Mieheni ei uskalla pitää puoliaan, vinkkejä?
Olen tietoinen ettei kukaan tule koskaan olemaan 100% täydellinen, että vaihtamalla hyvin harvoin paranee. Eli siis miestäni en ole jättämässä.
Lähinnä ehkä kaipailisin vinkkejä tai kokemuksia.
Kaikki juontaa lapsuudesta ja väkivaltaisesta isästä, oppi että parempi olla hiljaa vain.
Mutta nyt 24-vuotiaana se on vähän surullista seurattavaa kun mieheni on ovimattona..
Töissä häntä pompotellaan menemään vaikkei ole uusi, mutta koska on niin kiltti eikä uskalla sanoa ei, saatika kertoa epäreilusta kohtelusta eteenpäin. (Yksikin tapaus oli lähellä laitonta ja esimiehen olisi ehdottomasti pitänyt tietää tästä, ei uskaltanut kertoa)
Myös jopa oma äiti vie mennen tullen, esim. Miehelläni hyvä ja kallis, lahjaksi saatu porakone. Mieheni äiti sitten lainasi tätä kerran ja sille tielle on jäänyt, osti miehelleni jonku halpa-hallin aivan sysip*skan lelun tilalle ”ette te kuitenkaan mihinkään porakonetta tarvi, mulla sentään on projekteja”.
Nyt ollaan tilanteessa missä sitten lainaan isältäni porakonetta tarvittaessa kun mieheni ei kehtaa vierailulla vain ottaa omaisuuttaan kainaloon ja poistua (sanomiset eivät tehoa äitiin eikä poikaan).
Mitä siis on tehtävissä? Ei mitään?
Yhdessä ollaan oltu kaksi vuotta ja mieheni on muuten täydellinen. Surullista myöntää mutta tuollainen tossuilu on kamalan suuri turn off hetkellisesti
Kommentit (44)
Juuri tuollainenhan miehen pitää nykyään naisten mielestä olla, eipä ainakaan ole toxinen maskuliini. Että naiset haluavat asioita joita eivät halua on tietysti miesten syy.
Iskuporakone on aivan turha kapistus perushommissa. Jollei nyt kiviseinää halua pilkkoa.
Mies on toksinen porakonemahdollistaja. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Makita tekee hyviä porakoneita.
Tästä voi olla montaa mieltä. Aivan sysipaska on ollut Makitan laatu omissa hankinnoissani.
Ihanaa että te ihmiset suurimmaksi osaksi juutuitte nyt tähän porakoneeseen. Kun se ei ollut se ongelman ydin, voin käydä ostamassa sen makitan itse vaikka heti jos tahtoisin, mutta kun se ei ole se ongelma tässä.
-aloittaja
Onko tarkoituksesi saada taas miestenhaukkumis-ketju aikaiseksi? Vai mikä idea tällä sepustuksella oli?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että te ihmiset suurimmaksi osaksi juutuitte nyt tähän porakoneeseen. Kun se ei ollut se ongelman ydin, voin käydä ostamassa sen makitan itse vaikka heti jos tahtoisin, mutta kun se ei ole se ongelma tässä.
-aloittaja
Miksi ihmeessä ostaisit Makitan. Kantsii vähän lukea nettijuttuja. Niissä ei juuri Makitaa kehuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tarkoituksesi saada taas miestenhaukkumis-ketju aikaiseksi? Vai mikä idea tällä sepustuksella oli?
Ehkä kannattaisi lukea aloitukseni uudelleen jos meni ohitse.
Ja ei, ei ole tarkoituksena haukkua miehiä. Miksi haluaisin haukkua miestäni?
Kaiken lisäksi olen itsekin mies joten ei, ei ole tarkoitus hukkua miehiä tässä ketjussa
-aloittaja
Kait nyt mies saa olla pitämättä puoliaan, jos haluaa. Mitä se sinulle kuuluu.
Kuulostaa raivostuttavalta tilanteelta. Huono itsetunto miehellä? Miehesi on vielä nuori, saattaa elämän aikana vielä oppia mitä haittaa liiallisesta kiltteydestä on ja opetella jämäkkyyttä, viimeistään burnoutin jälkeen.
En nyt suoraan sano että JÄTÄ SE. Mutta ei kannata ruveta mukautumaan tai muuten olet itsekin pian samanlainen. Tiedostaako mies itse olevansa kynnysmatto?
Mielenkiintoista olisi tietää miten sinä olet päätynyt yhteen tuollaisen kynnysmaton kanssa? Onko taustalla kenties tarve varmistaa ettei vaan kukaan kävele sinun ylitsesi?
Kun on tarpeeksi ovimattona kasautunut, voi jossain vaiheessa kampittaa jonkun kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaisi lukea aloitukseni uudelleen jos meni ohitse.
Ja ei, ei ole tarkoituksena haukkua miehiä. Miksi haluaisin haukkua miestäni?
Kaiken lisäksi olen itsekin mies joten ei, ei ole tarkoitus hukkua miehiä tässä ketjussa-aloittaja
Just joo
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista olisi tietää miten sinä olet päätynyt yhteen tuollaisen kynnysmaton kanssa? Onko taustalla kenties tarve varmistaa ettei vaan kukaan kävele sinun ylitsesi?
Meinaatko ettei lapsena hákattu ansaitse naisystävää? Apn miehen pitää vedellä seuraavan kerran lättyyn sitä joka yrittää alistaa. Ekan kerran kun vetelee lättyyn niin sen jälkeen seuraavaa on helpompi vetää.
et voi alkaa kouluttaa miestäsi. jos rupeat paapomaan häntä, olet kuin miehen äiti ja kaikki muut, jotka häntä kyykyttävät. miehen pitää itse haluta muutosta ja tehdä se työ. jos mies ei halua olla jämäkämpi, niin et voi tehdä mitään. joko hyväksyt tilanteen tai jätät.
Kiitos rakentavista kommenteista, näin olen itsekin asiaa pyöritellyt! :)
-aloittaja
Ihme asenne vastaajilla.
Aapeelle voimia ja kuten ehkä vastausten tasosta huomasit niin täältä on aika vaikea saada vinkkejä miesten suhteen - niitä kun ei päivystävillä noidilla taida olla.
Yritän siis itse neuvoa vaikka tässä on nyt kyllä se ongelma, että olen itse just tuollainen samanlainen konfliktinvälttäjä. Kokeile kertoa, että arvostat suuresti kiltteyttä, mutta koet miehen kulkevan hieman liian tohveleissa perheensä (äitinsä) suhteen. Jos saisit jotenkin mukavasti ohjattua, häntä syyllistämättä, vähän tulta sinne kotipuoleen, niin se ehkä avaisi jotain. Ihan villi idea, joka tuli mieleen tuosta turnoffista; mitä jos käyttäisit esim. seksiä kannustimena. Kertoisit, että olisi aivan helvetin kiihottavaa nähdä hänen vastustavan äitiään.
Jo se pieni alku ja puolensa pitäminen saattaa saada miehesi tajuamaan, että mitään ei tapahtunutkaan vaikka suoristi selkänsä ja toimi omien etujensa mukaan. Etenkin jos sitä seuraa kiva kiimainen palkinto. Me miehet olemme kuitenkin kovin yksinkertaisia otuksia. Siitä se saattaisi lähteä ja levitä muillekin elämän osa alueille kuten sinne töihin.
Muita keinoja olisi testo ja treeni. Auttaa joillain - toiset se puskee sitten yli toiselta laidalta, joka on varmasti liiallista kiltteyttä huonompi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ihme asenne vastaajilla.
Aapeelle voimia ja kuten ehkä vastausten tasosta huomasit niin täältä on aika vaikea saada vinkkejä miesten suhteen - niitä kun ei päivystävillä noidilla taida olla.
Yritän siis itse neuvoa vaikka tässä on nyt kyllä se ongelma, että olen itse just tuollainen samanlainen konfliktinvälttäjä. Kokeile kertoa, että arvostat suuresti kiltteyttä, mutta koet miehen kulkevan hieman liian tohveleissa perheensä (äitinsä) suhteen. Jos saisit jotenkin mukavasti ohjattua, häntä syyllistämättä, vähän tulta sinne kotipuoleen, niin se ehkä avaisi jotain. Ihan villi idea, joka tuli mieleen tuosta turnoffista; mitä jos käyttäisit esim. seksiä kannustimena. Kertoisit, että olisi aivan helvetin kiihottavaa nähdä hänen vastustavan äitiään.
Jo se pieni alku ja puolensa pitäminen saattaa saada miehesi tajuamaan, että mitään ei tapahtunutkaan vaikka suoristi selkänsä ja toimi omien etujensa mukaan. Etenkin jos sitä seuraa kiva kiimainen palkinto. Me miehet olemme kuitenkin kovin yksinkertaisia otuksia. Siitä se saattaisi lähteä ja levitä muillekin elämän osa alueille kuten sinne töihin.
Muita keinoja olisi testo ja treeni. Auttaa joillain - toiset se puskee sitten yli toiselta laidalta, joka on varmasti liiallista kiltteyttä huonompi vaihtoehto.
Kiitos vastauksesta!
Olen koittanut nätisti kannustaa ja saada miehen silmiä avautumaan mutta ei auta..
olen myös kehunut miestäni kuten ehdotit ihan vaan jo silloin kun kotona ollessaan on tulistunut jostain (ei minuun kohdistuvaa).
Ei myöskään olla ikinä riidelty mutta sen laitan sen piikkiin että kommunikoidaan niin hyvin ja avoimesti, toki sillä on osuutta että mieheni ei halua konflikteja-> kommunikoi hyvin
Eikö kellään ole vinkkejä tai vertaistukea?
-aloittaja