Muljahteleva herneenkokoinen patti kaulalla korvasta alaspäin
Olevassa kohdassa, vähän niskan puolella.
Alkuun oli kipeä koko kaulan alue, kun huomasin noin viikko sitten, enää ei. Nyt edelleen tuntuu siis pieni patti, ei ole ainakaan kasvanut.
Onko kuinka paljon syytä huoleen mielestänne? Luin että pari viikoa voi patteja seurailla ennen lääkäriin menoa.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella ollut tuollainen jo 4 vuotta kaulassa, ultrattu on, tutkittu on, ei kuulemma huolta kun pysyy samankokoisena ja hyvävointinen lapsi muuten.
Ois se kiinnostavaa tietää mikä se on ja miksei lähde.hitaasti kasvava lymfooma. Isän tupakointi aiheuttaa. Voi olla myös muun syövän etäpesäke. Käy ottamassa biopsia onko syöpäsoluja sisällä.
Hui. No kai se pitäisi ottaa. Mikseiköhän lääkärit ole puhuneet koepalan ottamisesta mitään?
Kysyin, että ootko saanu koronarakotetta?
Alapeukuttajille tiedoksi, että itselläni imusolmukkeet turposi viikko rokotteen jälkeen (moderna) ja nyt, vielä kolmen viikon jälkeen ovat turvoksissa.
Tästä ei suuremmin ole Suomessa ollut mainintoja, että ne olisi pidempään turvoksissa mutta ulkomaisilta sivuilta löytyy paljon asiasta keskustelua.
Olisi kiva jos asiasta puhuttaisiin enemmän?
Mulla on koko ikäni (45 v) tai ainakin niin kauan kuin muistan, ollut leuan alla muljuva patti. Joskus joku lääkäri sitä pyynnöstäni tunnusteli, mutta sanoi ettei syytä huoleen.
Hei kato kohtalontoveri !
Mullakin ollu nyt 3 viikkoa semmonen muljahteleva pallero imusolmukkeen kohilla, oli myös kaula hetken turvoksissa ( kuin kokoajan joku kuristaisi hellästi ).
Epäilen että stressiperäistä tulehdusta tms, kävin vetämässä 2 päivän kaljaa & ulkoilua setin hyvän ystävän kanssa, niin heti turvotus katosi.
Ehkä pieni höyryjen päästely, ja rannalla loikoilu & uiminen seitinohuessa ( laatikko per päivä ) teki hyvää.
Mulla on ollut niskan puolella, puolivälissä korvasta olkapäähän, vastaava muljuva patti ihan pikkulapsesta saakka. Ajatuksissani aina pyörittelen sitä sormissani.
Ja siis on ollut jotain 40 vuotta jo, että ei se ainakaan syöpä ole.
Mulla on ollut muljahteleva herneen kokoinen patti kaulalla teinivuosista saakka ja pysynyt samanlaisena jo 20v. Joku rasvapatti se on mulla lääkärin mukaan, mutta varmuuden vuoksi sanoisin, et kannattaa näyttää lääkärille kuitenkin.
Mul on ollut tommoinen sisäreidessä/nivusessa vuosikausia. En oo jaksanut käydä sen takia lääkärissä.