G: synnytys alkoi 1)vedenmenolla 2)supistuksilla
missä vaiheessa lähdit synnärille? ensisynnyttäjä vai kokenut?
Kommentit (21)
Vedenmenolla, ensisynnytys. Piti lähteä heti, kun ei ollut täysiaikainen vielä.
Ekalla kerralla vesien menolla, tokalla kerralla supistuksilla, kolmas käynnistettiin ja varsinaisesti lähti käyntiin kun vedet meni ensin ja sitten vasta alkoi supistukset.
Ekalla kerralla lähdin synnärille näytille melkein heti kun vedet meni ja sinne sitten jäin. Tokalla kerralla kärvistelin supistusten kanssa siihen asti kunnes olivat selvästi säännölliset. Kolmannella kerralla olin suunnitellusti käynnistyksessä yliaikaisuuden takia.
Eli siis mitä tahansa voi tapahtua, omat tuntemukset määrää ja omaan vaistoon kannattaa luottaa.
Supistuksilla molemmissa.
Ekassa lähdin synnärille kun supistusten väli oli 4 minuuttia ja nuita oli tullut säännöllisesti. Supistelut alkoivat edellisenä yönä. Ja synnärille menin klo 00, seuraavana yönä, kuusi tuntia ennen vauvan syntymää.
Toisessa supistukset alkoivat aamulla klo 6. Synnärille lähdin iltapäivällä klo 16 kun supistukset alkoivat olemaan niin kipeitä että oksetti aina supistuksen aikana, vaikkeivat olleetkaan säännöllisiä. Vauva syntyi puoli yhdeksältä illalla, ehdin olla synnärillä neljä tuntia.
Olin ensisynnyttäjä. Olin sattumalta jo synnärillä ja vedet menivät tutkimuspöydälle ja samalla minuutilla alkoivat säännölliset supistukset.
Vedet meni ja samalla alkoivat supistukset. Olin kotona n. 6 h ennen synnärille lähtöä, sinne saapuessani olin 8 cm auki. Ensisynnyttäjä.
2. Ja kaikilla kolmella kerralla. Vedet ovat menneet vasta synnärillä.
1. käynnistettiin, mutta vedet menivät kotona. Vedenmenoon ei liittynyt supistuksia.
2. alkoi vedenmenolla. Soitin heti sairaalaan ja kerroin, että lähden tulemaan. Supistukset alkoivat vähän päästä puhelusta. Söimme hieman ja laitoimme esikoisen tavarat valmiiksi. Ajoimme vanhempieni kodin kautta, koska veimme esikoisen sinne hoitoon. Lähdimme sairaalaan. SVO:lla todettiin, että kohdunsuu on täysin auki ja siirryimme saliin. Vauva syntyi alle tunnin kuluttua siitä, kun olimme tulleet sairaalaan.
1. Alkoi supistella epäsäännöllisesti ja kivuliaasti perjantaina. Lauantaina illalla mentiin sairaalaan, vaikka edelleen supistuksia tuli 10min-2 tunnin välein, mutta niillä oli kestoa. lapsi syntyi pienellä vauhdituksella sunnuntaina aamulla.
2. Olin yliaikaiskontrollissa perjantaina. Lääkäri irroitteli kalvoja ja lauantaina aamulla vessassa hulahti ruskean-vihreä (kätilön sanoin "sitä itteään", kun synnytyksessä tuli ihan ruskeaa liejua koko ajan lisää) lapsivesi ja kaksi tuntia myöhemmin oli vauva sylissä.
Supistuksilla kaikki kolme. Keskimmäinen syntyi kalvopussissa eli vedet menivät vasta syntyessä. Kahdesta muusta menivät vedet juuri ennen ponnistusta.
Molemmat supistuksilla.
Esikoisesta mentiin synnärille kun oli supistellut 4h, supisteli 2-3min välein, olin 3,5cm auki kun meidät otettiin sisään ja meni n. 6,5h vielä lapsen ulostuloon.
Kuopuksesta mentiin synnärille kun oli supistellut 3h, taas supisteli 2-3min välein ja olin 4cm auki sisään tullessa ja lapsi oli ulkona n. 8h sairaalaan saapumisesta.
Yöllä alkoi supistukset epäsäännöllisinä, aamulla 7 maissa oli jo säännölliset, n. 15Min väleillä. Kasin jälkeen lähettiin ajamaan synnytyssairaalaan jonne matkaa 450km ja lapsi syntyi lopulta klo 23.. vedet ei menny ennenkö kätilö puhkasi kalvot sairaalassa. Ja ensimmäinen oli, syntyi rv 37. Nyt sitten jännätään että miten tämä seuraava saadaan ulos :)
"Vesien menolla", lapsivettä alkoi tihuttaa 40 plus 3 viikoilla. 12 h kotona, sitten synnärille tarkistukseen, kotiin ei enää päässyt tulehdusriskin vuoksi. Synnytyssupistukset alkoivat vasta kun kalvot puhkaistiin seuraavana päivänä, sitä ennen vain pieniä epäsäännöllisiä suppareita.
1. Vedenmenolla
2. Vedenmenolla
3. Vedenmenolla.
Ja kun lapsivettä oli lorahtanut niin lähdettiin sairaalaan. Ekalla kerralla meni 2 vuorokautta, tokalla ja kolmannella kerralla muutama tunti. Ponnistusvaiheet 1. 2h, 2. 6 min, 3. 9min.
Vesien menolla. Vedet meni yhtäkkiä ilman tuntemuksia, mutta supistukset alkoivat hyvin pian vesien menon jälkeen. Sairaalaan n. tunnin päästä ja suoraan saliin.
Molemmissa kerroissa supistuksilla, ja olin 7 cm auki, kun saavuin laitokselle. Minulla kun on kivuttomat supistukset.
Veden menolla kummatkin. Aamulla meni vesi ja sanottiin,tuu illalla jos ei supistele. Mentiin illalla,mut lähettivät vielä kotiin,kun asuttiin muutaman minuutin päässä. Yöllä alkoi tositoimet. Toisessa meni vedet ja tuli ulos jo 6 tunnin päästä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:47"]
Molemmissa kerroissa supistuksilla, ja olin 7 cm auki, kun saavuin laitokselle. Minulla kun on kivuttomat supistukset.
[/quote]
millä tavalla kivuttomat? Mistä tiesit lähteä? Oliko viimeset kivuliaita?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:03"]Ekalla kerralla vesien menolla, tokalla kerralla supistuksilla, kolmas käynnistettiin ja varsinaisesti lähti käyntiin kun vedet meni ensin ja sitten vasta alkoi supistukset.
Ekalla kerralla lähdin synnärille näytille melkein heti kun vedet meni ja sinne sitten jäin. Tokalla kerralla kärvistelin supistusten kanssa siihen asti kunnes olivat selvästi säännölliset. Kolmannella kerralla olin suunnitellusti käynnistyksessä yliaikaisuuden takia.
Eli siis mitä tahansa voi tapahtua, omat tuntemukset määrää ja omaan vaistoon kannattaa luottaa.
[/quote]
Ihan kuin olisin tän kirjoittanut:-)
2) supistuksilla jotka lähtivät heti käyntiin säännöllisinä ja n. 9min välein, tunnin olin kotona kunnes lähdimme synnärille. Olin ensisynnyttäjä. Synnytyssairaalaan pääsystä 3h ja lapsi oli maailmassa.