Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoa suhteeseen

Vierailija
29.06.2014 |

Hei tiedän että olen joissain asioissa normaalia yksinkertaisempi ja kaipaisin normaalien ihmisten neuvoa suhteeseen. Vaadinko mielestänne liikaa jos haluaisin että olen miehelleni maailman kaunein ja ihanin nainen? siis että oikeasti ajattelisi että olisin maailman kaunein (vaikken tietenkään muiden mielestä välttämättä ole kaunis laisinkaan). Muutoin minusta tuntuu että mies "tyytyy" minuun ja olen "second best" jos ei saa jotain rihanna tai vastaavaa. Tiedän että voi olla lapsellista ajatella näin kun olen jo 19 v. Mutta minua ei oikeastaan suhteessa haittaa mikään muu kuin se että olenko miehelleni kaikista kaunein, hän ei juurikaan kehu minua yms. joten voipi johtua siitä, kun muissa suhteissa naiset saavat miehiltään kehuja yms. Minua jotenkin häiritsee se, että jos hän pitääkin jotakuta muuta ulkoisesti kauniina. Tarvitsisinkin muilta tietoa, että pitääkö teidän miehenne sinua kaikista kauniimpana vai onko liikaa/lapsellista vaatia tätä? Kyseessä ensimmäinen suhteeni, enkä muuten oikeastaan harmistu mistään mutta tällaista ajattelen. Kyse ei ole siitä että arvostaisin ulkoisia seikkoja jotenkin, mutta haluaisin omalle miehelleni olla kaunein, se prinsessa. Enkä halua että joku on minun kanssani jos pitää jotakuta muuta kauniimpana. Muuta en paljon mieheltä vaadi. Itse pidän häntä maailman komeimpana miehenä, ihan rehellisesti, ja jotenkin haluaisin sellaisen mahtavan rakkausjutun että hänkin kokisi samoin minusta. Olenko lapsellinen? Vanhemmat hylkäsi pienenä enkä ymmärrä muutenkaan suhteista paljoa mutta haluan nimenomaan kuulla muiden mielipiteitä siitä pitääkö miehenne teitä ulkoisesti kauniimpana. Koska minulle piirtynyt päähän että jos on rakastunut, näin käy, koska itsekin tunnen niin miestä kohtaan. Kaksi vuota yhdessä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:12"]

ap: kun en oikeasti ymmärrä normaalista suhteesta mitään, en tiedä mikä on normaalia ja mikä ei ja minun pitäöä jotenkin muilta aina olla kysymässä että loukkaantuisivatko he tästä ja tästä kun en itse tiedä että mistä saa loukkaantua ja mitä mies voi tehdä ilman että saisin loukkaantua ja toisaalta minkä rajan yli ei voi mennä. Tuntuu että ihmissuhteet varsinkin parisuhde on niin monimutkainen etten ymmärrä siitä mitään :(

[/quote]

Jotenkin kysymyksesi ovat salaviisaita, jos otetaan huomioon, että ilmeisesti olet pihalla ihmissuhteista, koska et ole kasvanut niiden ympäröimänä samalla tapaa kuin moni muu. Mietit tätä asiaa matemaattisena yhtälönä: jotta aa haluaisi been, beessä pitää olla ominaisuudet x ja/tai y, joiden summa on on suurempi kuin kenelläkään muulla.

Mutta se ei mene noin, monestakaan syystä. Ensinnäkin, jos kaikki yrittäisivät sitä maailman kauneinta ja ihaninta naista, siinä olisi kaksi miljardia ukkoa kasassa, ja sillä välin kaikki muut asiat maailmassa jäisivät tekemättä.

Toiseksi, vaimoksi ei edes haluta sitä laadukkainta vastaantulevaa, koska sitten pitäisi koko ajan pelätä, että se itseä parempi mies tulee ja vie sen. Tämän takia alemmuudentunteinen puoliso yrittää vetää toistakin alemmas, ja tämän takia mies hermostuu kauheasti, jos vaimo yhtäkkiä laihtuu ja kaunistuu. Jos olet oikeasti kaunis, hyvin mahdollisesti miehesi ei koskaan sinua siitä kiittele, koska hän ei halua joutua asiaa liikaa miettimään.

Kolmanneksi, niitä haluttavia asioita puolisossa on paljon muitakin kuin ulkonäkö tai ihana persoona. Sen pitää tuntua kotoiselta, joten siinä on oltava kaikenlaisia lapsuudesta tuttuja piirteitä. Joten kiukkuisen äidin poika päätyy naimisiin kiukkuisen tyttöystävän kanssa, jne. Ja jos äiti on tumma perunanenä, tyttöystävä saattaa olla samaa tyyppiä.

Sinun pitää löytää se ihminen, johon omat ominaisuutesi vetoavat, joten ole oma itsesi ja jatka kyselemistä muilta, mikä on normaalia ja mikä ei. Iän myötä muodostat oman näkemyksesi parisuhteesta, ja mitä useampien ihmisten kanssa asiasta keskustelet, sitä paremmaksi omakin suhteesi taitaa muodostua.

Vierailija
2/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa - aiemmassa suhteessa mulla oli niin ikään samankaltaista riittämättömyyden tunnetta. "Mun pitää olla paras kaikilla parisuhde-elämän osa-alueilla, on oltava kaikista nätein/söpöin" (tällä naamalla en yllä kauneuskilvoitteluun, mutta söpöys oli mun "valttikortti" :D). Mies lietsoi tätä, kehui mua ja vertaili entisiinsä ja muihin näkemiinsä naisiin, samaan tyyliin kuin ilmeisesti sunkin mies. Meillä oli myös lähes saman verran ikäeroa kuin teillä (olin myös about saman ikäinen kuin sinä), ja välillä tuntui, että ominaisuuksien vähättely ja mun jatkuva varpaillaan pitäminen olivat eksän keinoja pitää mut sopivan nöyränä, etten ainakaan saisi pieneen päähäni jotain hullua ideaa lähteä suhteesta.

Jälkeenpäin ajateltuna ei se mies ollut kummoinen niin ulkonäöltään kuin minkään persoonallisuutensa osa-alueensakaan kohdalta. Mun sokea ihailu sitä kohtaan taisi kummuta siitä, miksi itse mielsin "täydellisen rakkauden"; siitä, miten itse olisin halunnut sen mua silloin rakastavan. Voisiko sun kohdalla ja sun suhteessa olla myös jotenkin kyse tästä, yhdistettynä teidän molempien ulkonäkökeskeisyyteen?

Harmittelin muuten joskus tälle nykyiselle ja tällä kertaa ihan oikeasti ihanalle (!) miehelleni omaa ulkomuotoani, "kun sä olet niin kivannäköinen ja mä olen vain tällainen". Mies totesi, että höpö höpö: kuulemma ei hän minua sopivampaa löytäisi itselleen, siis sellaista, joka sietäisi ja rakastaisi häntä samalla tavalla ja jonka kanssa elämä rullaisi näin mukavasti. Sen kanssa ei kuulemma ole ulkonäöllä mitään tekemistä. Onnekkaana itseään kuitenkin piti, kun tämä "just eikä melkein" sopiva kumppani sattuikin sitten olemaan ihan mukavannäköinen otus. :)

Ajan mittaan muodostat varmasti käsityksen siitä, mitkä asiat parisuhteessa ovat sulle kaikista tärkeimpiä. Sitä odotellessa kannattaa varmaan yrittää etsiä vikoja ja ärsytyksen aiheita tuosta miehestäsi - jos ei ulkonäön, niin sitten persoonallisuuden tai tapojen osalta. Kun pääsisit eroon ulkonäkökeskeisestä "hän on täydellinen" -ajattelusta, niin oma epätäydellisyyskin on helpompi hyväksyä. Aina löytyy joku, jolla on koreampi ulkokuori, mutta sinuja (siis persoona + ulkokuori) on olemassa vain yksi! Muilla on aina jotain, mitä sulla ei ole, mutta sama pätee toisin päinkin. Se on ihmisestä kiinni, miten näitä komboja arvottaa ja jos miehesi osoittaa jatkuvasti, ettei hän arvosta sun komboa, niin kannattaa harkita vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hitto !

ap mä suren ihan samaa asiaa ja joku täällä kirjoitti miehen etsivän äitinsä kaltaista ja anoppi on aivan samanlainen peilin eessä itteään arvosteleva silti hyvin kaunis nainen. Minulla on vientiä ollut paljonkin enkä ulkonäköäki pidä huonona. Minua vain harmittaa kun mies ei juurikaan kehu eikä saa minua tuntemaan itseäni erityiseksi. Tiedän etten ole maailman kaunein, mutta haluaisin miehen osoittavan minun olevan sen verran erityinen ettei kukaan kaupungin tusinablondi voi tulla ja viedä.

Vierailija
4/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit, ainakin jos mies on suomalainen.

Mistä sinulle on tullut sellainen kuvitelma, että muut naiset saavat suhteissaan kehuja? Olet vissiin lukenut romanttisia lukemistoja, ja niitäkin enimmäkseen ulkomaankielistä käännettyinä.

No eivät todellakaan saa kaikki kehuja, luepa tätäkin palstaa tarkemmin niin huomaat aika monen saavan paljon enemmän haukkuja kuin kehuja.

Toiseksi sinun kannattaisi huomata se, että pitkäaikaisessa parisuhteessa merkitsevät aivan muuta asiat enemmän kuin ulkonäkö.

Vierailija
5/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä: toinen juttu että mies alkanut sanomaan että alan olemaan jo vanha heti kun täytin 19 vuotta, koko ajan ettet ole mikään teini enää. Jotenkin tympäsee kun aina jankuttaa ihan niinkuin olisin hirveän vanha. Plus joskus vähän sanoo jotain ulkonäöstä hieman negatiiviseen sävyyn tai sillain että sen voi kokea hieman negatiivisesti. ja sit esim sano että joku 18 vuotias ois ollut siitä kiinnostunut mutta kuulemma liian nuori hänelle, ja samalla minä olisin vanha

kiitoksia kommentista anonyymi (: Joo tullut liikaa katsottua romanttisia ohjelmia ja luettua kirjoja ja elokuva katsottua :(

Vierailija
6/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen se sinun miehesi on? Mutta joo, vaadit liikaa, koska AINA tulee joku joka on kauniimpi, mutta onko se henkilönä sinua parempi miehellesi, ei. Eli tässä nyt lähinnä on kyse sun itsetunnostasi, tai lähinnä sen puutteesta. 

Vierailija
7/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 v. Mutta jotenkin tulee mieleen aina että jos on kerta subjektiivinen kauneus, niin miksei kaikki ole sen kanssa, jota pitää kaikista kauneimpana. Vai onko kaikkien miesten mielestä oma nainen paras persoonan perusteella ja ihan ok ulkonäkö, mutta pitävät sitten yleisesti kauniina pidettyjä naisia kuten malleja omaa naistaan kauniimpana. Toisaalta joiltakin olen lukenut täällä palstalla että mies on sanonut että hän on miehelle maailman kaunein nainen. Minulla kyllä on huono itsetunto, mutta häiritseekö ketään muuta tuollaiset asiat? :/

Vierailija
8/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vielä: omasta mielestäni en ole sen rumempi kuin esim mallitkaan, koska voinhan jonkun mielestä olla sujektiivisesti kauniinpi ja en ole tosiaankaan mikään ruma. silti häiritsee jos miehen mielestä joku muu on nätimpi, ihmetyttää miksi hän sitten minun kanssaan on? kyllä kai niillä muillakin on esim kiva persoona yms

Vierailija
9/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tuo teidän suhde muutenkaan vaikuta olevan mikään unelma... Ja vielä, jos joudut miettimään tuollaisia asioita. Aina on kauniimpia ja komeampia ihmisiä, kuin kumppani, mutta hyvä suhde on paljon muuta, kuin pelkkää pintaliitoa.

Minä olen sinua pari vuotta vanhempi ja olen seurustellut 2 vuotta nykyiseni kanssa. En ole koskaan joutunut miettimään, että kelpaanko, olenko riittävän kaunis ja hyvässä kunnossa ym. Eikä minunkaan mieheni minua jatkuvasti kehu, kovin harvoin :D mutta ehkä minä en edes vaadi tai halua sitä... Haluan tekoja ja sen, että minulle näytetään, että olen haluttava ja kaunis enkä sitä, että minulle jatkuvasti toitotetaan kuinka kaunis, kuinka seksikäs, kuinka täydellinen olen...

Keskity niihin tekoihin. Siitä huomaa, että mies välittää tai ei välitä.

Vierailija
10/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: niin jotenkin haluaisin miehen joka pitää kaikesta minussa, eikä vain persoonallisuudesta kyllä kai jossain on mies, joka on kiinnostunut vain minusta ja pitää minua kauniimpana kuin muita (siis sillä tavalla että kauneus on katsojan silmissä), koska minäkin pidän miestäni komeimpana vaikkei hän kaikkien mielstä olisikaan

Vierailija
11/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kyllä sanoo että kelpaan tällaisena kuin olen mutta minulle tulee vain mieleen että "kelpaan vaikka en olekaan kaunein hänelle" tai että olisin second best

Vierailija
13/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi haluaisin kysyä että unelmoiko teidän toisten miehet koskaan kenestäkään muusta naisesta (oli se sitten olemassa tai mielikuvituksen tuotetta)

Vierailija
14/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinköhän on Fiidin toimittajat taas asialla..

Vierailija
15/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:42"]ap: niin jotenkin haluaisin miehen joka pitää kaikesta minussa, eikä vain persoonallisuudesta kyllä kai jossain on mies, joka on kiinnostunut vain minusta ja pitää minua kauniimpana kuin muita (siis sillä tavalla että kauneus on katsojan silmissä), koska minäkin pidän miestäni komeimpana vaikkei hän kaikkien mielstä olisikaan

[/quote]

No vähän on suppea käsitys. Siis tottakai minäkin näen mieheni parhaimpana, rakkaimpana jne., mutta silti on olemassa miehiä, jotka ovat häntä komeampia ulkonäöllisesti, mutta ei missään nimessä parempia. Ihmiset on visuaalisia...

Ei mahdottomuuksia voi vaatia. Tottakai aina on kauneus katsojan silmässä ja tuskin KUKAAN haluaa kumppanikseen ihmistä, joka ei miellytä silmää. Se kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
16/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseleeko miehesi esim. netissä kauniiden naisten kuvia ja tunnet, että sinä olet heitä paljon rumempi? Esim. Instagram?

Vierailija
17/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et voi olla maailman kaunein, voit olla vain paras mahdollinen sinä. Onko sun miehesi sulle maailman komein? Kauneus on myös asia jonka suhteen ihmisiä ei voi tavallaan laittaa järjestykseen, on monia eri näköisiä mutta "yhtä kauniita" ihmisiä. Se että sanotaan että kumppani on itselle "maailman kaunein" on minusta lähinnä lässytystä - tarkoittaa vain sitä että pitää kumppaniaan kauniina, tuskin kukaan oikeasti ajattele että tämä on paljon kauniimpi kuin kukaan.

Mä ihailen kovasti kauniita naisia ja haaveilin muutama kuukausi sitten kauneusleikkauksestakin. Tulin sitten kuitenkin järkiini ja älysin että olen oikeasti ihan hyvä näin, ei mun tarvitse olla miss universum -ainesta.

Ja tottakai välillä haaveillaan muista, mutta ei sitä tarvitse kertoa kumppanille eikä sillä varmaan ole merkitystä.

Vierailija
18/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 16:47"]lisäksi haluaisin kysyä että unelmoiko teidän toisten miehet koskaan kenestäkään muusta naisesta (oli se sitten olemassa tai mielikuvituksen tuotetta)

[/quote]

En tiedä, ei ole sitä ainakaan minulle sanonut eikä ole antanut mitään viitteitä siihen. Kyllä sitä itselläkin käy joskus mielessä seksi jonkun komean leffatähden kanssa ja se on normaalia. Tosin ne on vain siellä pään sisällä.

Monet miehet (varsinkin nuoret) ovat todella herkkiä kaikille ärsykkeille ja varsinkin, jos kyseessä on todella seksikäs nainen. Siihen ei paljon paina onko parisuhteessa vai ei... Tämän tiedän ihan omasta sekä monen monen tuttuni kokemuksesta... Ei parikymppinen mies välttämättä aina tiedä mitä tahtoo.

Vierailija
19/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: minusta minun mies on maailman komein, siksi juuri tympäsee että jos en itse ole hänelle. Tiedän että yleiselä mielipiteellä katsottuna maailmassa on aina kauniimpia ja komeampia, mutta en itse subjektiivisesti ja omin silmin katsottuna ole koskaan nähnyt ketään yhtä komeaa kuin mieheni (vaikka ei yleisesti muiden mielestä olekaan komea). Jotenkin haluaisin olla miehelleni se "kaunein prinsessa"/kauniimpi entä edes miss universumit sun muut. Koska minulle mies on kaikista komein.

Mies kyllä kommentoi muista naisista että tuo on niin kaunis yms eikä juurikaan minusta kommentoi. Haluaisin tosissani olla miehelleni se kaunein, jota hän ei vaihtaisi kehenkään muuhun edes pelkän ulkonäön perusteella (jos joku muu olisi muuten juuri samanlainen kuin minä mutta näyttäisi eriltä). Miksen voi olla subjektiivisesti hänen silmiinsä kaunein kuten hän on komein minulle. Minua ei muuten haittaisi mutta kun hän on minulle kaikista komein enkä ikinä ajattele ketään muuta enkä koskaan ole ajatellut kenestäkään muusta miehestä mitään ja koko ajan yritän häntä auttaa kaikessa ja mielyttää. koska subjektiivisesti hänen luonteensa ja ulkonäkönsä on minusta maailman parhain. Jos en miestä tuntisi, en varmasti ajattelisi näin hänet nähtyään, mutta miksei hänenkin tunteensa voi saada häntä ajattelemaan minusta samoin. :(

esim malleista sanoo että kuinka kauniita, mutta eiväthän ne loppujen lopuksi ole minua kauniimpia, ainakin jonkun yhden ihmisen mielestä, jos kaikilta maailman ihmisiltä kysyttäisiin, olisin minä kauniimpi entä joku malli esimerkiksi. Niin miksei oma mieheni sitten ajattele näin.

Vierailija
20/28 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monet miehet (varsinkin nuoret) ovat todella herkkiä kaikille ärsykkeille ja varsinkin, jos kyseessä on todella seksikäs nainen. Siihen ei paljon paina onko parisuhteessa vai ei... Tämän tiedän ihan omasta sekä monen monen tuttuni kokemuksesta... Ei parikymppinen mies välttämättä aina tiedä mitä tahtoo."

tiedän tuon ja minua häiritseekin että miksi hänen mielestään joku muu voi olla seksikäämpi, hän on ainoastaan siksi sitten minun kanssani kun ei saa sitä toista juuri nyt, koska minulla tuskin on sen parempi persoonallisuus kuin muillakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan