Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on oikeasti paras strategia puolison laihtumisen tukemiseen?

Vierailija
27.06.2014 |

Kaikki mahdolliset ideat otetaan vastaan!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tukeminen auta jos itse laihduttajalla ei ole motivaatiota laihtua.

Vierailija
22/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:05"]Ei siinä tukeminen auta jos itse laihduttajalla ei ole motivaatiota laihtua.

[/quote] on motivaatiota, mutta vaikuttaa jotenkin uskovan homman hoituvat löysemmällä otteella syömisten suhteen kuin on realistista. Ja uskon kyllä, että oikeanlainen tukeminen on erittäin tärkeää. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat itsekin syömään terveellisesti ja liikkumaan yhtä paljon kuin siippasi täytyy. :)

Vierailija
24/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:13"]Alat itsekin syömään terveellisesti ja liikkumaan yhtä paljon kuin siippasi täytyy. :)

[/quote] no niin tietysti teenkin, enhän muuten itse pysyisi hoikkana. Ap

Vierailija
25/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ehdottaa että alan taas tarjota kaikki sallitut ateriat eteen. Turhauttavaa!! Ap

Vierailija
27/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo se terveysnatseilu. Jos puoliso ei vapaaehtoisesti halua näännyttää itseään, hän varmaan etsii kumppanin jota hänen kilonsa eivät haittaa. Ja sinä varmaan etsit kumppanin joka sinun silmääsi miellyttää. Jos et, anna aikuisen ihmisen elää tahtomallaan tavalla.

Vierailija
28/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä saa puolisoasi laihtumaan, jos ei hän itse ole siinä mukana... voithan tietenkin yrittää tarjota terveellistä ruokaa...

Vierailija
29/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:26"]

Et sä saa puolisoasi laihtumaan, jos ei hän itse ole siinä mukana... voithan tietenkin yrittää tarjota terveellistä ruokaa...

[/quote]

Kerro, mikä on terveellistä ruokaa

Vierailija
30/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy telkku, sulje netti ja kiellä kaikki alkoholipitoinen juoma. Auto pois jos sellainen on. Alat tekemään pahaa ruokaa ja ainoastaan 3 kertaa päivässä. Punnitse kaikki ruokatarvikkeet ettei tule syötyä liikaa.

Käytte kaupassa joka 10. päivä. Niin viimeiset päivät ovat aina vähäruokaisia. Ruokabudjetti minimiin. Sen lisäksi vaadit että ainoastaan pöydässä saa syödä ja lautaselta. Samoin juomat, ainoastaan lasista saa juoda. Lounaaksi aina 80g (kuivana mittatuna) pastaa tomaattikastikkeella. Välillä tonnikalalla.

Eiköhän ala tehoamaan.

Vierailija
31/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voi antaa asian olla. Pyrinhän itsekin miellyttämään puolisoani monin tavoin, niin kyllä jotain vastavuoroisuutta tulisi olla. Ap

Vierailija
32/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:54"]Myy telkku, sulje netti ja kiellä kaikki alkoholipitoinen juoma. Auto pois jos sellainen on. Alat tekemään pahaa ruokaa ja ainoastaan 3 kertaa päivässä. Punnitse kaikki ruokatarvikkeet ettei tule syötyä liikaa.

Käytte kaupassa joka 10. päivä. Niin viimeiset päivät ovat aina vähäruokaisia. Ruokabudjetti minimiin. Sen lisäksi vaadit että ainoastaan pöydässä saa syödä ja lautaselta. Samoin juomat, ainoastaan lasista saa juoda. Lounaaksi aina 80g (kuivana mittatuna) pastaa tomaattikastikkeella. Välillä tonnikalalla.

Eiköhän ala tehoamaan.

[/quote]

Siiis jumalauta, rupeat äidiksi miehellesi? Ei varmaan tarvitse ihmetellä kun etsii rakastajatteren itselleen, kun haluaa kaverikseen tasavertaisen naisen.

Vierailija
33/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:n ehdotus on huono, ei puolisoni tuollaiseen suostuisi lähimainkaan.ap

Vierailija
34/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielipide (riippuen toki lähtökohdista): heti kun paino laskee ja tapahtuu etenemistä, niin kehut sitä ja flirttaat sen sänkyyn harrastamaan seksiä. Jos ei se toimi niin ei toimi mikään!

Vierailija
35/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 10:05"]Ei siinä tukeminen auta jos itse laihduttajalla ei ole motivaatiota laihtua.

[/quote] on motivaatiota, mutta vaikuttaa jotenkin uskovan homman hoituvat löysemmällä otteella syömisten suhteen kuin on realistista. Ja uskon kyllä, että oikeanlainen tukeminen on erittäin tärkeää. Ap

[/quote]

On muuten todella hankala kysymys, etenkin kun riippuu niin täysin siitä, mikä laihduttajalla on se keskeisin ongelma ruoan kanssa. Sen lisäksi luonteenpiirteet ja tempperamentti vaikuttaa todella paljon siihen, millaisesta kannustuksesta on hyötyä.

Kärjistettynä esimerkkinä luonne-erosta: Yksi ihminen, joka kuulee kun häntä haukutaan läskiksi kiukustuu siitä ja saa motivaatiota pudottaa painoaan. Toinen ihminen samassa tilanteessa masentuu asiasta ja se ruokkii hänen syömisongelmaansa ja johtaa vaan pahempaan lihomiseen. Kolmas ihminen taas ajattelee, että haistappa paska, minä olen juuri niin lihava kun haluan eikä laihduta edes kiusallaan.

Toisaalta löysät otteet syömisen suhteen ei välttämättä ole paha juttu. Kaikille ei sovi se natsimaisen tiukka kalorien ja syömisten kyttäily, johtaa nopeasti kyllästymiseen ja takaisin lihomiseen. Joillekin voi sopia parhaiten melko rento ote. Laihtuminen voi olla huomattavasti hitaampaa kun kaloreita ei lasketa minimiin ja tarkkailla jokaista suupalaa, mutta sillähän taas ei ole niin väliä.

Vierailija
36/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa kuulostaa tukemisen sijaan holhoamiselta.

Vierailija
37/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun omasta kokemuksesta: minua auttaa, kun puoliso ostaa kaupasta vain terveellistä ruokaa, ei herkkuja muillekaan. Valmistaa kevyttä ja terveellistä ruokaa, vaikka itse pitäisi toisenlaisesta. Pitää kiinni yhdessä sovituista ruokailuajoista. Lähtee kanssani iltalenkille, vaikka kävelemään. Sama pätee sitten omaan toimintaani.

Vierailija
38/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 12:00"]Miehen mielipide (riippuen toki lähtökohdista): heti kun paino laskee ja tapahtuu etenemistä, niin kehut sitä ja flirttaat sen sänkyyn harrastamaan seksiä. Jos ei se toimi niin ei toimi mikään!

[/quote] No, seksiä haluan nykytilanteessakin enemmän ja useammin kuin mies...ap

Vierailija
39/39 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2014 klo 11:59"]15:n ehdotus on huono, ei puolisoni tuollaiseen suostuisi lähimainkaan.ap

[/quote]

Eikai muu auta kun lämmintä kättä ja pullan muruja! Laihtuminen vaatii aina jotain. Joko itse haluaa tai sitten toinen pakottaa. Voit tietenkin kokeilla, jos joku ulkopuolinen psykologi onnistuu vaihtamaan ajatusratoja miehessäsi. Sellainen poskelle silittely vaimonpuolelta, harvemmin auttaa laihtumaan.

Jos miestäsi ei laihtuminen kiinnosta, niin silloin sinun on laihdutettava hänet tai hyväksyttävä hänet sellaisena kun on.

Totta, yleensä tuo ruokakontrolli on äidin ja lasten välistä touhua. Toiset äidit onnistuvat laihduttamaan lapsensa, toiset eivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi