Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako laskuun laittaa alle viikkoa maksuaikaa?

Vierailija
28.06.2014 |

Mulle tuli keskiviikkona puhelinlasku jossa eräpäivä on ensi viikon tiistai. Saako noin edes tehdä ja voiko siitä valittaa? Varmaan eräpäivää saa siirrettyä mutta tuleeko siitä lisäkustannuksia? Ei sillä ettei olisi varaa maksaa sitä mutta itse kun olen hoitovapaalla ja on tässä tehty remppaa mihin uppoo kaikki ylimääränen raha niin kyllä se 27e laskukin tuntuu taloudessa vielä kun se tulee samaan hässäkkään vuokrien sunmuiden maksun kanssa :/

Kommentit (7)

Vierailija
2/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasku päivätty 18.6. Eli siihen jää 13 päivää ennen eräpäivää. Mutta miksi ihmeessä se saapui mulle vasta viikko päiväyksen jälkeen? Ei postituksessa kestä niin kauaa :/

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla / itella on ollut jotain lakko hässäkkää, riittänee syyksi.

Vierailija
4/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 07:58"] Postilla / itella on ollut jotain lakko hässäkkää, riittänee syyksi.

[/quote]

Aivan! Hyvä pointti.. no hemmetti, ei auta muu kun maksaa

Vierailija
5/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajalle lähetetyssä laskussa pitää olla 14 päivää maksuaikaa. Tuohan on aivan tavallista nykyisin että lasku on päivätty jopa reilua viikkoa aikaisemmaksi mitä kuluttaja sen saa, eikä viranomaisia kiinnosta vähääkään. Kannattaakin ottaa laskut sähköisessä muodossa, niin laskun myöhästymistä ei voi selitellä postin hidastelulla.

Vierailija
6/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinhän tuo on mutta miten hakea oikeutta? Jos laskuttaja väittää lähettäneensä laskun ajoissa, niin mitenkäs todistat että ei ole lähettänyt? Tietysti voi aina äänestää ostokäytöksellään ja vaihtaa palvelun tarjoajaa.

http://www2.kuluttajavirasto.fi/page/ba2eb723-1ad7-418d-a804-fff161bd200f.aspx

"Laskun saapumisajankohta

Yrityksen on lähetettävä laskut kuluttajalle niin, että laskun lähettämisen ja eräpäivän välille jää vähintään 14 päivää.

Perustellusta syystä tämä aika voi poikkeuksellisesti olla lyhyempi. Esimerkiksi matkojen ns. äkkilähdöissä laskun maksamiselle nopealla aikataululla on asianmukainen syy."

Vierailija
7/7 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 07:50"]

Lasku päivätty 18.6. Eli siihen jää 13 päivää ennen eräpäivää. Mutta miksi ihmeessä se saapui mulle vasta viikko päiväyksen jälkeen? Ei postituksessa kestä niin kauaa :/

Ap

[/quote]Kyllä tuosta jo kannattaisi ilmoittaa, sillä lasku pitää lähettää 14 päivää ennen eräpäivää ja eihän tuota laskua ole voitu lähettää ennen päiväämistä.