Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisko perustaa sellaisen yrityksen joko tekee sähkösopimukset kuluttajien puolesta?

Vierailija
27.06.2014 |

Siis jos ois joku yritys jolle pitäisi maksaa joku summa ja sanoa mitä sähköä haluaa ostaa ja sitten yritys neuvottelisi sähköyhtiöiden kanssa mahdollisimman hyvän sopimuksen. Ei itse tarttis vaivata päätään tälläisillä. Ja lisäksi jos yrityksellä ois paljon asiakkaita, niin se vois kiristää joltain yhtiöltä tosi halvan sopimuksen. Miksi tälläisiä yrityksiä ei ole? Maksaisitko tälläisestä palvelusta? Jos sillä ois vaikka miljoona asiakasta ja jokainen maksais euron vuodessa, niin kyllähän miljoonalla eurolla saa varmasti muutaman henkilön palkattua ja liittymisen voi jotenkin automatisoida, että tarttis vaan netissä ilmoittautua jäseneksi ja maksaa lasku.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan maksaisi sinulle siitä, että tekisi sinun (yrityksesi) kanssa sopimuksen siitä, että tekee sähkösopimuksen, kun voi tehdä sähkösopimuksen ihan suoraan ilman välikäsiä ja välistävetäjiä?

Voit ihan itse päätellä, minkä verran asiakas olisi maksamaan sinulle välityspalkkiota, jos sähköön menisi muutamia kymppejä kuussa. Isompien sähkönkuluttajien taas kannattaisi neuvotella itse, mutta toisaalta he saisivat siitä suurimman hyödyn.

Mutta onhan noita vuokra-asuntovälityksiäkin.

Vierailija
2/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 20:59"]Miksi kukaan maksaisi sinulle siitä, että tekisi sinun (yrityksesi) kanssa sopimuksen siitä, että tekee sähkösopimuksen, kun voi tehdä sähkösopimuksen ihan suoraan ilman välikäsiä ja välistävetäjiä?

Voit ihan itse päätellä, minkä verran asiakas olisi maksamaan sinulle välityspalkkiota, jos sähköön menisi muutamia kymppejä kuussa. Isompien sähkönkuluttajien taas kannattaisi neuvotella itse, mutta toisaalta he saisivat siitä suurimman hyödyn.

Mutta onhan noita vuokra-asuntovälityksiäkin.

[/quote]

Onhan se nyt tavalliselle kuluttajalle vaikeaa vertailla eri sähköyrityksiä joten miksi ei palkkaisi jotakuta tekemään sitä puolestaan? Sama yritys voisi tehdä netti-, puhelin- ja vesisopimukset. Käyttäähän ihmiset asianajajiakin ja kiinteistövälittäjiä joten miksei sitten ammattilaisia jotka neuvottelisivat parhaat sopimukset? Jos sillä yrityksellä olisi riittävästi asiakkaita, niin varmasti se onnistuisi tekemään halvimmat mahdolliset sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä ostaisi palveluja tälläiseltä yritykseltä?

Vierailija
4/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaja.fi

Vierailija
5/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se vertailu kyllä ihan tosissaan ole niin vaikeaa :D

Jos haluaa helpolla päästä niin soittaa yhtiöön X, mikä on teidän halvin hinta mikä lähtee. Okei kiitos. Sit soittaa yhtiöön Y, he antavat hintansa ja siinä sitten että "aijaa, yhtiö X tarjosi kyllä tätä ja tätä.." siinähän se on helpoimmillaan, ja toki voihan sitä soitella ties kuinka moneen, mutta ainakin meidän alueella paikallinen on halvin, koska he myös hallinnoivat näitä lähiverkkoja. 

Vierailija
6/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käyttää vaan vertaa.fi.

Vierailija
7/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu on jo olemassa.

Vierailija
8/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajavirastollakin tai jollain oli laskuri, johon oman kulutuksensa arvioimalla saa listan halvimmista yhtiöistä. Googlesta löytynee.

Vierailija
9/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä voisin käyttää. helpottaisi melko paljon kun ei tarvitsisi itse kysellä tarjouksia

Vierailija
10/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä yritykset ja kiinteistöyhtiöt käyttävät näitä konsulttifirmoja tähän hommaan.

Itse dn maksaisi siitä koska vertaaminen esim netissä yksinkertaista.

Vierailija
11/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 21:39"]Kuluttajavirastollakin tai jollain oli laskuri, johon oman kulutuksensa arvioimalla saa listan halvimmista yhtiöistä. Googlesta löytynee.

[/quote]

Mutta jos nyt vaikka sanotaan, että miljoona ihmistä käyttää tunnin vertailuun, soitteluun ja selvittämisiin, niin siinä on miljoona tuntia töitä jonka joku toinen voisi tehdä paljon nopeammin. Hirveetä tuhlausta. Onhan se nyt selvä, että on nopeampaa jos yksi ihminen tekee vertailun ja selvitykset kuin, että jokainen ihminen tekee.

Vierailija
12/12 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi