Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joien lapset vain pelaavat?

Vierailija
28.06.2021 |

Miten saada lapset tekemään jotain muutakin? Lapset 9 ja 10. Äidin pitää keksiä tekemistä, muuten ei tehtäisi mitään muuta. MITÄÄN muuta. Ollaan sisällä kauniilla ilmalla ja se siitä. Ei kelpaa pyöräily, ei kirjastokäynti. Uimaan vain jos menen mukaan. Ei vaan jaksa kun haluan itsekin rentoutua.

Mitä te muut teette?

Ei ole mökkiä. Asutaan keskellä kaupunkia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika pelaamisessa on? Nyt on loma ja kukin rentoutuu tavallaan.

Vierailija
2/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nuo lapset keksi yksinään mitään??? Eivät oikein enää leiki muttei keksi mitään muutakaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti kiinni niin alkaa mielikuvituskin laukata. Jos ei keksi tekemistä, sitten pitää olla tekemättä mitään. Itse ehdotan tekemisen puutetta kinuaville lapsille tiskaamista, vessanpesua, imurointi jne. Kiihdyttää huomattavassa määrin lasten omaa mielikuvitusta tekemisen suhteen :D

Vierailija
4/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun äiti istuu palstalla kaiket päivät, mitä voi olettaa lapsista...

Vierailija
5/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään kunhan pelaavat kunnon pelejä vähintään konsolilla, mutta mielellään tietokoneella.

Se kännykän räplääminen ei ole pelaamista. Se tekee minuun kyllä vaituksen myös jos warhammereilla eli niillä figuureilla pelataan. Ei taida olla enää sellaisia vanhan ajan lautapelikauppoja mitä ennen oli? Missä käytiin ostamassa warhammereita ja pelattiin niillä. Hämärä valaistus ja vahva tupakansavu sekä nörttihien tuoksu.

Vierailija
6/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti kiinni niin alkaa mielikuvituskin laukata. Jos ei keksi tekemistä, sitten pitää olla tekemättä mitään. Itse ehdotan tekemisen puutetta kinuaville lapsille tiskaamista, vessanpesua, imurointi jne. Kiihdyttää huomattavassa määrin lasten omaa mielikuvitusta tekemisen suhteen :D

Joo kyllä siinä jaksaa taas innokkaasti opiskella, kun on pessyt vessoja koko kesän. 

Vierailija
7/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä siinä jaksaa taas innokkaasti opiskella, kun on pessyt vessoja koko kesän. 

Ei ne niitä pese :D Keksivät todella nopeasti itselleen muuta tekemistä, kun edes ehdottaa jotain tuollaista. Se oli se homman juju. 

Vierailija
8/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paskaiset vessat sulla, jos niiden pesuun menee koko kesä. Ja muutenkin näköjään pointti hurahti ohi ja lujaa. 

Vierailija
9/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nuo lapset keksi yksinään mitään??? Eivät oikein enää leiki muttei keksi mitään muutakaan? 

Heikko mielikuvitus. Lastenohjelmissa ja elokuvissa oli ennen kunnon tarinat. Nykyään ne on hyvin sekavaa ihme huutamista. Kaunotar ja hirviö ym vastaavat elokuvat kehittivät ennen lasten mielikuvitusta ja tunteita.

Vierailija
10/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisille pitää asettaa peliajat!

Vierailija
11/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset kuitenkin ovat valmiita lähtemään rannalle jos menet mukaan, etkä itse vain jaksa, niin esimerkin näytössä voisi olla parantamisen varaa. Mitä itse jaksat tehdä?

Vierailija
12/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapset kuitenkin ovat valmiita lähtemään rannalle jos menet mukaan, etkä itse vain jaksa, niin esimerkin näytössä voisi olla parantamisen varaa. Mitä itse jaksat tehdä?

Kyllä. Tulevat mukaan.. mutta olen käynyt jo lomallani kolme kertaa rannalla ja neljä kertaa uimassa. 7 kertaa kolmessa viikossa. Sen lisäksi on uitu vuokramökillä kolme päivää.. eli olen kyllä käynyt. :)

ap

Vierailija
13/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9 ja 11v pojat, joilla on peliaika, sitä kunnioitetaan eikä pojat ole valittaneet siitä. Hyvin keksii itselleen tekemistä.

Vierailija
14/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista. Ei siinä auttanut kuin yrittää keksiä kaikkea tekemistä yhdessä. Nyt lapset 18v 14v ja pelaavat edelleen..

Kun lapset oli pieniä, niin joka päivä kävin lasten kanssa leikkipuistossa, perhekerhoissa, pulkkamäessä, tapahtumissa jne jne. Lapsilla on ollut aina harrastuksia ja harrastusvälineitä. On tramppaa, lasketteluvälineet, kanoottia, sähkövenettä jne jne. Olen itse kova liikkumaan ja ottanut aina lapsia mukaan erilaisiin liikuntajuttuihin. Ja mikä on lopputulos..? Kumpikin nuori pelaa tietokoneella tai puhelimella kaikki ajat ja molemmat inhoavat liikuntaa sekä kaikki muut harrastukset on lopetettu😞

Vierailija
15/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika pelaamisessa on? Nyt on loma ja kukin rentoutuu tavallaan.

Tietysti siinä on vikaa, jos lapset ovat vain sisällä istuskelemassa.

Liikunta on suorastaan välttämätöntä jo terveydenkin kannalta ja liikunnallisen elämäntavan perusteet on parasta luoda jo lapsena.   Siitä lapsena ja nuorena harjoitetusta liikunnasta on hyötyä vielä vanhemmallakin iällä.

Toiseksi, on aivan kauhean yksipuoleista touhua kehityksen kannalta.

Vähän outoja noi juttusi lasten "rentoutumisesta".  Jotain on pahasti pilalla jos pitää muka rentoutua pelaamalla päivät pääksytysten.

Vierailija
16/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tulevat mukaan.. mutta olen käynyt jo lomallani kolme kertaa rannalla ja neljä kertaa uimassa. 7 kertaa kolmessa viikossa. Sen lisäksi on uitu vuokramökillä kolme päivää.. eli olen kyllä käynyt. :)

ap

Mieti vielä kerran.  Ehkä jaksat käydä heidän kanssaan rannalla vielä tämän kesän.  Se voi olla viimeinen, kun sinut edes huolitaan mukaan.  Ja ihan hyvä siellä on olla omiensa perään katsomassa.

Eikö siellä teidän lähellä ole mitään potkupallojuttuja tms?

Vierailija
17/17 |
28.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelimet ja koneet pois. Sitten keksivät itse tekemistä. Eiväthän he osaa olla omatoimisia, jos sinä annat heille aina tekemistä. Älä keksi heille tekemistä ja ota koneet pois. Älylaitteet on kuin huumetta aivoille.

2xisä