Miten päästä eroon karkin syömisestä? Syön kerran viikossa karkkipussin, ja jokapäivä 2-3keksiä kahvin kanssa.
Miten te vähän lihonneet olette päässeet eroon sokerista? Vinkkejä tänne kiitos.
T. Vähän lihava
Kommentit (34)
No ei tuolla määrällä kyllä liho.
Korvaa makeat taateleilla. Neki on makeita ja hyviä sekä terveellisiä
Syö leipäjuustoa, narskuu kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Ai että makeat korvataan makealla? Oletko ihan viisas??
Vierailija kirjoitti:
Mistä se makeus tulee jos ei sokerista?
Itse olen "pitkän linjan sokerihiiri" ja täytyy sanoa, että ainut asia mikä auttaa on se, että syön proteiinia joka päivä vähintään 1 gr per painokilo.
Kaikki herkut pois kokonaan pysyvästi on ainoa joka toimii minulla. Mikään kohtuukäyttö ei onnistu.
Kun mässyttömyyteen tottuu niin on helppo jättää herkut kauppaan, ajattelematta asiaa sen kummemmin.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen kysymys: miksi sun pitää päästä eroon noin pienestä herkuttelusta? Kokonaan kieltäminen aiheuttaa hetkellisen hyvän olon tunteen, mutta todennäköisesti retkahdat ja syöt herkkuja kaksin käsin jossain vaiheessa.
Jospa olisitkin tyytyväinen tuohon oikeasti kohtuulliseen määrään ja yritä olla lisäämättä sitä.
Painoin viime elokuussa 2020 75 kg. Nyt olen lihonut 5 kg, nyt paino siis 80 kg. Jotenkin menee ihan överiksi tämä herkkujen syönti. Syön välillä ison pussin karkkia kahdessa päivässä. Keksejä menee yleensä jokapäivä, olen lopettanut tupakan polton, enkä käytä alkoholia. Tänään en ole koskenut kekseihin lainkaan. Yritän päästä niistä kokonaan eroon, se on jotain tunnesyömistä mulla, jos ei ole mitään ihmeellistä tekemistä kotona, kun on jo siivoillut jne, niin syön muuten vaan. Täytän tyhjää tuntia syömällä. Tosi tyhmää. Voisin opiskella netin kautta, vaikka jotain kieltä sen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä ostamatta, kun ei ole kaapissa niin ei voi syödä. Kauppareissu kannattaa tehdä heti aamiaisen jälkeen, silloin ei tee mieli mitään herkkuja.
Miten niin ei tee mieli? Miten toimistotyöaikoja noudattava käy aamiaisen jälkeen kaupassa isommin ruokaostoksilla?
Tekeekö sun oikeasti kunnollisen aamiaisen jälkeen mieli karkkia ja pullaa? Ja jos et työajan vuoksi voi käydä aamulla kaupassa niin ruoat voi tilata netistä. Tekosyitä makean napostelulle voi aina keksiä.
Olen eri, mutta kyllä mun ihan oikeasti saattaa hyvinkin tehdä mieli. Että jos menisin aamupalan jälkeen kauppaan ja miettisin, että ostanko, niin ostaisin. Ei ehkä ole sellaista himoa, että pakko saada, mutta sen tietää että se tulee kyllä, niin ostan varmuuden vuoksi.
Minäkin ostan varmuuden vuoksi keksit kotiin. Odottamaan minua, että keksinälkä yllättää joku päivä. Vatsa näyttää löllöltä. Yritän tiputtaa keksinälän 1 kpl joka toinen päivä, näin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kerran viikossa kuulosta pahalta ja en usko, että välttämättä laihdut, jos lopetat nämä paheet.
Realistisempaa olisi vaikka lisätä kaksi lasia vettä ja yksi annos kasviksia tai marjoja päivään. Ehkä voisit useammin herkutella vaikka mansikoilla tai rypäleillä, niin keksit saattaisi jäädä väliin aina joskus.Syöpäähän se sokeri kuitenkin aiheuttaa, laihtuu tai ei.
Jaa, no mutta kuolemanhan elämä kumminkin aiheuttaa. Voit saada syövän myös jo aiemmin tapahtuneesta auringonotosta, tupakoinnista, alkoholista, passiivisesta tupakoinnista, geeneistä, kosmetiikasta, kemikaaleista työpaikalla, saasteista ja karsinogeeneistä tai jostain mysteerilähteestä. En tiedä onko paljonkaan merkitystä tässä sekamelskassa että syökö vähän suklaata joskus.
Minulla on auttanut se, että juon kahvin ruokailun yhteydessä. Näin ollen ei tule sitä tarvetta että pitäis vähän jotain saada kahvin kanssa, kun minulla on siinä ihan sitä ruokaa mitä voin syödä. Aluksi melkein itketti jättää työpaikalla ilmaiset munkit syömättä, mutta kun siihen tottuu, niin kyllähän se siinä menee.
En nyt itseäni mitenkään ruoski jos joskus jotain makeata syön, se kuuluu välillä elämään. Kuitenkin yritän sitten seuraavalla kerralla kieltäytyä.
Lasken myös kaloreita, joten sekin vaikuttaa jos joutuu sen karkkipussillisen kaikki yli 1000 kcal laittamaan sinne, ja tiedostan muutenkin että kolmen päivän miinuskalorit menikin sitten siinä. Viikonloppuna annan itselleni sitten luvan pitää oikein erilliset kahvitauot kumpanakin päivänä. Jos syön keksejä, niin pidän huolen että syön sen 2 kerralla. Mieluummin kuitenkin vaikka jäätelöpuikon.
Vierailija kirjoitti:
Rehellinen kysymys: miksi sun pitää päästä eroon noin pienestä herkuttelusta? Kokonaan kieltäminen aiheuttaa hetkellisen hyvän olon tunteen, mutta todennäköisesti retkahdat ja syöt herkkuja kaksin käsin jossain vaiheessa.
Jospa olisitkin tyytyväinen tuohon oikeasti kohtuulliseen määrään ja yritä olla lisäämättä sitä.
Joo, just näin. Ja voithan vaikka vähentää syömäsi karkin ja keksien määrää? No itse en voi ostaa keksipakettia kotiin, kun muuten syön paketillisen kokonaan, mutta jos karkkia tekee mieli ostan niitä minipusseja. Jota muuten oli ennen normikoko...
Vierailija kirjoitti:
Älä osta karkkia tai keksejä kotiin.
Kannattaa selvittää aluksi mielessään, että miksi juuri karkit ja keksit ovat hyviä. Sitten vaihtaa ne vaikkapa mansikoihin, joiden sesonki on parhaimmillaan.
Minunkin on pakko tehdä niin, että en osta herkkuja kaappiin. Ostan pelkkää ruokaa pitkäksi aikaa niin herkuttelu jää vähemmälle, kun ei vaivaudu kauppaan vain herkkujen takia.
Sokerikoukku on sellainen, että jos kaksi viikkoa pystyy olemaan ilman niin se helpottaa eikä tee enää samalla tavalla mieli.