Miksei meillä, jotka syömme kaikkea ja olemme hoikkia,
ole omaa foorumia, kuten karppaajilla? Vai onko aihe tabu?
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:42"]
Joo mutta minä ainakin ymmärsin aloittajan viestin niin, että "mitäs me hoikat jotka syömme kuin läskit".
[/quote]
Ei vaan aloituksessahan oli kyse hoikista jotka syövät kaikkea. Eli enemmän tai vähemmän niin kuin pitääkin, eikä sen vuoksi tule mitään ylipaino-ongelmia. Syömme kyllä ihan kaikkea, mutta emme varmaankaan määrällisesti niin paljon kuin lihavammat.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:36"]
Yhyy, tekeepäs kamalaa lukea näitä "syön joka päivä suklaata ja jäätelöä" kun samalla vedän tässä lounaaksi salaattia ilman kastikkeita :D Voi te onnekkaat, olkaa iloisia siitä että voitte syödä mitä mieli tekee. Minä lihon kolme kiloa jos vilkaisen pullaa.
[/quote]
Mä tingin mistä tahansa muusta paitsi jäätelöstä! Näin kesällä tulee syötyä uusia perunoita eri muodoissaan mutta muuten olen vähentänyt hiilareita, ainoat turhat hiilarit tulee jäätelöstä. Siksi sitä on varaa syödä päivittäin. Mulla tulee harvoin 1500 kaloria per päivä mun syömisistä, viikonloppuna kyllä.
8
En ole koskaan pitänyt ruokapäiväkirjaa enkä edes helposti muista mitä syön päivän aikaan, mutta kiinnostavaa, joten kokeilen muistella eiliset:
Eilen:
- aamusella kaura-speltti-tattaripuuroa ja kananmunia, vesimelonia ja omena, sitruuna-inkivääriteetä
- lounaalla soijarouhemakaronilaatikkoa jossa soijarouheen lisäksi kauramaitoon tehty munamaito ja jotain hernemaissiporkkanaa sekä lisänä viipaloitua porkkanaa. Kokeilin eka kertaa pestopastaa laatikkoon, siis canelloneja jossa on pestoa itsessään ja oli iso pettymys, koko makaronilaatikko maistui sokeriselle. Jatkossa laitan laatikkoon taas desin pestoa kuten ennenkin.
- pitkin päivää muutama banaani ja omenoita välipalana tai jälkiruuaksi
- napostelin illalla paljon manteleita
- päivällisellä söin pari perunaa, keitettyjä vihanneksia ja munakasta
- illalla ruisleipää ja voita ja sitä vesimelonia ja niitä manteleita
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:56"]
Voisko, joku joka syö kaikkea, kertoa rehellisesti syövänsä kaikkea ihan oikeesti.
[/quote]
Minä syön kyllä kaikkea ja olen melko hoikka. Itsetehtyä kotiruokaa pääsääntöisesti ja tykkään kokeilla kaikkia uusia juttuja. Eineksiäkin tulee joskus ostettua kun ei jaksa laittaa mitään, herkuttele n myös ehkä kerran viikossa viineillä ja juustoilla tai sitten jotain sipsi&karkki -linjaa, hampurilaisella ja pitsalla käyn joskus kun ei jaksa käydä kaupassa ostamassa edes niitä eineksiä, normaalisti ruokajuomana on vettä tai maitoa, mutta joskus viiniä tai oluttakin. En ole ikinä ajatellut, etten voisi syödä jotain kun ei ole edes allergioita. Mutta erona on varmaan se, että määrällisesti en syö niin paljon kuin lihavammat. Eli minulle joku 400 gramman jumbokarkkipussi tai suklaalevy riittää varmaan kuukaudeksi, kun taas jotkut saattaa vetäistä sen kerralla.
Aamulla leipää, juustoa, kinkkua, kasviksia ja kahvia
Ruualla perunoita ja jauhelihakastiketta, salaattia
Kahvia ja raparperipiirakkaa neljäsosa vuokasta, vaniljakastiketta
Ruualla uunikalaa, perunamuusia, kasviksia
Banaani, omena, porkkanoita
Teetä ja voirinkeli
Vettä pari litraa
Tuo on aika tavallinen päivän ateriakoostumukseni. Ikää yli 40v ja hoikka vartalo. Jos joku muuttuu tuosta ruokailusta, niin siihen tulee lisää jäätelöä tai perunalastuja tai molempia. Kerran viikossa käyn lisäksi kahvilla ystäväni kanssa ja siellä syön joko täytetyn sämpylän tai leivoksen.
Olen hoikka ja syön kaikkea. En kaipaa mitään foorumia tähän asiaan. Miksi sille, joka sujuu aivan ilman huomiota, pitäisi olla jokin foorumi?
Tarkemmin ajatellen ruokailutottumukseni ovat epätavalliset. Asun yksin, joten minun ei tarvitse välittää muiden syömisistä. Joskus kauppaväli kasvaa ja syön mitä kaapista sattuu löytymään. Nytkin on niin etten viitsinyt mennä eilen kauppaan, vaikka ruoka oli aika lopussa. Niinpä olen tänä aamuna syönyt kahvia, tomaatteja ja juustoa plus C-vitamiinia ja omegatabletteja.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:17"]
ole omaa foorumia, kuten karppaajilla? Vai onko aihe tabu?
[/quote]
Olisiko se nyt sitten niin juhlavaa jos olisi olemassa foorumi jossa puhutaan ainoastaan jatkuvasta ripulista?
No ei sitä tarvitse mitään erityistä käsittelyä, kun on syömisiinsä ihan tyytyväinen. Jos nukun vaikka tosi hyvin, niin ei se asia pyöri päässä, en jaksaisi käydä kertaamassa millään foorumilla, että tulipa taas nukuttua oikein makoisasti 9 tuntia. Niistä asioista puhutaan, missä haluaa brassailla tai mihin haluaa kiinnittää erityistä huomiota, tai mikä on huonosti ja siinä on tavoitetta parantaa.
Olen aina ollut ihan sopivasti hoikka, joten paino ja syömiset ei pyöri päässä. Ei myöskään toisten ihmisten paino tai syömiset. En kiinnitä niihin mitään huomiota.
Sydän- ja verisuonitaudit yms voi tulla hoikillekin
No mä en ainakaan tarvitse sellaista foorumia. Sama kuin vaaleahiuksisilla tai vihreäsilmäisillä olisi oma foorumi. Mistä sielläkin puhuisi?
Tämän päivän aikana:
Ruispuuroa 3dl sekoitettuna täysmaitoon Ja raejuustoon.
Maitorahka-mansikka-banaani-smoothie
Kuppi kahvia
Kaksi ruisleipää (4 palaa siis) salaatilla kalkkunaleikkeellä tomaatilla
400g jauhelihasta noin 200g kera täysjyväspaghetin. Raejuustoa 100g. Täysmaitoa.
Ja nyt syön suklaata.
Eilen aamusta paahtoleipää ja kaakauta kermalla
pakastepitsa
mäkkärillä käytiin 3 euron juustoa ranskikset nuggetit valkosipuli dipillä ja pirtelö
Illalla karkkia ja illan leffa. En liikkunu ku koiran vaan käytin.
paskalla kävin 3 kertaa
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 14:18"]Sydän- ja verisuonitaudit yms voi tulla hoikillekin
[/quote]
joka vuosi inbodymittaus rasvapros. 17 % rasvaa 9 kg yhteensä.
kolesteroli arvon käyn myös säännöllisesti mittaamassa ja hyvä on ollu aina :)
-34
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 09:21"]Aamupalalla kaurapuuroa ja raejuustoa
Lounaalla savuporojuustokeittoa ja kauraleipää 2 siivua
Päiväkahvilla omena, suklaata
Jäätelöä siinä välissä
Päivällinen broilerikiusausta (perunaa, broileria, kermaa)
Iltapala omena,juustoa, kinkkua, raejuustoa
Paljon vettä ja karpalomehua pitkin päivää
[/quote]
Noni siinähän se tulikin. Tossahan on määrällisesti aika vähän kaloreita, jäätelö ja suklaa sitten tasapainottaa ns. normaaliin määrään. Joten tadaa, siinä se sun salaisuus. Vai kuvittelitko että tollanen "omena, juustoa, kinkkua, raejuustoa" -ateria on jotain mässäilyä? Olipa sulla nyt turha aloitus.
[/quote]
Huhhuh! Mä syön tollaset määrän ruokaa niin oon sen 10 kg ylipainoinen. Tosta puolet niin pysyn hoikkana... Ihmiset on kyllä hemmetin erilaisia.. No onnekas olet ap!
Laitan vertailun vuoksi oman ruokalistani tavallisena työpäivänä. Minulla siis kilot ovat nousseet viime vuosina.
- aamupalaksi kahvia kevytkermalla, pari palaa leipää, joiden päällä margariinia ja juustoa
- työpaikalla kahvi ja pulla, kahvissa kermaa tai maitoa
- lounaalla tuoresalaattia, boilerin rintaleike, ohrattoa, vettä, jälkiruoaksi marjakiisseli tai banaani
- iltapäivällä pussillinen salmiakkikarkkeja tai lakuja tai suklaapatukka, ehkä energiajuomaa
- iltapäiväkahvilla pari keksiä tai täytekakkua, kahvin kanssa kermaa tai maitoa
- illalla kotona jugurtti, leipää tai pullaa, omena.
Kokeilkaa, lihotteko tällä ruokavaliolla.
Niin Se. Vaan on että me ollaan erilaisia. Olen laihdutunut vuosi sitten 90 kiloisesta 65 kiloiseksi (167cm pitkä) ja en voi syödä kuten tässä ketjussa. Kehonkoostumusmittauksen mukaan kroppani kulutus on 1500 kcal. Eli jos en liiku niin todella tarkasti pitää syödä, esim k
lomareissun/joulun aikana tulee painoa 3 kiloa helposti lisää kun syö rennommin ja ottaa ruualla viiniä. Olkaa onnellisia te helposti laihana pysyvät, itse joudun loppuelämäni tarkkailemaan painoani