Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolimaraton vei juoksuhalut

Vierailija
28.06.2014 |

Kolme viikkoa puolimarasta, vielä en ole lenkillä käynyt :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:36"]Älä stressaa, kyllä se siitä lähtee taas - jos vaan itse haluat vielä jatkaa harrastusta. Ottiko puolimara koville, tai menikö paikkoja rikki? silloin on hyväkin levätä.

Jos sulla on hyvä pohjakunto niin 3 viikon lepo ei vielä kadota kaikkea tehtyä työtä. Aloita vaikka kävelylenkeillä ja kuulostele miltä kroppa tuntuu.

[/quote]

No kolmen viikon lepo ei kadota mitään työtä!

Vierailija
2/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin keväällä elämäni 5. Puolimaratonin ja vko sen jälkeen juoksin iloisesti 15, 5 km. Ennen on mennyt 2-3 vkoa että sain itseni lenkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pakkoliikkujia täällä. Lasten myötä olen huomannut, että kunto pysyy hyvänä ilman jokapäiväistä rehkimistä. 1-2 lenkkiä viikossa pitää maratonkunnossa eikä koskaan tule fiilis, että lenkille ei haluaisi mennä. Sitten kun lapset vähän kasvavat ja treenimahdollisuudet lisääntyvät aion mennä ihan fiiliksen mukaan. 

Vierailija
4/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 23:03"]

Ihme pakkoliikkujia täällä. Lasten myötä olen huomannut, että kunto pysyy hyvänä ilman jokapäiväistä rehkimistä. 1-2 lenkkiä viikossa pitää maratonkunnossa eikä koskaan tule fiilis, että lenkille ei haluaisi mennä. Sitten kun lapset vähän kasvavat ja treenimahdollisuudet lisääntyvät aion mennä ihan fiiliksen mukaan. 

[/quote]

 

No riippuu mitä aikoja tavoittelee...

Vierailija
5/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon viestejä pitää kuunnella. Jos juoksu ei maita, niin pidä taukoa. Itse mokasin kun aloitin lenkit viikon tauon jälkeen kokonaisesta marasta. Tuli hengitysvaikeuksia ym ja puoli vuotta meni kärsiessä. Älä matki miehiä, niiden kroppa toimii eri tavalla näissä jutuissa.

Vierailija
6/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara on muistaakseni jokin venäläinen taruolento. Joku lintu mikä repii silmät päästä???

Mutta tässä kontektissa aloitus takoitti lienee maratonia.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juossut joskus ~2,100 km yhtäkyytiä.

Vierailija
8/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl se siitä taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUOLIMARA?

KOKOMARA?

 

Juoksin maran?

Vierailija
10/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 20:26"]PUOLIMARA?

KOKOMARA?

 

Juoksin maran?

[/quote]

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että mikä on "puolimara"? Puolikas Ahtisaari??

Vierailija
12/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka ette mitään juoksusta tiedä, älkää kommentoiko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon juossut puolikkaan kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla meni myös juoksuhalut pariksi viikoksi. Lähdet nyt vaan lenkille ja siitä se lähtee taas!

Vierailija
14/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, kyllä se siitä lähtee taas - jos vaan itse haluat vielä jatkaa harrastusta. Ottiko puolimara koville, tai menikö paikkoja rikki? silloin on hyväkin levätä.

Jos sulla on hyvä pohjakunto niin 3 viikon lepo ei vielä kadota kaikkea tehtyä työtä. Aloita vaikka kävelylenkeillä ja kuulostele miltä kroppa tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi tuohon, että rupesin taas juoksemaan ohjelmaa, esim. juoksija-lehdestä, jos ei ole omaa aiempaa tms. Tavoite on monella se iso kannustin, ja kun se on juostu, motivaatio täytyy hakea uudestaan. Mut kyl se siitä, kun taas huomaat miten kivaa juokseminen on!

Vierailija
16/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä palauttava lenkki ois pitänyt jo tehdä

Vierailija
17/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia. Mulla menny joskus melkeen vuosikin, et olen päässy takas juoksun pariin. Tosin juoksen maratoneja.

Vierailija
18/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis eka puolikkaani, johon treenasin muutaman kuukauden kai. Rajoittihan se aika paljon elämää kun piti ohjelman mukaan juosta eikä oman fiiliksen. Sen takia en haluaisi mitään uutta ohjelmaa aloittaa. Eikä siis tehnyt erityisen tiukkaa enkä rikkonut itseäni. Mut kai tää tästä :) kai mua vaan laiskottaa kun saa luvan kanssa laiskotella.

Ap

Vierailija
19/19 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita silti palata juoksun pariin tekemään lenkkejä fiiliksen mukaan. Pysyy juoksukunto yllä ja on helpompi halutessasi ottaa taas joku uusi tavoite sitten kun huvittaa. Ohjelmaa ei varmaan kannata heti aloittaa, jos ajatus ahdistaa, mutta jos koitat tehdä ainakin lyhyitä lenkkejä esim. kolme viikossa.