Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toisen koiran ottamisesta

Vierailija
28.06.2014 |

Meillä on nyt 1-vuotias pikkukoira, jolle kovasti haluaisin ottaa seuraksi toisen samanrotuisen. Puolisoni ei ole samaa mieltä, hokee vaan ettei halua toista koiraa eikä suostu perustelemaan sen kummemmin kantaansa. Onnistuimme ihan hyvin kasvattamaan tästä ensimmäisestäkin pennusta kelpo kansalaisen, joten miksei se onnistuisi uudelleen, varsinkin, kun tämä kyseessä oleva rotu on hyvin miellyttämishaluinen? Olemme siis vielä nuoria ja toistaiseksi lapsettomia. Kyseinen rotu tulee loistavasti toimeen myös lasten kanssa joten jos joskus hankimme lapsia, en usko että koirallamme on vaikeuksia sopeutua uuteen tilanteeseen. Emme siis olisi nyt ihan heti ottamassa sitä toista koiraa, ehkä joskus noin vuoden päästä asia olisi ajankohtainen, joten aikaa totutella ajatukseen on vielä.

Onko jollain kokemuksia toisen koiran otosta, niitä hyviä kun huonojakin? Miten saisin puolisoni vakuutettua siitä, että tämä on hyvä idea?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä samallahan se toinen menee, missä ensimmäinenkin. Ruokinta, lenkitys jne. 

Vierailija
2/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutelkaa, perustelkaa kantanne, jutelkaa... itse olen aina kokenut helpommaksi kun koiria on kaksi, niistä on seuraa toisilleen jos joskus joutuvat pidemmänkin päivän olla keskenään kotona. Kyllä se vielä suostuu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota uutta koiraa ennen kuin edellinen on vähintään 3-vuotias.

Vierailija
4/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 11:15"]

Älä ota uutta koiraa ennen kuin edellinen on vähintään 3-vuotias.

[/quote]

Onko tälle joku peruste?

Vierailija
5/5 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihana koira, ja olen toivonut, että ottaisimme toisenkin samanrotuisen. Ei toki ole mikään pikkukoira, mutta ei isokaan.

Minulle on kuitenkin sanottu että kaksi koiraa on huomattavasti hankalampi juttu omistajan kannalta kuin yksi. Joskus saattaa olla, että koirat eivät enää samalla tavalla ole tottelevaisia, vaan joukossa ns. tyhmyys tiiivistyy ja koirat ottavat mallia toisiltaan. Useinhan näkee useamman koiran omistajia, joiden koirat käyttäytyvät todella huonosti esim. talutushihnassa tai että koirat joutuu ulkoiluttamaan erikseen. Tämä taitaa kuitenkin olla aika yksilöllinen juttu. 

Aion ainakin itse odottaa kunnes tämä nykyinen koirani on iäkäs, ennen kuin otan toisen samanlaisen.

Jos aikoo hankkia lapsia, kaksi koiraa ja vauva voi olla erittäin uuvuttava yhdistelmä.