Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ei suostunut lainaamaan sähköpyöräänsä päiväksi

Vierailija
29.06.2021 |

Osti hiljattain sähköpyörän ja puhunut kuinka paljon tykkää ajella sillä. Hän on vielä töissä ja itsellä alkoi lomat. Kysyin josko olisin voinut lainata pyörää päiväksi kun haluaisin testata kun itsekin vähän harkitsen sellaisen ostoa. Oli jo suunnitteilla kiva retkipäivä mutta ystävä ilmoittikin, että ei anna pyörää lainaan. Mun pitäisi ilmeisesti valita ystävät paremmin. 🙄

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voit vuokrata pyörän kokeilua varten pariksi tunniksi:

https://sahkopyorakeskus.fi/sahkopyoran-vuokraus-helsinki/

Vierailija
22/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, sähköpyörä on hetken muoti-ilmiö. Pian ne lojuvat varastoon unohtuneina ja sitten ystäväsi lainaa omaansa sinullekin mielellään.

Parin tonnin vikine ei unohdu varastoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi minäkään kaltaisellesi ystävää teeskentelevälle loiselle, jonka ystävyys loppuu samalla sekunnilla, kuin toisesta hyötyminenkin.

Vierailija
24/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tavarat lainaamisella paranevat. Yleensä palautetaan ainakin likaisina tai joku kohta ”meni vähän rikki”.

Vierailija
25/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten kehtaat?

Vierailija
26/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko demari?

Miten se tähän liittyy? Itse olen enkä lainaile mitään keltään.

Eri

Vierailija
27/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin ymmärtäisin tuon trollin ärtymyksen, jos ko. kaveri olisi lainaillut minulta solkenaan kamaa. Muussa tapauksessa en ymmärrä.

Meillä on kaksi autoa. Toista olen lainannut lyhyisiin ajoihin ilmaiseksi kavereille, pidempiin (viikko tai enemmän) nimellisellä vuokralla. Ihan on tullut kunnossa ja tankki täynnä takaisin joka kerta, kyllä normaalit tunnolliset ihmiset pitävät lainaamistaan kamoista hyvää huolta.

Mutta mitään automaattista lainaamisoikeutta ei tietenkään ole. Ja jos ap on hutilus, en minäkään hänelle mitään lainaisi. Sen hyvän lainaajan statuksen nimittäin voi menettää vain kerran. Toista mahdollisuutta ei tule, jos lainaaja jättää lainaamansa asian palauttamatta ajallaan tai palauttaa sen vaurioituneena.

Vierailija
28/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi edes sähköpotkulautaani saati vielä kalliimpaa pyörää. Jos olen läsnä saa kyllä ajella ja kokeilla, mutta en halua sitä antaa toisen vastuulle, jos sitten käykin jotain.

Vierailija
29/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani, vähän autoa ajava kysyi kerran saisiko autoni lainaan, että voisi harjoitella.

En lainannut. Ei tulisi mieleenikään.

Ajatteleppa jos olisi kolaroinut (minulla vain pakollinen liikennevakuutus), ei olisi maksanut kuitenkaan mitään, minä olisin kärsinyt siitä, että autoa en saa aikoihin kun korjaamolla. Rahan meno lisäksi. Ystävyyden meno. Vakuutusmaksujen nousu kenties.

Monesti nämä lainailijat ovat niitä lokkeja, joilla itsellä ei ole mitään. He eivät ymmärrä, miten joku asia voi olla arvokas. saman käytöksen huomaa jo siinä, kuinka kovaa he paiskaavat auton oven kiinni. eivät ymmärrä miten ikkunat voi hajota, koska ehkä heidän isänsä vanhassa autossa ovet pitää laittaa kunnolla, etä menee kiinni.

Ennen aina jos lainasi jotain Cd.tä, kirjaa tms, palautti sen samassa kunnossa tai vielä paremmassa. Nykyään ei ole sellaista kulttuuria. Omiaan saa huudella vuosien jälkeenkin.

Vierailija
30/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siellä ystävän luona testaamassa. 

Vierailija
31/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin ymmärtäisin tuon trollin ärtymyksen, jos ko. kaveri olisi lainaillut minulta solkenaan kamaa. Muussa tapauksessa en ymmärrä.

Meillä on kaksi autoa. Toista olen lainannut lyhyisiin ajoihin ilmaiseksi kavereille, pidempiin (viikko tai enemmän) nimellisellä vuokralla. Ihan on tullut kunnossa ja tankki täynnä takaisin joka kerta, kyllä normaalit tunnolliset ihmiset pitävät lainaamistaan kamoista hyvää huolta.

Mutta mitään automaattista lainaamisoikeutta ei tietenkään ole. Ja jos ap on hutilus, en minäkään hänelle mitään lainaisi. Sen hyvän lainaajan statuksen nimittäin voi menettää vain kerran. Toista mahdollisuutta ei tule, jos lainaaja jättää lainaamansa asian palauttamatta ajallaan tai palauttaa sen vaurioituneena.

Lainasin tekstiäsi :D mutta joo. Kerran kyselin kaveriltani, voisiko hän antaa minulle kyydin toiseen kaupunkiin, maksaisin bensat. Hän itse ehdotti että lainaa autoaan minulle. Yllätyin ihan, olenko NIIN luotettava! Autoilut meni ok ja palautin tankki täynnä. Edelleen välillä mietin, miten hän lainasi autoaan vaikka emme tunne ehkä niin hyvin kuin ystävykset.

Vierailija
32/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en kehtais edes kysyä lainaan. Ehkä korkeintaan testata muutama kierros kaverin kotipihassa.

Vierailija
33/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostappa paku, sitten niitä kaverin kavereita ja lokkeja vasta alkaakin ympärillä pyöriä ja kysellä :/

Vierailija
34/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n kannattaa miettiä ensin erästä asiaa. Onko hän lainannut venettään, pakettiautoa, kesämökkiä tms. tälle kyseiselle ystävälleen. Mikäli kyllä niin on syytä nöksähtää. Mikäli ei niin sitten kannattaa vain ostaa omat kamppeet eikä lainailla niitä joltakulta.

Vierailija
35/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, tulee ihan muistot mieleen opiskeluajoilta kun olin nuorena aikuisena työssäkäyvänä hommannut itselleni auton jolla pääsin käymään vanhempieni luona.

Kaverillani ei ollut autoa. Hän laitteli minulle viestiä vaikka kuinka kauan aloittamalla ne aina: ”Onko sulla autolle käyttöä viikonloppuna?” Kertakaan en lainannut. Viimeisin oli paras kun olin varannut ulkomaan kesälomamatkan ja kerroin siitä tälle kaverilleni. Hänpä oli laskenut yksi yhteen että auto on käyttämättömänä viikon ajan ja suunnitellut siihen Lapin reissua avopuolisonsa kanssa, minun autollani. Suuttui aivan hirveästi kun sanoin, että en koe tätä järjestelyä nyt mukavaksi.

Sama kaveri halusi myöhemmin muuttaa asuntooni kun olin hetken toisella paikkakunnalla miehen luona töissä, samalla tavalla kyseli onko asunnolleni käyttöä sillä aikaa kun olen poissa.

Että kyllä näitä riittää.

Vierailija
36/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa tämän palstan aloituksista on provoja

Vierailija
37/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ystävääsi joka selkeästi haluaa pitää omaisuudestaan huolta. Hän ei taida luottaa sinuun. Oletko aikaisemmin lainannut häneltä jotain ja palauttanut epäsiistissä kunnossa?

Itse en mielelläni lainaa edes kirjojani ellen tiedä lainaajan olevan siisti ja huolellinen ihminen. Kaikki kun eivät osaa kunnioittaa toisen omaa.

Helpommalla pääsee, kun opettelee sanomaan ei.

Tuli yksi tapaus mieleen, kun kerran lainasin kaverilleni ison matkalaukkuni. No, loppupeleissä laukku matkasi muutaman vuoden ja päätyi lojumaan paikkakunnalle jonne sen ei kuulunut päätyä. Sain sen onneksi takaisin. Mutta kyseiselle henkilölle en koskaan enää lainaa mitään.

Sellaiselle ihmiselle jolla on edes hiemankin puutteita elämänhallinnassa, ei kannata lainata mitään minkä menettäminen/rikki meneminen harmittaisi.

Vierailija
38/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lainaa. Akku on herkkä kapistus. Kolauttamalla kunnolla siitä tulee palovaarallinen.

Olenkin kuulemma "natku pihtari" kun en jaa matkailuautoni käyttövuoroja vaikka aina seisoo turhan panttina. ;-)

Vierailija
39/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako vakuutus korvata varkauttakaan, jos käyttäjä ei ole omistaja? En tiedä. 

Joka tapauksessa liian kallis ja ongelmaherkkä kapine lainattavaksi. 

Vierailija
40/49 |
29.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainais minäkään. Lainasin kerran autoani luotettavalle tutulle, ja tämäkin vain siksi kun olin itse sairaana enkä päässyt kuskaamaan. Kaveri oli ottanut toisen kaverinsa mukaan joka oli sitten jossain vaiheessa ajanut autoa. Sattuikin pikku törmäys... tästä ei muuta vahinkoa sattunut kuin yksi osa hajosi puskurista. Sanoin että vien auton itse huoltoon jossa voivat laittaa uuden osan. Tarkistin jo etukäteen ettei paljoa maksa ja olisin pyytänyt häneltä vain tämän osan hinnan. No tämä autoa ajanut suuttui tästä MINULLE, koska hän olisi voinut kuulemma ostaa osan itse ja joku kaverinsa olisi tämän voinut kai asentaa ja olisi päässyt halvemmalla, no joo, ehkä n. 10 e halvemmaksi olisi tullut... Eipä tee mieli lainailla enää mitään kellekään.