Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tämän yh-äidin toiminnasta?

Vierailija
29.06.2014 |

Yh-äidin tytär näiden tapahtumien aikaan 9-12-vuotias.

- Jättää tyttärensä yksin kotiin, kun lähtee viihteelle viikonloppuisin. Joskus myös viikolla.

- Kapakasta tarttuu toisinaan mies mukaan, jonka tuo kotiinsa. Tytär herää aamulla ja löytää kodistasn äitinsä lisäksi vieraan miehen.

- Ottaa tyttärensä mukaan matkoille, esimerkiksi laivalle, mutta jättää tyttärensä hänen samanikäisen kaverinsa kanssa seikkailemaan ympäri laivaa ja menee itse viihteelle tyttären kaverin äidin kanssa. Tytärtä ja hänen ystäväänsä lähestyy kaksi nuorta humalaista miestä. Tytöt kokevat tilanteen ahdistavaksi ja välttelevät miehiä laivalla koko loppuillan ja -yön. Ei luotettavaa aikuista, jolle kertoa tapahtuneesta, koska äidit ovat todella humalassa.

- Ylipäätänsä äidin näkeminen toistuvasti humalassa ja juominen myös kotona tyttären silmien edessä. Tyttären todetessa äitinsä olevan humalassa, äiti kiistää kaiken ja sanoo tyttären valehtelevan.

- Äidin epätoivoiset yritykset tehdä tapailemistaan miehistä isäpuolia tyttärelle. Äiti käskee miehiä käskyttämään tytärtään ja asettamaan tälle rajoja, koska äidin mukaan tytär hyppii silmille. Tytär kapinoi miesten auktoriteettia vastaan, mutta äidin mielestä tytär tarvitsee miehen mallin elämäänsä.

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisia ajatuksia herättää...

Vierailija
2/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistot omasta lapsuudesta. Tosin harvoin äiti joi, mutta miehiä ramppasi jatkuvasti. Sain selkään, seksuualista ahdistelua ja kaikkea muuta mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, itse pystyisi tekemään noin! Jos tuntisisin/tietäisin kyseisen henkilön tekisin heti lasu ilmotusen!

Vierailija
4/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls ilmoituksen

Vierailija
5/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ajatus näistä aloituksista on aina että miksi kirjoittaja ei ole puuttunut tilanteeseen. Tästäkin ilmeisesti jo aikaa jos tyttö ollut 9-12 vuotias. Miksi nyt kysellä mielipiteitä? Ja sitten se mitä hait, ei tietenkään ole ok tuollainen käytös äidiltä.

Vierailija
6/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa käsitellä nämä asiat terapiassa ja sen jälkeen päästä eteenpäin elämässä. Ammattimaisen terapeutin kanssa voit käsitellä monipuolisesti lapsuutesi ongelmia, mutta löytää sieltä myös ne onnelliset hetket.

Voit syyttää äitiäsi lapsuudestasi, mutta et tulevaisuudestasi. Tulevaisuus on sinun valittavanasi, voit jäädä menneisyytesi vangiksi tai valita ihan jotain muuta. 300 000 lasta elää tänä päivänäkin päihdeongelmaisessa perheessä, joten kohtalontovereita sinulla ainakin on.

Vierailija
7/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn nyt mielipiteitä, koska en osaa suhtautua asiaan täysin objektiivisesti. Aloitus on osa minun elämääni ja olen tuo tytär.

Ap

Vierailija
8/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on surullista, mutta myös valitettavan yleistä.

Vierailija
9/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:44"]

Tuo on surullista, mutta myös valitettavan yleistä.

[/quote]

tämä on yleisempää etenkin ydinperheissä, joissa molemmat vanhemmat lähtevät viihteelle ja jättävät lapsia yksin kotiin, ette arvaakaan kuinka monta tapausta tulee vuosittain.

t. ls-sossu

Vierailija
10/10 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:40"]

Kysyn nyt mielipiteitä, koska en osaa suhtautua asiaan täysin objektiivisesti. Aloitus on osa minun elämääni ja olen tuo tytär.

Ap

[/quote]

Mä olen yh-isän kasvattama ja mulla on samanlainen menneisyys, ehkä vielä pahempi, koska isän yksi kaveri yritti toistuvasti käyttää mua hyväkseen. Mun isää piti kaikki tosi hyvänä tyyppinä ja ois ollut ihan mahdotonta kertoa kenellekään että olin jatkuvasti yöt yksin kotona, usein nälässä ja että isän naisystävät vihas mua. Oon käynyt terapiassa monta vuotta ja myös vertaistukiryhmässä. Suosittelen. Se oikeesti auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän