Auttakaa lääkisrejektiä uravalinnassa!
Olen hakenut niin monta kertaa lääkikseen enkä päässyt, että haluan jo päästä elämässä eteenpäin ja kokeilla muuta. Mitä alaa suosittelisit minulle näillä spekseillä:
-Työ ei pelkkää tietokoneella istumista
-Ihmisläheistä työtä
-Hyvä palkka
-Säännöllistä päivätyötä
-Luonnontieteisiin liittyvää
Olen ihan hukassa
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Molekyylibiologia
noille ei ole kuulemma töitä, se on tutkijan työ, huono palkka eikä töitä ole
eläinlääkis, mut sinne vielä vaikeempi päästä, joten todennäk et pääse-
joku luonnontieteen ala sitten. Ravitsemusterapeutti, opiskellaan lääkiksessä, vähän töitä.
Puheterapeutti, vaikea päästä.
Pyri vielä ruotsinkieliseen lääkikseen suomessa, en tiedä pitääkö työt tehdä sit ruotsinkielellä, ei kai se pakko ole, mut harjottelut ehkä....(???)
Käyttäjä39666 kirjoitti:
Aloittaja täällä taas hei. Joo ulkomaille mulla ei riitä rahat. Joku ehdotti bioinformatiikkaa, eikö se ole vain koneella istumista?
Työllistyminen voi olla siinäkin epävarmaa. Mites se bioanalyytikko, amk leipäammatiksi? Tai farmasia? Niistä voi aina myöhemmin lukea lisää vaikka mitä.
Bioanalyytikko, niistä on jatkuva pula.
Miksi et lähtisi Viroon opiskelemaan lääketiedettä? Saat toivomasi ammatin ja Suomessa töitä tulee riittämään. Tiedän ihmisen, joka näin teki ja nyt työskentelee yliopistosairaalassa.
Hae opiskelemaan bioinformatiikkaa!
Esim. Köpiksen yliopistossa on laajaa bioinformatiikan opetusta. Siinä pääsee käsittelemään hyvin poikkitieteellisesti eri aloja kuten biologia, lääketiede, tietojenkäsittelytiede ja matematiikka.
Vierailija kirjoitti:
Hae opiskelemaan bioinformatiikkaa!
Esim. Köpiksen yliopistossa on laajaa bioinformatiikan opetusta. Siinä pääsee käsittelemään hyvin poikkitieteellisesti eri aloja kuten biologia, lääketiede, tietojenkäsittelytiede ja matematiikka.
Mihin työhön tuosta käytännössä valmistuu? Tutkijaksi?
Aloittaja täällä taas hei. Joo ulkomaille mulla ei riitä rahat. Joku ehdotti bioinformatiikkaa, eikö se ole vain koneella istumista?