Kallo otsasta kipeä, pääkipu ja oksentelu
Aivokalvontulehdus vai mikä? Minulla on lapsi nukkumassa enkä voi lähteä päivystykseen :( otsa on todella kipeä koskettaessa, kipu säteilee leukaan ja kaulaan. Otsassa jyskyttää ja olen oksentanut kahdesti. En ikinä kärsi pääkivuista :( pelottaa! Jos soitan ambulanssin niin mihin lapsi joutuu? Ystävät ja perheeni on noin 1,5h matkan päässä. Naapureita en tunne niin hyvin, että kehtaisin pyytää apuun :(
Kommentit (35)
Nyt on varmaan pakko pyytää naapuri apuun ennen kuin menet tajuttomaksi.
Soita heti ambulanssi! Sanot että sulla on lapsi, ei ne voi sitä kotiinkaan jättää. Vievät vaikka sossuille, mistä saat lapsen takaisin, mutta parempi sekin kun että kuolet sinne.
Kuulostaa migreeniltä, mutta soita päivystykseen varalta ja kysy hoitajan mielipide.
Soita heti ambulanssi! Jätä ovi auki, niin pääsevät sisälle jos pyörryt.
En mäkään kärsinyt migreenistä ennen kuin se tuli mulle.
Voi se migreenikin iskeä vasta aikuisena, eli ei se oo poissuljettu vaihtoehto, mutta hyvä tarkistaa että onko joku muu kyseessä
Minulla ollut vastaavan kuulosta. Jos sinulla on jyvätyyny niin lämmitä se mikrossa ja pidä otsalla.
Jos saat leuan taivutettua rintaan, tuskin on aivokalvontulehdus.
Soita lanssi, ei sun lapsi yksin jää. Ne on hoitotyön ammattilaisia.
Parempi mennä turhaan lääkäriin kuin jäädä kotiin murehtimaan.
Voi olla myös aivokalvon tulehdus, tai veritulppa aivoissa, joten parempi hakeutua hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 00:10"]
Voi olla myös aivokalvon tulehdus, tai veritulppa aivoissa, joten parempi hakeutua hoitoon.
[/quote]
Ei oo veritulppa, jos ois tulppa niin puutuis jompi kumpi puoli kehosta. Lisäksi se ei aiheuta päänsärkyä.
Jooh, mun migreenit alkoi joskus kolmekymppisenä. Tulevat sitten joukolla kun tulevat (horton) muttei onneksi hirveän usein ole noita sarjoja.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 00:10"]
[/quote]
Ei oo veritulppa, jos ois tulppa niin puutuis jompi kumpi puoli kehosta. Lisäksi se ei aiheuta päänsärkyä.
[/quote]
Tai siis ei puutuis vaan halvaantuis.
Tuu sit kertoo miten kävi?ja mikä oli??? Toivottavasti saat apuu
Olisi ollut parempi provo kun olisit jättänyt viestiin 6, vaikka senkin "lähetä"-nappulaan ja tarkistuskoodin numeroihin osuminen laattaillessa onkin hieman epäuskottavaa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 00:13"]
Olisi ollut parempi provo kun olisit jättänyt viestiin 6, vaikka senkin "lähetä"-nappulaan ja tarkistuskoodin numeroihin osuminen laattaillessa onkin hieman epäuskottavaa.
[/quote]
Mullekin tuli kieltämättä just siitä viestistä mieleen että ap on vaan provo, että matkii sitä tyyppiä joka viime vuonna valitteli täällä pääoireista ja kuoli. Miten ihmeessä se tosiaan osasi sen koodin, kun ei viestiä saanut kirjoitettua loppuun...
Auttakaa :( alkaa jo tuntua, että taju lähtee :(
Ap