uhmaikäinen haluaa ruuan sänkyynsä, jätänkö ilman ateriaa
Huutanut jo puolituntia ja yrittää viedä ruokalautasta salaa sänkyyn. Otin lautasen pois ja annan uhmiksen huutaa
Kommentit (16)
lapsihan saattaa suuttua, jos ei tahto mene läpi. Kysy vielä haluaako jotain jälkiruokaa...
Mutta koska olet kieltänyt, niin pysyt tiukkana.
meillä saa myös potkia mummoja jos haluaa, ihan vaan ettei tule erimielisyyksiä.. Vapaa kasvatus on hyvä aloittaa pienestä pitäen!
Turhista kielloista turhat riidat. Meillä niitä tärkeitä kieltoja totellaan kun ei ole kamalaa kieltoviidakkoa.
Hiukan eri asia kun mummojen potkiminen. Jollet huomaa eroa...
ja katselee samalla piirrettyjä, että minä saan surffata rauhassa. Miksi tehdä elämästä liian vaikeaa, enhän itsekään ole syönyt pöydän ääressä enää vuosiin. Rauha maassa ja kaikki ovat tyytyväisiä, yritin vaan leikkiä hyvää äitiä, mutta näköjään luovutin kerrasta. ap
asioista ei tule riitaa, jos ei ole esim. koskaan opetettu että sängyssä syödään, ei lapsi osaa siitä asiasta kiukutella ja riidellä. Sama asia on ne äidit jotka opettavat, että meidän pikku kulta Annimiina haluaa syödä kaupassa karkkia, koska muuten alkaa huutaa ja rähjätä.. ja taas otetaan karkit maksamatta suuhun ja viedään kuolaiset paperit kassalle. Ei lapsi osaa vaatia sitä mitä ei ole hänelle opetettu ja kuka opettaa??
Ei mulla ole mitään syytä kieltää sitä. Mutta siis, jos olisin kieltänyt, niin sitten ei syötäisi. Meillä on kyllä asioita, jotka kielletään ehdottomasti, ja kielloista pidetään kiinni.
"Tänään syön sängyssä". Jollei siitä tee tahtotaistelua, niin tuskin se siitä tapaa haluaa tehdä. Koska kuka hullu nyt haluais sängyssä syödä yksikseen kun muut on pöydän ääressä?? :-)
Tuollaisen harmittoman idean voi ihan hyvin antaa toteuttaa, eihän se lapselle luultavasti tarkoita muuta kuin "eväsretkeä"!
Mutta periksi ei sais antaa. Hyi ap.
se on ehdottomasti luokkaan "white trash" kuuluva asia.
tulisi mieleenkään. On se sen verran tyylitöntä.
esikoinen ei syö koskaan sängyssä. itse syön usein sohvalla ja haluan tosiaankin nauttia elämästä.
ah mikään ei ole niin ihanaa, kun napostella ja katsoa telkkaria, joten antaisin kyllä lapsesi syödä sängyssä ja nautiskella.
esikoinen ei syö koskaan sängyssä. itse syön usein sohvalla ja haluan tosiaankin nauttia elämästä.
ah mikään ei ole niin ihanaa, kun napostella ja katsoa telkkaria, joten antaisin kyllä lapsesi syödä sängyssä ja nautiskella.
Ehkä lapsesi on/ovat vain tavallista yksinkertaisimpia. Meillä lapset ovat kyllä keksineet mitä mielikuvituksellisempia juttua, joita haluaisivat tehdä vaikka kukaan ei ole koskaan opettanut.
kuuntelemaan, yritä kysyä mikä on hätänä oikeasti. Tai ota "pakolla" syliin rauhoittumaan.