Ystävä ei suostunut lainaamaan sähköpyöräänsä päiväksi
Osti hiljattain sähköpyörän ja puhunut kuinka paljon tykkää ajella sillä. Hän on vielä töissä ja itsellä alkoi lomat. Kysyin josko olisin voinut lainata pyörää päiväksi kun haluaisin testata kun itsekin vähän harkitsen sellaisen ostoa. Oli jo suunnitteilla kiva retkipäivä mutta ystävä ilmoittikin, että ei anna pyörää lainaan. Mun pitäisi ilmeisesti valita ystävät paremmin. 🙄
Kommentit (49)
Menepä pyytämään sellainen pyöräliikkeestä sellainen päiväksi koeajolle!
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörän omistavan ystäväsi kannattaa valita ystävänsä paremmin.
Joopa joo..
Materia vai ystävyys,
Kumman yksioikoista tuo vastailu.
Mitä hemmetin tekemistä sillä, ettei lainaa tavaroitaan on sen kanssa, että ystävyys pitäisi siinä sulkea pois.
Ei lainaa niin ei lainaa.
Voi silti olla ystävä.
Uusi niksi saada puhelin soimaan ja paaljon ystäviä, joista et tiennytkään. ;-)
Paku ja matkailuauto toimivat myös hyvin.
Autostamme sukulaiset olivat jo jakamassa kesän "vuoroja" meiltä kysymättä. Emme enää lainaa kellekään.
Aina tulee vikoja "mitä tuo nyt muka haittaa", joiden korjaaminen on hankalaa ja kallista ja myyntiarvo putoaa.
Ihan oikein toimi ystävä. Osta oma pyörä tai vuokraa jostain.
En koskaan lainaa kenellekään mitään, lokit ostakoot omat tavaransa ja kulkupelinsä.
Hanki parempia ystäviä. Kyllä minä tuollaisessa tilanteessa lainaisin pyörääni testattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Menepä pyytämään sellainen pyöräliikkeestä sellainen päiväksi koeajolle!
Eräs pyöräliike toi meidän työpaikalle muutaman erilaisen sähköpyörän kaikkien talossa olevien yritysten työntekijöiden testattavaksi. Minäkin testasin yhtä, poljin sillä illalla kotiini ja palautin seuraavana päivänä työpaikalle.
Hänellä ei ole mitään velvollisuutta lainata pyöräänsä sinulle. Tuliko sinulle edes mieleen, että ystävä voi tarvita sitä itse?
Kykenetkö edes ymmärtämään, että halvimmillaan sähköpyörä maksaa 1000 - 2000 euroa. En lainaisi sen hintaista pyörää kenellekään. Pelkäisin pyörän menevän rikki tai jonkun varastavan sen.
Hanki itse omat pyöräsi tai vuokraa jostain.
Itse voisin lainata, jos laitat käteen sen pyörän hinnan verran seteleitä panttimaksuksi.