Miksi tyttöjen äidit ovat kauniimpia?
Kuin molempien tai pelkkien poikien äidit? Mistä ihmeestä tämä johtuu? Tekevätkö tyttöjen kanssa enemmän kauneus juttuja ja poikienäidit rypevät jossain tämän ajan?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä pidä paikkaansa.
Exäni äiti oli kauneimpia naisia joita olen ikinä nähnyt, kolmen komean pojan äiti.
Muistan myös muita kauniita poikien äitejä. Työpaikan entinen sihteeri, iäkkäänäkin kaunis. Sirpa Selänne? Ei pahan näköinen. Onhan näitä...
Kaunotar Sirpa😂. Ihan tavallinen suomalaisnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy estrogeeniin. Joka puolestaan liittyy feminiinisyyteen. Eli näillä naisilla on enemmän estrogeenia kehossaan, mikä on vaikuttanut siihen, että synnyttävät enemmän tyttöjä. Ja joo, ei siis riipu pelkästään miehestä se, kumpi sieltä tulee. Myös esim. kasvissyöjät saavat useammin tyttöjä kuin poikia. Liittyy samaan.
Miten lapsen sukupuoli voisi liittyä estrogeeniin? Lapsen sukupuolen määrittelee yksiselitteisesti siittiö. Poikasiittiöt ovat nopeampia, tyttösiittiöt hitaampia mutta kestävämpiä. Näin ollen voisi kuvitella, että esim. urheilijoiden, joilla terveet elämäntavat, myös sperma terveempää, eli komeat miehet saavat poikalapsia.
Tämä on vanhentunut käsitys. Totta on, että miehen siittiöt valitsevat lapsen sukupuolen, mutta naisen keho valitsee sen alkion, jonka antaa kiinnittyä kohtuun. Suuri osa raskauksista menee kesken niin alussa, ettei nainen edes tajua olevansa raskaana vaan luulee kuukautisten olevan vain pari päivää myöhässä.
Naisen keho tekee kuitenkin aktiivista työtä valitessa sen sopivimman alkion, jonka antaa kasvaa sisällään loppuun saakka. Tätä on tutkittu viime aikoina enemmänkin. On todettu, että poikaraskaus on äidin keholle suurempi ponnistus, joten monet sirot ja pienikokoiset naiset saavatkin useammin tyttöjä.
Myös siinä tutkimuksessa, jonka mukaan kauniit naiset saavat useammin (huom, useammin, eivät aina) tytön esikoisekseen, on perää. Naisen keho valitsee ominaisuuksiltaan sen optimaalisimman alkion, jonka antaa kiinnittyä, ja paljon estrogeenejä omaavan, viehättävän naisen kannattaa synnyttää tyttö ihan puhtaasti evolutiivisessa mielessä. Mutta tuon tutkimuksen mukaan todennäköisyyksien ero oli suhteellisen pieni, muistaakseni jotain 10%.
Jutteletteko te tästä aivan tosissanne? Kannattaa tutkituttaa se päänsä ihan sieltä sisäpuolelta.
Up, olen huomannut saman ilmiön. Ehkä tyttöjen äidit myös laittautuvat enemmän?
Kaikki tyttöjen äidin mitä itse tunnen olivat ennen raskaaksi tulemista ylipainoisia. Jos se tekee kauniiksi niin sitten olette oikeassa eli tyttöjen äidin kauniimpia.
Mulla on flikka ja poika. Kattelin just peilistä oonko nyt sitten ruma vai kaunis. Totesin notta toinen puoli naamasta on sievä, toinen puoli ihan rupsahtanu. Näin taas totuus tuli ilmi Vauva-palstalta, tällä kertaa ulkonäön suhteen.
Näitä keskusteluja kun lukee saa hyvän läpileikkauksen vauvapalstalaisten keskimääräisestä äo:sta, joka ei ole kovin korkea.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tyttöjen äidin mitä itse tunnen olivat ennen raskaaksi tulemista ylipainoisia. Jos se tekee kauniiksi niin sitten olette oikeassa eli tyttöjen äidin kauniimpia.
Tämä muuten tukisi tuota hormoniselitystä. Rasvan määrän kasvu kehossa lisää estrogeenia ja laskeee testosteronia naisella.
Miten lapsen sukupuoli liittyy äitiin? Sukupuoli tulee isältä. Aloitus voisi olla esim. miksi tyttöjen isät ovat komeimpia? Silloin siinä olisi jotain järkeä. Tosin tämän väitteen täytyisi olla myös totta.
Olen kyllästynyt tähän naisten ulkonäön ruotimiseen ja toisten naisten nostamiseen toisten yli jonkin ulkonäön takia. Elämä tuntuu olevan jatkuvaa ulkonäön kommentoimista.
Olen itse lapseton. Tiedoksi tämä heille, jotka ajattelevat, että olen kuitenkin "ruma" poikien äiti, jolla meni tunteisiin.
Perheen sisäistä taistelua, Tytär vs. Äiti.
Kerro kerro kuvastin, ken on asunnossa kaunehin.