Miten aloittaa liikunta/urheilu?
Olen 14-vuotias ja haluaisin aloittaa liikunnan, en tosin ryhmässä tai joukkueessa vaan yksin. Lenkillä olen käynyt muutaman kerran elämässäni ja heti alkaa pistellä mahan sivuilta ja kurkkuun sattua. Ja hengästyä.
En ole ylipainoinen vaan täysin normaali, eik tavoitteeni ole laihtua vaan nostaa kuntoa ja tulla timmimmäksi ja lihaksikkaammaksi.
Arvosana koululiikunnassakin on ollut 7-8, ja haluaisin saada parempia tuloksia kuntotesteissäkin.
Haluaisin, että voin lähteä lenkille lähes joka päivä ilman ongelmia, mutta miten aloittaa? Täällä missä asun on hienoja lenkkipolkujakin, joten paikkoja kyllä löytyy. Herkkujakin tulee syötyä aika lailla ja aion niitä syödä jatkossakin, mutten niin paljon. Motivaatiota saattaisi riittää, koska hyvä kunto ja hyvä kroppa houkuttaa.
Voisitteko siis antaa vinkkejä, miten aloittaa ja miten tulisi syödä? Kiitos.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:08"]Suosittelen lämpimästi Porin juoksukoulua! Itse aloitin juoksemisen sen avulla viime syksynä nollakunnosta, ja nyt tavoitteena on tulevan syksyn puolimaraton!
[/quote] Poriin en täältä Helsingistä lähde.
[/quote]
Onneksi netti toimii kaiketi myös siellä Helsingissä kun kerran palstallekin pääsit.
[/quote] En ymmärrä, mitä tarkoitat.
[/quote]
Heh. ;)
Juu, musta on kanssa tyhmää kun mies käski katsomaan jotain Särkänniemen nettisivuilta. Enhän mä lähde ajamaan pitkää matkaa katsomaan jotain huvipuiston sivuja kun en asu Tampereella.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:29"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 18:08"]Suosittelen lämpimästi Porin juoksukoulua! Itse aloitin juoksemisen sen avulla viime syksynä nollakunnosta, ja nyt tavoitteena on tulevan syksyn puolimaraton!
[/quote]
Onneksi netti toimii kaiketi myös siellä Helsingissä kun kerran palstallekin pääsit.
[/quote]
Heh. ;)
Juu, musta on kanssa tyhmää kun mies käski katsomaan jotain Särkänniemen nettisivuilta. Enhän mä lähde ajamaan pitkää matkaa katsomaan jotain huvipuiston sivuja kun en asu Tampereella.
[/quote] Jos tää Porin juoksukoulu tyyppi pyytää mua katsomaan nettisivuilta ja kertoo omista kokemuksistaan Porin juoksukoulusta, oletan kyllä että tämä tarkoittaa että munkin pitäisi mennä Porin juoksukiuluun. Nettisivuillako se juoksukoulu suoritetaan?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="30.06.2014 klo 13:49"]
http://www.pori.fi/material/attachments/hallintokunnat/vapaa-aikavirasto/liikunnanohjaus/5twOyf7LV/juoksuohjelma_11vkoa.pdf
[/quote]
[/quote]
Heh. Tuo onkin hyvä tekosyy. "En voinut aloittaa Porin juoksukoulua koska asun niin kaukana Porista."
[/quote] En avannut linkkiä. Poriinko asti siis pitäisi mennä jotta juoksemaan oppisi? Eiköhän lähempääkin löydy.