Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus pysähtynyt ohikulkijana auttamaan jotakuta pulassa?

Vierailija
27.06.2014 |

Joutunut soittamaan hätänumeroon tms? Mitä tapahtui?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut talvella ulkomaalaista miestä, joka oli ajanut jäisessä alamäessä penkkaan. Olin itse lenkillä, joten pystyin helposti auttamaan. Auto oli sen verran jumissa penkassa, ettei sitä saatu kuskin ja toisen sivullisen naisen kanssa irti. Aika kauan saatiin odotella ennen kuin kolmas tuli auttamaan, mutta lopulta auto irtosi

Toisen kerran soitin vanhalle naiselle ambulanssin. Nainen oli tuupertuneena bussipysäkin penkillä, oli loppukevät ja hänellä oli päällä villabaskeri ja keli huomioon ottaen liian paksu takki. Muistan vaan, miten nainen oli hiestä aivan märkänä ja valitteli vaan voimattomuutta. Ambulanssi sitten kävin noutamassa muorin kyytiin

Vierailija
42/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut lukemattomia kertoja, soittanut poliiseja, ambulansseja ja ainakin kerran palokunnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran autolla ajaessani pimeässä havahduin, kun vastaantulija välkytti pitkiä. Ajoradalla oli moottoripyörällä kaatunut ihminen! Onneksi hidastin tuon välkyttelyn takia, ja sain auton pysäytettyä, enkä siis ajanut päälle. Laitoin heti hätävilkut välkkymään, eikä onneksi kukaan muukaan ajanut kaatuneen päältä.

Soitin hätäpuhelimeen, ja se vastaantulija auttoi loukkaantunutta.

Vierailija
44/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pysähtynyt, mutta kerran tein hauskan jäynän.

Heppu oli sammunut rinteen äyräälle, annoin jalalla vähän työntöapua ja kieri about 30m kuin rukkanen. Tiedän, kuulostaa julmalta, mutta mitään ei käynyt ja näky oli maailman huvittavin (täysin rento känniläinen menee kauheaa vauhtia tukka lepattaen).

:D

Vierailija
45/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut väsyneen vanhuksen kotiovelle ja varmistanut voinnin. Jäin auttamaan pyörällä kaatunutta lasta.

Vierailija
46/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin illalla kadulla tappelun, käännettiin auto ympäri ja löydettiin maasta makaamasta mies, jolle soitettiin ambulanssi ja odoteltiin sen tuloa. Toisella kertaa autoin juopuneen naisen pusikosta keskellä päivää, puin tälle vaatteita ylle ja saattelin taksiin. Kerran satuin paikalle kun auto ajoi moottoritiellä vastaan tulevalle kaistalle. Silloin olin kyllä bussissa, joten en voi ottaa kunniaa pysähtymisestä. Olin siinä rauhoittelemassa toista kuljettajaa, joka melkein joutui kolariin. Tarjouduin ajamaan tämän työpaikalleen, jos olisi ollut liian järkyttynyt itse ajamaan.

Vierailija
47/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja meillä oli äskettäin pari kurssia ensihoitoa ja potilaan tutkimista. Kursseja piti kaksi ambulanssissa töissä ollutta tyyppiä jotka kehottivat herättelemään saapuneita ihmisiä aina jalkopäästä käsin. Näin auttaja voi suojella itseään. Eli kun jatkossa autatte näitä puistoon sammuneita niin menkää herättelemään heitä puhuttelemalla ja potkimalla kengänpohjiin. Näin poliisitkin toimivat.

Vierailija
48/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa totuus.

Vierailija
49/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerran kauppakeskuksessa oli eksynyt joku ehkä noin 3 vuotias lapsi, joka näytti olevan aikamoisessa hädässä, kun ei vanhempia näkynyt missään. No mentiin sitten kuuluttamaan yhdessä vanhempia ja pienoinen pääsi hädästä :)

Vierailija
50/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:05"]

Höpsis, stadilainen auttaa. Vasta vähän aikaa sitten näin, kun rautatieaseman bussipysäkeille kävelevä mies rupesi horjumaan ja kaatumaan. olin itse vielä aika kaukana, mutta rupesin puolijuoksuun. samalla hetkellä neljä eri ihmistä eri puolilta syöksyi auttamaan miestä, ja saivat kiinni ennenkuin oli maassa. Auttoivat sitten istumaan pysäkin penkille. En jäänyt katsomaan, miten kävi, koska paikall oli jo niin monta. 

se miehen auttaminen meni kuin tanssi, ihmettelin kuinka edes huomasivat niin nopsaan, osa oli jo sivulle menossa. tuli hyvä mieli :-)

[/quote]

Sudeettiböndet ei tajua hoitaa omia asioitaan. Junantuomia Stadi täynnä.

Vierailija
51/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 00:25"]

Sudeettiböndet ei tajua hoitaa omia asioitaan. Junantuomia Stadi täynnä.

[/quote]

Kuulostaa itärajan takaiselta touhulta. Mistä lähiöstä olet? Itiksestä, roihuvuoresta, ogelin tuntumasta vai oletko peräti Vantaalta? 

Vierailija
52/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalaisia yössä auttanut usein muun muassa soittelemalla jonkun kaverinsa hakemaan. Soittanut apua, kun nainen maannut sekavana ja houraillen keskellä pyörätietä, siirtänyt ensin sivumpaan. Herätellyt sinne tänne sammuneita, kun ei voi tosiaan tietää onko sairaskohtaus tms.

Eli känniläisiin yleisimmin törmää ja onhan niitä autettava.

Vierailija
53/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan eräs keski-ikäinen nainen tuli itse apua kysymään kun auto vilkutti molempia vilkkuja, että tiedänkö mikä mahtaa autossa olla vikana. Hätävilkut oli päällä :D

Vierailija
54/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä, maalaisten juttuja.

Stadilainen pitää huolen omista asioistaan.

Vierailija
55/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei kiinnosta.

Vierailija
56/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 23:53"]

En helvetissä, maalaisten juttuja.

Stadilainen pitää huolen omista asioistaan.

[/quote]

Oikein. Talkoot on junteille ja bemböleläisille (=sama asia).

Pääkuoria aukee Irakissakin, vittuaks sekään mulle kuuluu. Kuolkaa jos ette ole elinkelpoisia. No, Punavuoren piirissä (ihmisten, ei nendertaalien seudulla) saattaisi ehkä notkistua auttamaankin.

Vierailija
57/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis, stadilainen auttaa. Vasta vähän aikaa sitten näin, kun rautatieaseman bussipysäkeille kävelevä mies rupesi horjumaan ja kaatumaan. olin itse vielä aika kaukana, mutta rupesin puolijuoksuun. samalla hetkellä neljä eri ihmistä eri puolilta syöksyi auttamaan miestä, ja saivat kiinni ennenkuin oli maassa. Auttoivat sitten istumaan pysäkin penkille. En jäänyt katsomaan, miten kävi, koska paikall oli jo niin monta. 

se miehen auttaminen meni kuin tanssi, ihmettelin kuinka edes huomasivat niin nopsaan, osa oli jo sivulle menossa. tuli hyvä mieli :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi