Mieheni ei uskalla pitää puoliaan, vinkkejä?
Olen tietoinen ettei kukaan tule koskaan olemaan 100% täydellinen, että vaihtamalla hyvin harvoin paranee. Eli siis miestäni en ole jättämässä.
Lähinnä ehkä kaipailisin vinkkejä tai kokemuksia.
Kaikki juontaa lapsuudesta ja väkivaltaisesta isästä, oppi että parempi olla hiljaa vain.
Mutta nyt 24-vuotiaana se on vähän surullista seurattavaa kun mieheni on ovimattona..
Töissä häntä pompotellaan menemään vaikkei ole uusi, mutta koska on niin kiltti eikä uskalla sanoa ei, saatika kertoa epäreilusta kohtelusta eteenpäin. (Yksikin tapaus oli lähellä laitonta ja esimiehen olisi ehdottomasti pitänyt tietää tästä, ei uskaltanut kertoa)
Myös jopa oma äiti vie mennen tullen, esim. Miehelläni hyvä ja kallis, lahjaksi saatu porakone. Mieheni äiti sitten lainasi tätä kerran ja sille tielle on jäänyt, osti miehelleni jonku halpa-hallin aivan sysip*skan lelun tilalle ”ette te kuitenkaan mihinkään porakonetta tarvi, mulla sentään on projekteja”.
Nyt ollaan tilanteessa missä sitten lainaan isältäni porakonetta tarvittaessa kun mieheni ei kehtaa vierailulla vain ottaa omaisuuttaan kainaloon ja poistua (sanomiset eivät tehoa äitiin eikä poikaan).
Mitä siis on tehtävissä? Ei mitään?
Yhdessä ollaan oltu kaksi vuotta ja mieheni on muuten täydellinen. Surullista myöntää mutta tuollainen tossuilu on kamalan suuri turn off hetkellisesti
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoituksesi saada taas miestenhaukkumis-ketju aikaiseksi? Vai mikä idea tällä sepustuksella oli?
Ehkä kannattaisi lukea aloitukseni uudelleen jos meni ohitse.
Ja ei, ei ole tarkoituksena haukkua miehiä. Miksi haluaisin haukkua miestäni?
Kaiken lisäksi olen itsekin mies joten ei, ei ole tarkoitus hukkua miehiä tässä ketjussa-aloittaja
Jaa, te olette homppeleita. No se selittää tuon neiteilyn.
Myöhemmin anoppi raijaa teille vanhoja romujaan ja mies ei osaa kieltäytyä, samoin pompottaa auttamaan milloin vain, vaikka teillä olisi vauva-arki, jne. Ihanuutta luvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
Aapeelle voimia ja kuten ehkä vastausten tasosta huomasit niin täältä on aika vaikea saada vinkkejä miesten suhteen - niitä kun ei päivystävillä noidilla taida olla.
Yritän siis itse neuvoa vaikka tässä on nyt kyllä se ongelma, että olen itse just tuollainen samanlainen konfliktinvälttäjä. Kokeile kertoa, että arvostat suuresti kiltteyttä, mutta koet miehen kulkevan hieman liian tohveleissa perheensä (äitinsä) suhteen. Jos saisit jotenkin mukavasti ohjattua, häntä syyllistämättä, vähän tulta sinne kotipuoleen, niin se ehkä avaisi jotain. Ihan villi idea, joka tuli mieleen tuosta turnoffista; mitä jos käyttäisit esim. seksiä kannustimena. Kertoisit, että olisi aivan helvetin kiihottavaa nähdä hänen vastustavan äitiään.
Jo se pieni alku ja puolensa pitäminen saattaa saada miehesi tajuamaan, että mitään ei tapahtunutkaan vaikka suoristi selkänsä ja toimi omien etujensa mukaan. Etenkin jos sitä seuraa kiva kiimainen palkinto. Me miehet olemme kuitenkin kovin yksinkertaisia otuksia. Siitä se saattaisi lähteä ja levitä muillekin elämän osa alueille kuten sinne töihin.
Muita keinoja olisi testo ja treeni. Auttaa joillain - toiset se puskee sitten yli toiselta laidalta, joka on varmasti liiallista kiltteyttä huonompi vaihtoehto.[/quoTapa
Tapa ittes työt on itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
Aapeelle voimia ja kuten ehkä vastausten tasosta huomasit niin täältä on aika vaikea saada vinkkejä miesten suhteen - niitä kun ei päivystävillä noidilla taida olla.
Yritän siis itse neuvoa vaikka tässä on nyt kyllä se ongelma, että olen itse just tuollainen samanlainen konfliktinvälttäjä. Kokeile kertoa, että arvostat suuresti kiltteyttä, mutta koet miehen kulkevan hieman liian tohveleissa perheensä (äitinsä) suhteen. Jos saisit jotenkin mukavasti ohjattua, häntä syyllistämättä, vähän tulta sinne kotipuoleen, niin se ehkä avaisi jotain. Ihan villi idea, joka tuli mieleen tuosta turnoffista; mitä jos käyttäisit esim. seksiä kannustimena. Kertoisit, että olisi aivan helvetin kiihottavaa nähdä hänen vastustavan äitiään.
Jo se pieni alku ja puolensa pitäminen saattaa saada miehesi tajuamaan, että mitään ei tapahtunutkaan vaikka suoristi selkänsä ja toimi omien etujensa mukaan. Etenkin jos sitä seuraa kiva kiimainen palkinto. Me miehet olemme kuitenkin kovin yksinkertaisia otuksia. Siitä se saattaisi lähteä ja levitä muillekin elämän osa alueille kuten sinne töihin.
Muita keinoja olisi testo ja treeni. Auttaa joillain - toiset se puskee sitten yli toiselta laidalta, joka on varmasti liiallista kiltteyttä huonompi vaihtoehto.[/quoTapa
Nyt sait sen läikähdyksen.
Mulla on monia kavereita, joilla sama ongelma, ja ei se siitä kyllä ole paranemassa kenelläkään, päinvastoin. Suhteet näin sivusta seuraajan mielestä vaikuttaa äiti & poika- tyyppisiltä, eikä tasa-arvoisilta. Että kyllä mä sanoisin, että karhunpalveluksen itsellesi teet jäämällä, vaikka mies muuten ihana olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on monia kavereita, joilla sama ongelma, ja ei se siitä kyllä ole paranemassa kenelläkään, päinvastoin. Suhteet näin sivusta seuraajan mielestä vaikuttaa äiti & poika- tyyppisiltä, eikä tasa-arvoisilta. Että kyllä mä sanoisin, että karhunpalveluksen itsellesi teet jäämällä, vaikka mies muuten ihana olisikin.
Tämä ketju todistaa yhtä asiaa. Mitä ei voi sanoa ääneen. Se ukko pitää tasapainossa niitä jotka pitää puolensa ja kun se ei tee niin on helvetti irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi tietää miten sinä olet päätynyt yhteen tuollaisen kynnysmaton kanssa? Onko taustalla kenties tarve varmistaa ettei vaan kukaan kävele sinun ylitsesi?
Meinaatko ettei lapsena hákattu ansaitse naisystävää? Apn miehen pitää vedellä seuraavan kerran lättyyn sitä joka yrittää alistaa. Ekan kerran kun vetelee lättyyn niin sen jälkeen seuraavaa on helpompi vetää.
Se ei halua olla samanlainen kuin kaltoinkohteliansa. Ja jos se alkaa pitää puoliaan on riski että se laitetaan porukalla hiljaseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
varmasti liiallista kiltteyttä huonompi vaihtoehto.[/quoTapa
No en. Elämä on ihanaa ja vaikka työ usein ajanhukkaa onkin niin se maksaa laskuni. Kuka tai mikä sun laskusi maksaa? Aapee ja minä luultavasti - veroina, joten pää ja kone kiinni. Sit lääkkeet, suihku ja nukkumaan jookos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
No en. Elämä on ihanaa ja vaikka työ usein ajanhukkaa onkin niin se maksaa laskuni. Kuka tai mikä sun laskusi maksaa? Aapee ja minä luultavasti - veroina, joten pää ja kone kiinni. Sit lääkkeet, suihku ja nukkumaan jookos.
Maksatko sinä korvaukset rikoksista jotka on ap:n miehen ja ongelmani aiheuttaneet? Ei sinun perse kestä. Elämän ja motivaation tappajaluuseri.
Oma mieheni oli vielä jokunen vuosi ihan toisten vietävissä. Mm. naapuri lainasi tavaroita eikä palauttanut ajoissa ja miestä hävetti mennä hakemaan jne. Lisäksi naapuri usein ilmeillään pilkkasi miestäni.
Kannustin sen verran, että neuvoin häntä kohottamaan fyysistä kuntoa ja hankittiin yhdessä erilaisia treenijuttuja mm. nyrkkeilysäkki terassille. Mies alkoi harjoittelemaan kunnolla ja säkki sai kyytiä joka ilta. Kävipä sitten niin eräänä iltana että naapuri tuli kotiinsa ja huikkasi moit. Miehelläni oli kierrokset päällä treenin jälkeen ja jumankauta kun hän hyppäsi kuin pantteri naapurin pihalle ja veti muutamalla potkulla naapurilta jalat alta. Sen jälkeen sai kaikki tavarat heti takaisin.
En nyt neuvo että miehesi pitäisi alkaa äitiään lyömään,mutta väkivalta valitettavasti on joskus ainoa keino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
Maksatko sinä korvaukset rikoksista jotka on ap:n miehen ja ongelmani aiheuttaneet? Ei sinun perse kestä. Elämän ja motivaation tappajaluuseri.
Hmpf. Et sinä minua tunne ja perseeni kesto on yksityisasia. Yllättävän kestävä ollut. Tiedätkö - ihminen aiheuttaa usein itse pahimmat ongelmansa. Kun nyt itse houkuttelit tuota luuseri sanaa käyttäessäsi pahaa puoltani esiin, niin voin todeta, että tuntemattomien haukkuminen ja syyllistäminen vavvapalstalla ei ole ihan tervettä. Siksipä kysynkin pirunsarvet jo hieman teräviä kärkiään nostaen; mikä on luuserin ja menestyjän ero?
Menestyjä nousee maasta ja jättää muiden tai itsensä aiheuttamat ongelmat taakseen ja yrittää uudelleen. Luuseri jää makaamaan ja uikuttamaan siihen kurjuuden lammikkoon. Kumpi ajattelit olla?
Vierailija kirjoitti:
Iskuporakone on aivan turha kapistus perushommissa. Jollei nyt kiviseinää halua pilkkoa.
No mitä hemmettiä ÄITI sitten sillä koneella tekee? Vissiin porailee kiviseiniä päivät pitkät. Nyt ap menet ja nappaat sen koneen kainaloon ja viet mennessäs. Mulla oli samantyyppinen tilanne , anoppi omi kaikki sairaudet itselleen ,luetteli lääkärissä käynnit ja muut mutta tosiasiassa oli täysin terve. Kerran tämän litanian aikana mun mitta tuli täyteen ja ilmoitin painavasti anopille että jos anoppi sairastais yhtä pahaa sydänvikaa kuin miehensä niin miten sitten suu pantais. Ja tuli sanottua muutakin , kotona mies henkäisi ihastuneena "miten sä uskalsit". Anopin sairastelut ihmeesti loppui kuin seinään : D D
Olen ollut yli 20 vuotta kiltin miehen kanssa. Tunnistan tuon porakoneasian ihan muista asioista mutta kuitenkin.
Olen miehelleni kiltti, mutta jämäkkyyttä vaativissa asioissa olen ottanut vain ohjat käsiin. Esim viallisen tuotteen palauttaminen tai virheestä valittaminen.
Pitkässä suhteessa opit sietämään asioita ja ottamaan enemmän vastuuta asioista, missä toinen on huono.
Suosittelisin, että sinä ostat tästälähin työkalut tms ja pidät niistä huolta.
Muista myös kehua kovasti miestäsi ja ”nostaa” häntä vaikeissa elämäntilanteissa.
Mielestäni on hyvä, että suhteessa on kaksi erilaista persoonaa, niinkuin vakka ja kansi. Sinä täydennät häntä tomeruudella ja puolia pitämällä!
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin anoppi raijaa teille vanhoja romujaan ja mies ei osaa kieltäytyä, samoin pompottaa auttamaan milloin vain, vaikka teillä olisi vauva-arki, jne. Ihanuutta luvassa.
Toinen puoliso saa ihan pokkana heittää romut pois ja vastata lapsenhoitoasioista. Helpottaa elämää kun on omat vastuualueet.
Älä stressaa, kiltti mies on ihana ja pitkämielinen kumppani. Muista kohdella häntä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Iskuporakone on aivan turha kapistus perushommissa. Jollei nyt kiviseinää halua pilkkoa.
Joo, sinä varmaan teet vintilällä reikää betoniseinään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
Näinkin pitkälle selvisit ilman aamulääkkeitä mutta sitten harhat taas alkoivat
Olette sitäpaitsi niin nuoria, että vielä kasvatte yhteen ja siedätte toisianne paremmin.
Ole sinä se päättäjä jos toisesta ei siihen ole. Muutaman vuoden olette kuitenkin olleet yhdessä, joten kehtaat sanoa tavaroiden lainaajalle, että sulla on vaikka joku projekti kesken ja tarvit niitä.
Toisen työelämään ei oikein voi puuttua, muuten kuin kotona kuuntelemalla ja myötäelämällä. Kyllä se siitä saa auktoriteettia kuhan vuosia/vuosikymmeniä kuluu. Nuorta miestä aina vähän töissä niivitetään, myös nuorten naisten kohtalo on sama.
Työelämän auktoriteetti tulee vasta vuosien ja kokemuksen myötä.
Kovasti tsemppiä sinne, tehkää elämästä omanne näköinen!
Mites miehen muut sisarukset?
Itsellä sama tilanne kuin miehelläsi. Haluaisin vain ”erota” hirveistä vanhemmista. En halua riitaa joten välttelen tilanteita. Mutta tämä on tietoinen valinta nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuollainenhan miehen pitää nykyään naisten mielestä olla, eipä ainakaan ole toxinen maskuliini. Että naiset haluavat asioita joita eivät halua on tietysti miesten syy.
Ja tässäpä malliesimerkki siitä, miten vastuu siirretään muille kun itsellä ei rahkeet riitä muuttumiseen.
Mitäpä, jos jättäisit asian miehen ongelmaksi. Ja hänen ihan itse pitää puoliaan tai olla pitämättä. Minulle olisi täydellinen turnoff elää miehen kanssa, joka on liian kiltti. Sellaset on niin kovia miellyttää, että ne ei ole aitoja sinunkaan kanssa. Eivät uskalla sanoa : ei. Eivätkä mitä haluavat ja mitä eivät.