Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään kokemuksia aivokasvaimesta?

Vierailija
27.06.2014 |

Kellään kokemuksia hyvänlaatuisesta aivokasvaimesta? Miten on todettu ja hoidettu? Minkälaisia oireita?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pelkoni kasvaimesta on ihan realistinen näillä oireilla? Välillä ajattelen, että olen tulossa hulluksi ja pitää vain purra hammasta päästäkseen tämän "vaiheen" ylitse.

Ap

Vierailija
22/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi maidoneritys yhdistettynä muihin oireisiin vois viitata aivolisäkkeen kasvaimeen ja ne on onneksi pääsääntöisesti hyvänlaatuisia. Onko susta otettu verikokeita, onko hormoonit sekaisin? Ystävälläni on aivolisäkkeen kasvain ja oireet kuulostaa hyvin samanlaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sait ajan pään kuvaukseen. Toisaalta tuo minkä sanoit, että "puree hammasta yhteen" saattaa saada myös melkoisia päänsärkyjä aikaiseksi. Toivotaan että on vaaratonta sorttia nuo sun päänsäryt.

Oma pää tuli kuvattua tammikuussa.

Vierailija
24/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millainen pääkipu on kyseessä? Käsittääkseni aivopaineoireestoon viittaava kipu tuntuu takaraivolla ja niskassa puristuksena... Ja pahoinvointia on varsinkin aamuyöstä/aamuisin, ja oksennus tulee voimalla.

Vierailija
25/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24. Mitään verikokeita ei ole vielä otettu, mutta uskon että jotain häikkää hormoneissa on. Kierto on epäsäännöllinen ja välillä on kovaa yöhikoilua jne.

25. En kirjaimellisesti tarkoittanut sitä, vaikka saatan sitä ajoittain stressaantuneena kyllä tehdäkin. Se aiheuttaa lähinnä jännityspäänsärkyä, jonka tunnistan ja josta olen kärsinyt aiemmin. Toivotaan tosiaan, että on esim. jotain migreeniin liittyvää niinkuin päivystyksessä epäilivät. Löytyikö sinulla kuvauksessa mitään?

Ap

Vierailija
26/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26. Pääkipu tuntuu lähinnä takaraivossa ja otsalla vasemmalla puolella. Pahenee selkeästi makuulla, jolloin paineen tunne pahenee. Jos saan nukahdettua, niin viimeistään aamulla kuudelta herättää. Pahoinvoinnin tunnetta on, mutta en ole vielä oksentanut.

Ap

Vierailija
27/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais myös tietää, että voisko mun oireet viitata myös johonkin aivokasvaimeen.

Mulla on tosi kovaa päänsärkyä lähes jatkuvasti ja tunnen "ns" painetta päässä, välillä huimaa kunnolla ja saatan kaatua maahan kun "taju menee" hetkellisesti. Pahiten ja eniten tuollaista käy esim. ryhmäliikuntatunneilla, vaikka olen urheillut paljon koko ikäni. Oksennan joskus aamulla ihan ilman syytä, kun tulee vain niin kauhea olo.

Vierailija
29/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei mua ole oikein verikokeita tarkemmin tutkittu lääkärissä, koska olen vasta 18-vuotias ja perusterve urheilija.

30

Vierailija
30/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Onko sinulla koskaan todettu migreeniä tai jännityspäänsärkyä? Tai ylipäätään tutkittu päänsärkyjen syytä?

Vierailija
31/57 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla epäiltiin näköhäiriöitä siis migreeniksi ja se haluttiin varmistaa ja ei tuolta päästä mitään löytynyt. Tai kai sieltä aivot löytyi. Lääkärin lapussa luki, että olen eloisa :D

Vierailija
32/57 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuoli jos löyty jotain

Vierailija
33/57 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ???? Miten meni

Vierailija
34/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2014 klo 19:15"]Mulla on kuvaus tulossa piakkoin, mutta neurologille aika vasta heinä- elokuun vaihteessa. Olisi todella helpottavaa tietää heti jos on ns. lisää ongelmia tiedossa.

Ap

[/quote]

Lääkäri ottaa yhteyttä kyllä aikaisemmin, jos kuvissa näkyy jotakin. Neurologinkin täytyy odottaa lausuntoa kuvista. Minä kärsin samoista vaivoista kuin ap noin vuosi synnytyksen jälkeen. Estrogeenin vajaus. Ei palautunut synnytyksestä niin nopeasti. Noilla oireilla aivolisäkkeen kasvaimet on melkein ainoat, jotka sekoittavat hormoneja. Niitä EI VOI kovin usein leikata, jolloin ne voidaan sädettää tai vain korjata hormonivaivoja lääkityksellä. Älä ihan liikaa murehdi, menee pian yöunetkin.

Vierailija
35/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin mykoplasma, jonka piikkiin päänsäryt ja huimaus/pyörtyili meni. Olen kuitenkin syön antibioottikuurin ja arvot laskeneet niistä ajoista, mutta ei vaikutusta päänsärkyyn ym. Ei siis mitenkään ole tutkittu päänsärkyä tai todettu migreeniä.

30

Vierailija
37/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky ja epilepsiakohtaukset ovat käsittääkseni ainakin yleisiä aivokasvaimen oireita. Minulla on meningeoma eli aivokalvonkasvain. Minulla ei ole ikinä ollut päänsärkyä kasvaimen takia. Kasvain ei ole ikinä varsinaisesti käsittääkseni koskenut aivokudosta, on ollut vain vieressä. kasvainta on leikattu. Tämä kasvain on yleisin vaihdevuosi-ikäisillä naisilla, mutta voi tulla kaiken ikäisille ja myös miehille. Minulla se todettiin jo teininä.

Vierailija
39/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälaatuisia aivokasvaimia on paljon erilaisia ja niiden oireet ja hoito riippuvat kasvaimen lajista, koosta ja sijainnista. Toisin kuin joku väittää täällä, myös hyvälaatuinen kasvain voidaan leikata. Sädehoito on myös joissain tapauksessa mahdollista, sytot erittäin harvinaisia. Oma kasvaimeni leikattiin ja pari kk leikkauksesta olin taas ihan ok, kiitos taitavan hoidon, kohtuullisen fyysisen kuntoni ja kasvaimen hyvän sijainnin.

Päänsärkyä kasvaimeni ei aiheuttanut koskaan.

Vierailija
40/57 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37. Mikä johti kasvaimen toteamiseen?