Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Länsi-Helsingistä Ouluun. Mikä on ensimmäinen kulttuurishokki? Hyvässä vai pahassa?

Vierailija
29.06.2021 |

Teenkö teini-ikäisille lapsilleni karhunpalveluksen muuttamalla perheeni pk-seudulta "maalle" mm. tulevien opiskelupaikkojen suhteen?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vilkaisemassa Itä-Helsinkiä niin tiedät

Vierailija
2/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä slummista saavut merelliseen Ouluun: ihanaa puhdasta luontoa ja merta ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet. Voi olla todella vaikea sopeutua ja saada kavereita.

Vierailija
4/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa nyt ensin oma asenteesi, niin lapsetkin sopeutuvat paremmin. Minne päin Oulua muutatte?

Vierailija
5/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä slummista saavut merelliseen Ouluun: ihanaa puhdasta luontoa ja merta ympärillä.

Kaukovainio on kyllä ihan verrattavissa Mellunmäkeen tai Itäkeskukseen. Siellä on Puukko-Allu

Vierailija
6/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussakin on kouluja, jopa yliopisto. Vai meinaatko, ettei kukaan oululainen opiskele?

Vierailija
7/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin osin samankaltainen liikku pari vuotta sitten. Negatiivinen yllätys oli Oulun huono joukkoliikenne (siksi kai kaikki liikkuvatkin pyörillä), positiivisimmat yllätykset olivat edullisuus ja rauhallisuus.

Oulu on aika laajalle levinnyt ja kaupunginosissa on paljon eroja.

Vierailija
8/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän minne tosiaan muutat. Nimeltä mainitsemattomien juttujen ohella kulttuurishokki voi olla vaikkapa murre. Itse en ole lapsuuden jälkeen käynyt Helsingissä kuin kerran lukioikäisenä. Se Helsingin murre oli aikamoinen shokki

Vierailija
9/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en puhuisi Oulusta maaseutuna edes lainausmerkeissä.

Vierailija
10/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän minne tosiaan muutat. Nimeltä mainitsemattomien juttujen ohella kulttuurishokki voi olla vaikkapa murre. Itse en ole lapsuuden jälkeen käynyt Helsingissä kuin kerran lukioikäisenä. Se Helsingin murre oli aikamoinen shokki

Helsingin ns. murre on pidginiä, sekakiletä eri osissa kaupunkia, joka itse asiassa on aika pieni pääkaupungiks.

Vierailija
11/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja tenavat viedään heti saunan taakse, syynä hesalaisuus.

Vierailija
12/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa omassa asenteessa olla eniten vikaa.

Vierailija
13/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kulttuuritarjontaa, pitkä talvi, mutta muuten kaikin puolin hyvä paikka elää. Hyvät koulut ja harrastusmahdollisuudet. Paljon riippuu myös missä päin asuu.

Vierailija
14/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin ns. murre on pidginiä, sekakiletä eri osissa kaupunkia, joka itse asiassa on aika pieni pääkaupungiks.

No siis junamatkan verran kuulin sitä murretta kun menin lentoasemalta satamaan päin.

Vierailija
15/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengellistä ravintoa ainakin on tarjolla, jos ja kun se kiinnostaa.

Vierailija
16/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä Ouluun. Hirvee paikka.

Vierailija
17/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis junamatkan verran kuulin sitä murretta kun menin lentoasemalta satamaan päin.

Jotain murretta*

Vierailija
18/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestojen määrä. Paljon kiusaamista lestavoittoisissa kouluissa. On myös levottomia kaupunginosia, jonne ei kannata muuttaa.

Vierailija
19/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita huolella se asuinalue siellä. Erot hyvien ja huonojen välillä todella suuria. Lasten etu edellä kannattaa siis sinne mennä.

Vierailija
20/72 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin osin samankaltainen liikku pari vuotta sitten. Negatiivinen yllätys oli Oulun huono joukkoliikenne (siksi kai kaikki liikkuvatkin pyörillä), positiivisimmat yllätykset olivat edullisuus ja rauhallisuus.

Oulu on aika laajalle levinnyt ja kaupunginosissa on paljon eroja.

Oulussa on ripoteltu asuma-alueita, akikkialta matkaa ja bussit kulkee huonosti tai on täpötäynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi