Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jo 3 viikkoa ilman psyykelääkettä....

Vierailija
29.06.2014 |

lopetin seinään 3 viikkoa sitten ja mennyt paremmin kuin olisin voinut kuvitella. olen jopa nukkunut. tuleekohan takkapakkia? 7 vuotta söin ja isoilla annostuksilla. Kokemuksia?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:21"]

kiitos nro 12. tuollaiset viestit tsemppaavat tosi paljon. kohta tosiaan 3 viikkoa tulee täyteen. söikö miehesi kauan tuolla annostuksella? 600mg tosi iso annos. Uskon, että omalla kohdallani vain seinään lopetus onnistuu. t.ap

[/quote]

Sori, muistin väärin. Annos oli 300 n. 9 kk ja sitten 450 toiset 9 kk. Sitten lopetti kuin seinään mutta pahat vieroitusoireet. On kyllä tyytyväinen että sai lopetettua koska on kauhea lääke. Sitä sanotaan, että ketipinorista on yksi yritys vieroittua. Jos ei onnistu, ei onnistu koskaan. Miehelläni määrättiin masennukseen ja siitä aiheutuneeseen unettomuuteen.

Vierailija
22/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä!!!  Mulla itse asiassa nyt toinen vieroitusyritys käynnissä. Eka onnistui kuukauden. Tein hirveän virheen, kun aloin uudestaan. Nyt en tee enää samaa virhettä. kestän vieroitusoireet vaikka henki lähtis. t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo, ettei lääkärit saa mitään provikoita, vaikke kuinka määräisi jotain lääkettä! 

Toisekseen ketipinoria käytetään monilla indikaatioilla. Psykoosinestoon, manian estoon, unta tukemaan, masennuslääkityksen tehoa lisäämään. Se, miten lääkkeen lopettaminen vaikuttaa ap:llä, riippuu paljoltikin siitä, mikä hänen sairautensa on. Skitsofrenia ja kaksisuuntainen mielialahäiriö todennäköisesti alkavat oireilla enemmä, ja vointi huononee.

Lääkkeillä on vaikutuksia aivoihin, toki. Mutta myös psykoosi tuhoaa aivoja, masennuksessakin pitkittyessään tulee muutoksia. Kokonaisuudessaan lääkitys on yleensä pienempi paha. Toivoisin, että useammilla olisi mahdollisuus myös psykoterapiaan - siihenkin muuten saattaa olla tukena sopivan lääkityksen käyttö.

Vierailija
24/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI lääke Seromexia ei määrätä annoksella 120 mg kellekään....Fluoxetinin annos voi jollain indikaatioilla olla korkea muttei sentään noin korkea.

Miksi osa teistä on ottanut neuroleptlääkityksen unettomuuteen? Miksi noinkin kova lääke kun vaihtoehtoja löytyy? Oletteko käyneet unitutkimuksessa?

Vierailija
25/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 12:12"]

Uskokaa jo, ettei lääkärit saa mitään provikoita, vaikke kuinka määräisi jotain lääkettä! 

Toisekseen ketipinoria käytetään monilla indikaatioilla. Psykoosinestoon, manian estoon, unta tukemaan, masennuslääkityksen tehoa lisäämään. Se, miten lääkkeen lopettaminen vaikuttaa ap:llä, riippuu paljoltikin siitä, mikä hänen sairautensa on. Skitsofrenia ja kaksisuuntainen mielialahäiriö todennäköisesti alkavat oireilla enemmä, ja vointi huononee.

Lääkkeillä on vaikutuksia aivoihin, toki. Mutta myös psykoosi tuhoaa aivoja, masennuksessakin pitkittyessään tulee muutoksia. Kokonaisuudessaan lääkitys on yleensä pienempi paha. Toivoisin, että useammilla olisi mahdollisuus myös psykoterapiaan - siihenkin muuten saattaa olla tukena sopivan lääkityksen käyttö.

[/quote]

No toki. Itse uskon, että suuri osa lääkäreistä todella haluaa auttaa toista ihmistä. Mutta niissä mömmöissä on vaaroja, joita edes lääkäri ei tiedosta. En siis syytä lääkäreitä, vaan lääketeollisuutta. Oletko nähnyt Uskollinen puutarhuri -leffan? Hieno kirja ja vielä parempi filmi.

Vierailija
26/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:02"]

Siis voiko mun muistamattomuus olla Ketipinorin syytä?? Oon ihmetelly ja valittanu lääkärille että en muista enää mitään, vaikka kuinka keskittyisin vaikka keskustelemaan ystäväni kanssa niin kohta en enää muista mitä ollaan puhuttu ja varsinkin yksityiskohdat häviää.

Oon syöny Ketipinoria 100mg nyt varmaan vuoden-puoltoista (ajantaju vähän hukassa), välissä tosin taukoja kun en ole saanut itseäni apteekkiin ja pelleilyjen takia saan vaan kk annoksen kerralla.. 

[/quote]

Ketipinorista ei kannata missään nimessä pitää taukoja! Se tuhoaa aivoja noin. Sen voi aloittaa ja lopettaa vain kerran, muuten pilaat aivosi. Muisti kärsii, kuten huomaat. Minullakin muisti meni huonoksi ketipinorin aikana, mutta on jonkin verran palautunut nyt 3 kk lopettamisen jälkeen. Hitaasti, mutta kuitenkin. En tiedä palautuuko jojoilun vauriot.

Ap, onnittelut lopettamisen johdosta! Elä vaan aloita enää. Olet jo voiton puolella.

[/quote]

Tutkimusten mukaan 1000-2000mg annos E-EPAa päivässä on elvyttänyt neuroleptilääkityksen tuhoamia aivoja. Kannattaa siis kokeilla tuota noihin masislääkkeidenkin aiheuttamiin vaivoihin. Ei siitä harmia ainakaan ole.

Vierailija
27/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syötte lääkkeitä huorat?

Vierailija
28/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sinä urpo pääsi kiinni

Vierailija
29/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:43"]

Miksi osa teistä on ottanut neuroleptlääkityksen unettomuuteen? Miksi noinkin kova lääke kun vaihtoehtoja löytyy? Oletteko käyneet unitutkimuksessa?

[/quote]

Tosiaan, miksei teille määrätä melatoniinia vaikka, se on kuitenkin -kemikaali on kyllä- luonnollisempi kuin nukahtamislääkkeet. Ja jos teillle määrätään ketipinoria 25mg (millä ei ole suurta vaikutusta, siis kun on lievä) , niin kysykää lääkäriltä miksi? Nukahtamiseen kun on melatoniini -mitä itse syön- , ja perus nukahtamislääkkeet....

Vierailija
30/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI lääke Seromexia ei määrätä annoksella 120 mg kellekään....Fluoxetinin annos voi jollain indikaatioilla olla korkea muttei sentään noin korkea.

[/quote]

Voi kuinka yllättyisit, jos tietäist käytännön toiminnan. Neuroleptejä kirjoitetaan ahdistukseen ja unettomuuteen, koska nukahtamislääkkeitä ja rauhoittavia ei haluta määrätä, sillä niissä on selkeämpi vaara joutua riippuvaiseksi. Ja ne (viimeksi mainitut) ovat halvempia. Kyllä lääketehtaat vaikuttavat ihan suomalaisiinkin lääkäreihin vaikkakin välillisesti, ei siellä Amerikassa tutkimukset onnistu ilman huomattavaa rahoitusta (tämän toteamiseen ei tarvitse foliohattua).

Vierailija
31/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 23:32"]

[/quote]

Tosiaan, miksei teille määrätä melatoniinia vaikka, se on kuitenkin -kemikaali on kyllä- luonnollisempi kuin nukahtamislääkkeet. Ja jos teillle määrätään ketipinoria 25mg (millä ei ole suurta vaikutusta, siis kun on lievä) , niin kysykää lääkäriltä miksi? Nukahtamiseen kun on melatoniini -mitä itse syön- , ja perus nukahtamislääkkeet....

[/quote]

Niin tuo 25mg kuulostaa lievältä, mutta se ei sitä ole. Nukuttaa armottomasti vielä seuraavana aamuna, sivuoireina tuli muistikatkoja, käsien voimattomuutta ja tärinää. En voinut piirtää, enkä kirjoittaa enää. En edes voi kuvitella miltä niistä tuntuu, jotka syö vaikka 500mg päivässä.

Melatoniini on aika ok, joskus sillä ei ole vaikutusta ja niille ihmisille, joilla erittyy tarpeeksi omaakin, ei ole vaikutusta ollenkaan. 

Mirtazapineakin koitin... Lihoin 8 kiloa kuukaudessa ja olin aivan töttöröö vielä iltapäivään asti. 

Azonaa kokeilin, siitä meni nenä niin tukkoon, etten saanut hengitettyä, sitten söin duactia avaamaan nenää. Ei hyvä.

ataraxia olen kokeillut, ei vaikutusta.

Nyt otan 7,5 mg opamoxia, se auttaa. Tosin tuohonkin jää koukkuun. koitan pian päästä siitäkin eroon. Haluan nukahtaa luonnollisesti. Ehkä jotain ravitsemuksellista seuraavaksi? Ja oman elämän muutoksia mukavampaan suuntaan. Tämä ainoa elämä, en halua tuhota sitä lääkkeillä.

Vierailija
32/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:29"][quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:02"]

Siis voiko mun muistamattomuus olla Ketipinorin syytä?? Oon ihmetelly ja valittanu lääkärille että en muista enää mitään, vaikka kuinka keskittyisin vaikka keskustelemaan ystäväni kanssa niin kohta en enää muista mitä ollaan puhuttu ja varsinkin yksityiskohdat häviää.

Oon syöny Ketipinoria 100mg nyt varmaan vuoden-puoltoista (ajantaju vähän hukassa), välissä tosin taukoja kun en ole saanut itseäni apteekkiin ja pelleilyjen takia saan vaan kk annoksen kerralla.. 

[/quote]

Ketipinorista ei kannata missään nimessä pitää taukoja! Se tuhoaa aivoja noin. Sen voi aloittaa ja lopettaa vain kerran, muuten pilaat aivosi. Muisti kärsii, kuten huomaat. Minullakin muisti meni huonoksi ketipinorin aikana, mutta on jonkin verran palautunut nyt 3 kk lopettamisen jälkeen. Hitaasti, mutta kuitenkin. En tiedä palautuuko jojoilun vauriot.

Ap, onnittelut lopettamisen johdosta! Elä vaan aloita enää. Olet jo voiton puolella.

[/quote]

Tutkimusten mukaan 1000-2000mg annos E-EPAa päivässä on elvyttänyt neuroleptilääkityksen tuhoamia aivoja. Kannattaa siis kokeilla tuota noihin masislääkkeidenkin aiheuttamiin vaivoihin. Ei siitä harmia ainakaan ole.

[/quote]

kiitos tosi paljon vinkistä! Pitääpä kokeilla. 

Vierailija
33/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 17:24"]

Kai tajuatte että nämä muistamattomuudet ja tunneasiat saattavat johtua myös siitä teidän alkuperäisestä mt-vaivastanne..

[/quote]

Kyllä se on ihan erilaista sellainen masennus/unettomuus- hajamielisyys, kuin se, mitä nuo lääkkeet tekevät. Lääkkeissä ajatus ihan totaalisesti leikkaa kiinni ja jää jumittamaan. Ei muista mitä oli tekemässä, mitä sanomassa, mitä ajatteli hetki sitten. Se on oikeasti pelottavaa. Ja nyt kun olen ollut ilman lääkettä, niin aivot toimivat paremmin. Ihan selvästi huomaan eron.

Vierailija
34/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 15:17"]

eli odotettavissa on romahdus. t.ap

[/quote]

Ei välttämättä. Itselle pahin oli lopettamisesta 2-3 viikkoa. Siiten helpotti, eikä tullut romahdusta. 

Vierailija
35/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin ketipinoria 5vuotta. Viimeisen vuoden pienellä (25mg) annoksella lähinnä unilääkkeenä. Nyt ollut 3viikkoa ilman ja unilääkkeenä imovanea, tosin joka toinen yö tarvinnut. Saanko kysyä ap miksi eka lopetus kerralla epäonnistuit, mitä vieroitusoireita sulle tuli kuukauden kohdalla?

Vierailija
36/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut vieroitusoireita kuukauden kohdalla. En keksi järkevää syytä miksi aloin uudestaan. Nyt en enää sorru. Tosin nyt 3 viikkoa vasta täynnä. ehkä se on se "koomapumpuli", johon halusin paeta. Nyt en enää uudestaan aloita, kun näin pitkälle päässyt. Määrättiin alunperin unettomuuteen ja vaikeaan masennukseen. Haluaisin imovanea, mutta sitä ei minulle kirjoiteta. t.ap

Vierailija
37/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä selviät, kunhan pääset vielä viikon niin oot ylittäny "maagisen" rajan. Miksei kirjoita lääkäri imovanea? Tietääkö että lopetit ketipinorin?

Vierailija
38/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei tiedä. Tein henkilökohtaisen ja omapäisen ratkaisun. Olen ollut aikaisemmin imovanen väärinkäyttäjä. Joskus 1990-luvulla. söin sitä 3 vuotta. t.ap

Vierailija
39/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 11:46"]

Sairastuin keskivaikeaan masennukseen ja useiden lääkekokeilujen ja annostusten jälkeen päädyin syömään seromexiä 120mg/vrk.

Söin kuusi vuotta ja tuo aika oli kuin olisin elänyt pumpulissa, mikään ei tuntunut miltään ja mitään en saamut tehtyä. Söin myös unilääkkeitä, jotka lopetin itse ja valvoin monta vrk., koska mulla ei enää unilääkkeet tehonneet, vaan menin niistä aivan tokkuraan ja muistamattomaksi. Olin eräänä iltana tyhjentänyt kaksi levyä unilääkkeitä, itse siitä mitään muistamatta. Tuloksena paha olo ja päänsärky ja oksentelu.

Tuon tapauksen jälkeen päötin lopettaa myös seromexin pikkuhiljaa, tuloksena sähköiskumaisia tuntemuksia niskassa ja päässä. Niin vain lopetin, enkä ole katunut.

Nyt tusta ajasta on useita vuosia ja sanoisin, että kognitiiviset kyvyt ovat heikentyneet, varsinkin muisti on huonontunut.

Kyky tuntea syviä tunteita on myös kadonnut. En ole koskaan iloinen, joskaan en surullinen.

Elän tälläistä pientä ja hyvin rajattua ja kontroloitua elämää. Pärjäilen kun saan olla omissa oloissani, enkä kaipaa ihmiskontakteja.

Olen miettinyt ja tullut siihen tulokseen, ettei kaikkia ihmisiä voi auttaa lääkkeillä ja minä kuulun heihin.

[/quote]

Sama. Minulla kyvyttömyys ihastua ja tuntea seksuaalista halua jäi myös pysyviksi. Olen tyhmä ja haluton. Lääkkeiden takia. Entinen minä kamppaili omien demoniensa kanssa, mutta ainakin sain orgasmin ja olin älykäs. 

[/quote]

Vähän ot, kun ei ole psyykenlääke mutta alun mielialavaihtelujen jälkeen hormonikierukka latisti minun tunteeni, esim. lopetin itkemisen kokonaan, ihastuminen loppui myös. Nyt kun pois otosta on vuosi niin itkenyt olen useammin kuin kierukan aikana mutta ihastumisia ei vieläkään ole. Sitä odotellessa...

Vierailija
40/64 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa rehellisesti lääkärille. Ei ketään voi pakottaa syömään lääkkeitä. Jos lääkäri on osaava niin ymmärtää sua ja ehdottaa vähintään jotain nukahtamislääkettä tilalle. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin imovane. Rohkeesti vaan kertomaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä