Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjoismainen vs Keski-Eurooppalainen parisuhde malli, kumpi on parempi?

Vierailija
29.06.2021 |

Vaihtoehto Pohjoismaiselle parisuhteelle. Yleensä kun tästä kirjoittaa, niin vauva.fi käsittämättömästi poistaa avaukset, ikään kuin kieltäen, että ei ole kuin yhdenlaisia parisuhdemalleja. No alla on esimerkiksi ranskalainen parisuhdemalli -kuvaus, kuinka se toimii.

Itse olen asunut ulkomailla ja täytyy sanoa, että ranskalainen malli on enemmän mieleeni. Se on käytössä kaikkialla Euroopassa ja Venäjällä Pohjoismaiden ulkopuolella. Valitettavasti se ei ihan mahdu tähän kommenttikenttään.

Lähde Kotiliesi -lehti: Helena Liikanen-Renger: Mon Amour – Ranskalaisen parisuhteen jäljillä (Atena 2018)

https://kotiliesi.fi/terveys/parisuhde-ja-seksi/10-vinkkia-nain-hoidat-…

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli on tässä asiassa oikeassa:

"Ranskalainen parisuhde eroaa suomalaisesta yhdessä olennaisessa asiassa: lapset eivät kiilaa vanhempien parisuhteen edelle"

Tuo rakastajien pitäminen on sen sijaan täyttä soopaa. Olen asunut Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Portugalissa, Briteissä ja Irlannissa, ja minulla on paljon ystäviä Saksassa, Hollannissa ja Puolassa. YHDESSÄKÄÄN maassa ei hyväksytä rakastajien pitoa. Edes siellä Ranskassa, kun puoliso pettää niin lautaset lentelevät ja suhde päättyy siihen.

Vierailija
62/62 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkeli on tässä asiassa oikeassa:

"Ranskalainen parisuhde eroaa suomalaisesta yhdessä olennaisessa asiassa: lapset eivät kiilaa vanhempien parisuhteen edelle"

Tuo rakastajien pitäminen on sen sijaan täyttä soopaa. Olen asunut Ranskassa, Italiassa, Espanjassa, Portugalissa, Briteissä ja Irlannissa, ja minulla on paljon ystäviä Saksassa, Hollannissa ja Puolassa. YHDESSÄKÄÄN maassa ei hyväksytä rakastajien pitoa. Edes siellä Ranskassa, kun puoliso pettää niin lautaset lentelevät ja suhde päättyy siihen.

Minäkin asuin vuosia Ranskassa ja ainakin omalla työpaikalla oli porukalla paljon avioliiton ulkopuolisia suhteita, useimmiten ne hoidettiin näppärästi ruokatunnilla tai ”ylitöiden” aikaan. Ja sitten kiltisti kotiin perhe-elämää viettämään. Tosin epäilen että nuorempi sukupolvi suhtautuu rakastajiin jyrkemmin kuin vanhempansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi