Onko asperger-vanhemmalla mahdollisuus saada terve lapsi?
Tiedän että ne geenit voi hypätä jopa isoisovanhemmilta uuteen sukupolveen, mutta onko tuo mahdollista? Tunnetko ketään jolla olisi terveitä lapsia vaikka olisi aspergerin syndrooma?
Kommentit (104)
Minulla on as ja neljällä lapsellani on silmälasit, kahdella keliakia, yhdellä ärtyvä suoli ja seitsemän ei päässyt läpi lukiosta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on as ja neljällä lapsellani on silmälasit, kahdella keliakia, yhdellä ärtyvä suoli ja seitsemän ei päässyt läpi lukiosta.
Ja jatkoit vaan tekemistä vaikka tuotit pelkkää paskaa???
Ääliö!
Vierailija kirjoitti:
Asperger näkyy jo sikiöseulonnassa ja vain HULLU synnyttää sairaan ja vammaisen lapsen. Mielisairaus on tässä yhtälössä siis periytyvä ominaisuus.
Eihän se nyt hyvänen aika sikiöseulonnoissa näy 🙄🤣🤣🤣
Mitä autistivihasekoilua tää ketju oikein on? Hyi te ootte ällöjä ja sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö!
Mietipä uusiksi.
Tiedätkö lainkaan paljonko vammaistukia noista epänormaaleista lapsista saa? Kaikki tuo raha vielä lapsilisien ja muiden normaali etuisuuksien päälle. Tuohan on hyvin tuottoisa bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö!
Mietipä uusiksi.
Tiedätkö lainkaan paljonko vammaistukia noista epänormaaleista lapsista saa? Kaikki tuo raha vielä lapsilisien ja muiden normaali etuisuuksien päälle. Tuohan on hyvin tuottoisa bisnes.
What?? Tuollaiset pentutehtaat pitäisi lopettaa!!!
Kysymys sivusta. Onko jokaisessa sukusolussa sama geenivaranto, vai vaihteleeko niin että joissain siittiöissä ja munasoluissa on terveet geenit, ja toisissa voi olla niitä sairaampia aineksia? Tai siis onko jokainen solu identtinen? En tunne lisääntymistiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö!
Mietipä uusiksi.
Lakkaa valehtelemasta. Toki vastasitte nyt alunperin provoon. Mutta harvasta nepsy-lapsesta saa vammaistukea, ja jos saa, niin se on about satasen kuussa. Mun toisella lapsella on adhd ja toinen on autismin kirjolla, eikä todellakaan kukaan oo ikinä maininnutkaan mitään vammaistukea.
Sit jos lasten ongelmat on sellaisia, että sen satasen vammaistuen sais, niin se lapsi vaatii todella paljon enemmän vanhemmalta, kuin ns. "normaalin" lapsen hoitaminen, ja luultavasti tämä jatkuu lapsen aikuistuttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö!
Mietipä uusiksi.
What?? Tuollaiset pentutehtaat pitäisi lopettaa!!!
Mä oon aina sanonu että pentutehtailijat eivät välitä yhtään millaisia pentuja ne tuottaa. Samalla nartulla tehdään monta pentua peräkkäin. Tuollakin teetetty SEITSEMÄN JA KAIKKI VIALLISIA VATIPÄITÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Kysymys sivusta. Onko jokaisessa sukusolussa sama geenivaranto, vai vaihteleeko niin että joissain siittiöissä ja munasoluissa on terveet geenit, ja toisissa voi olla niitä sairaampia aineksia? Tai siis onko jokainen solu identtinen? En tunne lisääntymistiedettä.
Tietenkin vaihtelee. Jos oot huomannut, niin sisarukset ei ole identtisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella asperger aikuisella on hyvin suuri todennäköisyys saada nepsy lapsia. Ei 100% mutta suuri kuitenkin. Lisäksi monet aspergerit kärsivät niistä asioista mitä lapset tuovat tullessaan (esim. meteli ja jatkuvat muutokset).
Pystyykö asperger huolehtimaan lapsesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääliö!
Mietipä uusiksi.
Lakkaa valehtelemasta. Toki vastasitte nyt alunperin provoon. Mutta harvasta nepsy-lapsesta saa vammaistukea, ja jos saa, niin se on about satasen kuussa. Mun toisella lapsella on adhd ja toinen on autismin kirjolla, eikä todellakaan kukaan oo ikinä maininnutkaan mitään vammaistukea.
Sit jos lasten ongelmat on
Eikö tuollainen rasitteeksi oleva lapsi kannattaisi sijoittaa laitokseen jossa hän saa asianmukaista hoivaa ja huolenpitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdella asperger aikuisella on hyvin suuri todennäköisyys saada nepsy lapsia. Ei 100% mutta suuri kuitenkin. Lisäksi monet aspergerit kärsivät niistä asioista mitä lapset tuovat tullessaan (esim. meteli ja jatkuvat muutokset).
Mitä ihmettä nyt taas? Miksi ei pystyisi? Meillä on poikkeavuutta aisti-informaation vastaanottamisessa ja prosessoinnissa ja sosiaalisessa kanssakäymisessä, ei älykkyydessä ja tunne-elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Aspergerit on ihan terveitä.
Juu, ei sitä ihan heti päällepäin huomaa.
"Eikö tuollainen rasitteeksi oleva lapsi kannattaisi sijoittaa laitokseen jossa hän saa asianmukaista hoivaa ja huolenpitoa?"
Miten jossain laitoksessa sais asianmukaisempaa hoivaa kuin omilta vanhemmilta? Mitä helvettiä oikeesti, ettekö te neurotyypilliset ihmiset rakasta omia lapsianne vai mitä? Kai nyt omasta rakkaasta lapsesta haluaa huolehtia itse?
Plus toki ei normaaliälyisille aseille mitään laitospaikkoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan assista. Eivät hekään ole keskenään samanlaisia. Toisilla sosiaaliset vaikeudet, sosiaalisista tilanteista kuormittumiset, aistiyliherkkyydet ym. ovat myös voimakkaampia kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aspergerit ja heitä tuottavat yksilöt pitäisi jo pelkän rotupuhtaudenkin kannalta steriloida.
Siitä menis ihmiskunta ihan pilalle, kun jäis pois huippuälykkäät tutkijatyypit.
Ei ole mahdollista kuten ei muillekaan.