THL: Suomessa 219 uutta koronavirustartuntaa
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä koululaisten ja opiskelijoiden puolesta, jos tilanne taas repeää. Itse voin olla etätöissä vaikka for ever, eikä tämä ala missä minä olen töissä ole koronasta mitenkään kärsinyt, mutta on paljon aloja jotka ovat. Ja heille kyllä soisin edes tämän kesäajan enemmän normaalia elämää.
Ei voi muuta sanoa, kuin että ihminen on maapallon yksinkertaisin otus. Olisko vihdoin aika muuttaa lakeja siten, että korona-ohjeiden noudattamatta jääminen olisi rangaistava teko. Ja lisäksi myös pakkokaranteeniin ohjaaminen rajoilta. Taitaa olla ainoa tapa estää tartuntojen tuleminen ulkomailta. Parakkeja vain pystyyn raja-asemille ja lentokentälle, ja porukat sitten asustamaan niihin karanteeniin. Halvempaa sekin on kuin jatkuvat rajoitukset.
Vähän kuin natsismin nousu. Rangaistuksia, leirejä, kostoa.
Ja ainoa harmitus on omasta päästään revitty ennustelu. 219 tartuntaa tänään ja olet kouluja sulkemassa????
Omasta päästä revittyjä ennustuksia joo. Ihmetyttää miten hukassa on ihmisillä syy/seuraussuhteiden ymmärrys: "rajoitukset on ihan turhia kun tartuntoja on noin vähän" "ei niillä kisaturisteilla ole mitään vaikutusta kun tartuntoja ei ole (vielä tänään) tuon enempää" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohisalon operaatio loppukiri kansalaisille, jonka Ohisalo itse kusi.
Onko sun elämässäs mitään mikä ei olisi hallituksen tai poliitikkojen vika? Ajat päin punaisia, varmaan Sannan vika se.
No miksi hallitus ottaa sitten kiitoksia vastaan ”hyvästä” koronatilanteesta, mutta ei huonosta?
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoiden mukaan edes rokotteet eivät suojaa näiltä uudemmilta varianteilta.
Joten parempi se vaan on nyt tottua maskeihin, rajoitteisiin ja sulkuihin koko loppu elämän ajaksi.
Asiantuntijoiden mukaan rokotteet suojaavat varianteilta. Yksi annos suojaa hyvin vakavalta taudilta ja kaksi annosta lievältä.
Ei viddu toden totta :( En kanssa kohta enää jaksa tätä... Uskaltaako tässä nyt sitten lähteä lasten kanssa Puuhamaahan? Helsinkiin päin ei ainakaan lähdetä eli Linnanmäki on pois suljettu joka tapauksessa.
En oo kovin hyvin seurannut tätä, mutta miten Krista Kiuru tähän soppaan liittyy?
Peruin muutamat sovitut heinäkuiset "kyläilyreissut" ja menon erääseen tapahtumaan. Optimistina ajattelin, että kyllä sitä voi sen verran ihmisten ilmoilla liikkua, vaikka toinen rokotuskerta onkin vasta kuun lopussa.
Olen tavannut vanhempani viimeksi joulukuussa 2019 (asuvat yli 600 km päässä, junalla joutuisin kulkemaan). Etätyötä olen tehnyt maaliskuusta 2020 lähtien. En nyt missään kellarissa ole kaasunaamari päässäni aikaani viettänyt, mutta pakko on ajatella sekä omaa että muiden terveydentilaa.
On tässä lähipiirissä riskiryhmäläisiä ja vanhemmilla ikää. Itsellä astma. Kerran keuhkokuumeen sairastaneena en halua mitään uusintaa ja mahdollisesrti paljon vaikeampaa sellaista. Eivät houkuttele myöskään veritulpat tai neurologiset ongelmat yms.
Jotta kiitos vain.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä puoli tässä on se, että Venäjän-matkailijoita syyllistetään mediassa nyt ihan urakalla, ja täysin syystä! Ihmiset toivottavasti karttavat heitä nyt kuin ruttoa, joten tartuntaketjut saataneen katkaistua nopeasti.
Kyllä tässä varmaan viikon tai kahden ajan nähdään korkeita päiväkohtaisia tartuntalukuja, mutta uskon ja toivon, että sitten helpottaa. Varsinkin, kun rokotukset etenevät samaan aikaan.
Miksi nuo miesfeministit lähtivät Venäjälle asti polvistelua katsomaan? Olisivat ne voineet Suomessakin polvistua telkkarin ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Ei viddu toden totta :( En kanssa kohta enää jaksa tätä... Uskaltaako tässä nyt sitten lähteä lasten kanssa Puuhamaahan? Helsinkiin päin ei ainakaan lähdetä eli Linnanmäki on pois suljettu joka tapauksessa.
En oo kovin hyvin seurannut tätä, mutta miten Krista Kiuru tähän soppaan liittyy?
Siten että Krista sanoi että ei pitäisi mennä ja kun silti menivät niin se on sitten Kristan vika että menivät.
Vierailija kirjoitti:
Peruin muutamat sovitut heinäkuiset "kyläilyreissut" ja menon erääseen tapahtumaan. Optimistina ajattelin, että kyllä sitä voi sen verran ihmisten ilmoilla liikkua, vaikka toinen rokotuskerta onkin vasta kuun lopussa.
Olen tavannut vanhempani viimeksi joulukuussa 2019 (asuvat yli 600 km päässä, junalla joutuisin kulkemaan). Etätyötä olen tehnyt maaliskuusta 2020 lähtien. En nyt missään kellarissa ole kaasunaamari päässäni aikaani viettänyt, mutta pakko on ajatella sekä omaa että muiden terveydentilaa.
On tässä lähipiirissä riskiryhmäläisiä ja vanhemmilla ikää. Itsellä astma. Kerran keuhkokuumeen sairastaneena en halua mitään uusintaa ja mahdollisesrti paljon vaikeampaa sellaista. Eivät houkuttele myöskään veritulpat tai neurologiset ongelmat yms.
Jotta kiitos vain.
Tässä todellinen hörhö. Kai tajuat ylilyöntisi?
Me muut kierretään tapahtumissa eikä junakaan pelota. Nähdään ihmisiä ym.
Tänään oli 219 tartuntaa koko Suomessa eli ei yhtään mitään.
Tänään pelataan Saksa-Englanti Wembley-stadionilla, jonne päästetään ainakin 45 000 katsojaa. Vaikka koronaluvut on Englannissa ihan huipussaan. Uutta aaltoa ei mikään voi enää estää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä, eikö kesän kausivaihtelu viekään tautia pois?
Tietenkin vie. Ei tästä tussahduksesta paljoa iloa saa.
Luulisi, että kolmesta kerrasta olisi voinut oppia jotakin, mutta tarvittiin neljäskin aalto. Niinhän täälläkin moni julisti suurin fanfaarein, kuinka korona on jo kukistettu. Mutta Luontoäiti on kylmä narttu, jota ei kiinnosta ihmisten mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso tulos näin alkuun. Tuosta kun eksponentaalisesti nousee niin heinäkuun alkuviikkoina ei ole 1000 tartuntaa mikään mahdottomuus.
Muista tulla kertomaan miten ennustuksesi meni!
Vierailija kirjoitti:
Luulisi, että kolmesta kerrasta olisi voinut oppia jotakin, mutta tarvittiin neljäskin aalto. Niinhän täälläkin moni julisti suurin fanfaarein, kuinka korona on jo kukistettu. Mutta Luontoäiti on kylmä narttu, jota ei kiinnosta ihmisten mielipide.
Mikä neljäs aalto?
Briteissä 23 000 tapausta päivässä! Sinne vaan futusmatsia katsomaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä koululaisten ja opiskelijoiden puolesta, jos tilanne taas repeää. Itse voin olla etätöissä vaikka for ever, eikä tämä ala missä minä olen töissä ole koronasta mitenkään kärsinyt, mutta on paljon aloja jotka ovat. Ja heille kyllä soisin edes tämän kesäajan enemmän normaalia elämää.
Ei voi muuta sanoa, kuin että ihminen on maapallon yksinkertaisin otus. Olisko vihdoin aika muuttaa lakeja siten, että korona-ohjeiden noudattamatta jääminen olisi rangaistava teko. Ja lisäksi myös pakkokaranteeniin ohjaaminen rajoilta. Taitaa olla ainoa tapa estää tartuntojen tuleminen ulkomailta. Parakkeja vain pystyyn raja-asemille ja lentokentälle, ja porukat sitten asustamaan niihin karanteeniin. Halvempaa sekin on kuin jatkuvat rajoitukset.
Vähän kuin natsismin nousu. Rangaistuksia, leirejä, kostoa.
Ja ainoa harmitus on omasta päästään revitty ennustelu. 219 tartuntaa tänään ja olet kouluja sulkemassa????
Omasta päästä revittyjä ennustuksia joo. Ihmetyttää miten hukassa on ihmisillä syy/seuraussuhteiden ymmärrys: "rajoitukset on ihan turhia kun tartuntoja on noin vähän" "ei niillä kisaturisteilla ole mitään vaikutusta kun tartuntoja ei ole (vielä tänään) tuon enempää" jne.
Mitä muuta kuin turhaa ennustelua tuo on. Jatkyvasti menee vääriin ja eiku uutta ennustusta kehiin.
Se on noloa ja moraalitonta.
Selvä. Miksi Krista Kiurun sitten pitäisi erota?
Valmiuslaki voimaan vaan 1.7 alkaen mun mielestä. Tän ei saa antaa levitä.
Vierailija kirjoitti:
Valmiuslaki voimaan vaan 1.7 alkaen mun mielestä. Tän ei saa antaa levitä.
Menee syksymmälle, mutta kyllä se sieltä tulee etenkin, jos delta plus valuu maahan. Sen aikaa pelleily jatkuu.
Mitä urpoja.