Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv6 ja tuhruvuotoa (verta) paperiin pyyhkiessä, eli keskenmeno alkanut.

Vierailija
09.08.2008 |

soitin päivystykseen ja kysyin että pitääkö tulla sinne, mutta sanoivat että

jos vuoto alkaa runsaammin ja mitään kipuja ei ole, niin ei tarvitse muita toimenpiteitä. Uskallanko siis jäädä odottamaan ja jos ei kipuja ole, niin voinko vaan itse tehdä parin viikon päästä testin ja tarkistaa että se on negatiivinen?

Mulla olis gynekin varattuna kuun loppuun, uskallanko odottaa sitä vastaanottoa?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on kolme lasta (kahdesta tuli tuota tuhruvuotoa ja toisesta niistä tuli 4 siteellistä verta).

Että voi olla alkanut keskenmeno voi olla ihan normaali raskaus

Vierailija
2/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut jokaisessa raskaudessa (3) ajoittain aika runsastakin vuotoa viikoilla5-9. ja kolme tervettä ja ihanaa lasta

odottele rauhassa kotona. lepää. ja jos vuoto runsaantuu tai tulee kipuja mene sitten päivystykseen. Muuten tee vaikka testi viikon päästä ja odottele vk. 7+ jolloi näkee ultrassa sykkeen jos sitä on...

tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellet olisi tullut raskaaksi.

Vierailija
4/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravaan kokoajan vessassa ja nyt aamupäivän jälkeen ei ole mitään paperiin enään tullut. heitin hanskat tiskiin jo kokonaan, enkä edes osannut ajatella että olis jotain mahdollisuuksia vielä. Odottelen nyt viikon verran jos ei mitään tapahdu ja menen sitten ultraan,

Vierailija
5/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vuodin kuukauden toisessa raskaudessa, alussa verta tuli "litratolkulla" eli siteellinen tunnissa. Terve poika tuli.

Koeta lepäillä, muuta sille ei voi tehdä.

Vierailija
6/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole ihan yleisessä tiedossa, että raskausaikanakin voi tulla vuotoa. Yleistä se on nimenomaan alkuraskaudesta ja erityisesti pois jäävien kuukautisten aikaan. Eikö ne edes siellä päivystyksessä osannut tätä sinulle sanoa?

Keskenmenoa se tietää vasta, jos on kipuja ja RUNSASTA, jatkuvaa vuotoa.

Itselläni tuli joskus rv 6-7 tienoilla parin päivän ajan sen verran vuotoa, että ihan side piti laittaa. Tuhrua reippaasti ja pari kunnon humahdusta verta. Soitin terkkarille, ja tämä sanoi heti, että ei todellakaan välttämättä enteile keskenmenoa, ole ihan rauhassa vaan. Tuossa tuo lapsi nyt katselee Disney Chaneliä...

Vierailija
7/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä sen jälkeen kun olin tehny positiivisen testin alkoi vuoto. Kirkasta verta tuli parilla vessakäynnillä. Itkin koko illan menetettyä lasta, seuraavana päivänä tajusin soittaa lääkäriaikaa itselleni ja hoitsu sanoi ettei raskaus ole välttämättä mennyt kesken. Viikon päästä pääsin ultraan ja siellä näkyi syke, viikkoja oli 7+1 :) Ensi kuussa pitäisi syntyä tämän pikkuisen :)

Vierailija
8/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelin heti että pienikin vuoto tarkoittaa keskenmenoa. Verta tuli siis noin parin tunnin ajan aina pyyhkiessä paperiin, se oli limansekaista verta. Mutta nyt maltan mieleni ja odotan mitä tapahtuu.

Vierailija
9/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoon voi liittyä paljon verenvuotoa, vähän verenvuotoa tai ei lainkaan verenvuotoa.

Vierailija
10/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkyikin vauvan syke!

Nyt tuossa pikkuinen taapero, 1v7kk "jumppaa" äitin vieressä. :)

Vierailija
11/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kannustukseksi voin minäkin sanoa, että ei se aina pahaa meinaa. Esikoista odottaessa ei tullut verta missään vaiheessa. Mutta toisen kanssa alkoi tuhru viikolla 6+. Olin täysin epätoivoinen ja itkin ja varasin ultran.

Menin ultraan 6+3 ja siellä näkyi syke. Se syke on nyt 6 kk ikäinen pojan jässikkä :)

Mutta neuvolan täti oli minulla kamala. Kun soitin ja kerroin tilanteesta, hän sanoi että "Kyllä se varmasti keskenmeno on. Mutta tietenkin on mahdollisuus ettei se ole. Kirjataan nämä sun tiedot nyt varmuuden vuoksi kuitenkin ylös."

Ihan kamalaa. Mutta onneksi tuo täti oli väärässä.

Vierailija
12/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä myös 8v. ja oli tuhrua rv 6-9

Vierailija
13/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisääntyy niin voi olla merkki keskenmenosta. Itselläni alkoi tuhruvuodolla rv 7, ensin rusehtava ja sitten verisempi, ja tuli itsestään ulos rv 8 + 5. Kuukautistyyppistä kipua eikä mitään kauheita määriä vertakaan, mutta oleellinen on se että verenvuoto lisääntyi kokoajan pikkuhiljaa. 3 lasta olen saanut ja silloin ei mitään vuotoja.

Vierailija
14/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

testiä en ole tehnyt. Voinko tosiaan olla raskaana?

Vierailija
15/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämättä ei. Minä vuosin verta ensimmäisen kolmanneksen. Ensimmäisessä palpoinnissa todettiin, ettei kohtu vastaa viikkoja ja varattiin ultra. Ultrassa huomattiin, että istukka alhaalla, jossa hematooma (se vuosi) ja taaksepäin kallistuneen kohdun vuoksi palpoija ei tuntenut kohtua.

Eli älä menetä toivoasi! Olin varma tuulimunaraskaudesta tai keskenmenosta, mutta sainkin terveen tytön.

Vierailija
16/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta.

testiä en ole tehnyt. Voinko tosiaan olla raskaana?

Vierailija
17/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelin heti että pienikin vuoto tarkoittaa keskenmenoa. Verta tuli siis noin parin tunnin ajan aina pyyhkiessä paperiin, se oli limansekaista verta. Mutta nyt maltan mieleni ja odotan mitä tapahtuu.

hanskat tiskiin kun alkoi "vuoto" viikolla 10. Tuli tuhrua paperiin yöllä ja aamulla ja sitten loppui. Edes siteeseen asti ei valunut, mutta pelästyin hulluna ja olin aivan maassa. Mulla on yksi km ennen lapsia ja se alkoi vuodolla. Tosin vuoto jatkui ja runsastui ja tuli kamalat kivut. Nyt vain pelkään koko ajan että menee/on mennyt kesken... Ultra reilun viikon päästä.

Neuvolaan kun soitin niin sieltä sanoivat että on ihan normaalia jos tulee pientä vuotoa. Minusta se taas ei tunnu normaalilta joten hätäännyin.

Tsemppiä! Toivotaan parasta!

Vierailija
18/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän kun menkoissa. Itse asiassa sen takia meninkin sairaalaan, kun siteiden kanssa en pärjännyt (edes yösiteellä). Nyt poika 4.5 kuukautta. Olin 100 % varma, että keskenmeno tuli. Joku verisuoni kohdussa kuulemma vuosi vain.

Vierailija
19/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa ei tullut tippaakaan minkäänlaista vuotoa ja tokassa raskaudessa tuhru alkoi jo pari päivää ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Testasin sitten kuitenkin kun oli raskausoireitakin ja selvä plussa tuli testiin. Noh, vuoto vaan lisääntyi ja oli ihan kirkkaanpunaista, sellaisia isoja hulvahduksiakin tuli ja hyytymiä. Tätä kesti n. 5 pv ja sitten loppui. Koko ajan testit näytti vahvaa plussaa ja veritestiarvotkin kasvoivat tasaisesti. Ultrassa rv 6+0 sykki vahva pieni sydän ja kaikki oli kunnossa. Ja nyt tuo meidän pikkukakkonen on 10 kk ikäinen terve poika :)

Tsemppiä sulle ja onnea matkaan!!!

Vierailija
20/26 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kesti viikon ja sit meni lopulta kesken. vasta sairaalassa hulahti vessaan kunnolla sitä verta.