaniljasokeria, leivinjauhetta ja maitoa. Voita ei ole muuta kuin sen verran että saan sillä vuoan voideltua, voiko rasvan korvata öljyllä? Olen surkea leipuri. Tekeleet onnistuu ihan hyvin kun seuraan säntillisesti ohjetta mutta nyt en löydä sellaista ohjetta jossa olisi vain minulla kotona olevia tuotteita. En osaa soveltaa noita ohjeita.
Kommentit (23)
Häh? Sulla on sitten melkein juuri päinvastainen ongelma, kuin mulla:
http://www.vauva.fi/keskustelu/4213462/ketju/jos_korvaa_kakussa_rypsioljyn_voilla_onko
Olen tekemässä sitruunakakun, jonka ohje on puolitettuna eli kahdella munalla tällainen:
2 munaa
1 dl sokeria
reilu 1 dl jauhoja
1/2 tl leivinjauhetta
sitruunan kuorta
1 rkl sitruunan mehua
1/2 dl rypsiöljyä
Paista 175 asteessa, tuota pientä ehkä 30 min.
Kokeile tuota? Sitruunamehun tilallehan käy vaikka appelsiinimehu. Mutta öljyn pitää sitten olla rypsiöljyä eikä mitään kitkerää oliiviöljyä :D
Kakku on nyt uunissa! Otan 23 reseptin ylös, vaikuttaa hyvältä tuo sitruunakukku ja ainesosat ovat simppelit! Rypsiöljyä meillä on kotona aina! :)
ap
tee kääretorttu, jos sulla on täytettä . Mitä muuta sulla on ?
Ja todellakin, se on KAHVIkakku, ei kuivakakku. Ellei sulle sitten tule kuiva kakku, mutta se on taas jo aivan eri asia.