Anoppi tuppautui lomareissulle mukaan!
Ihan aluksi sanon että ei, tämä ei ikävä kyllä ole provo vaikka saattaa siltä kuulostaakin...
Meillä on miehen kanssa ollut rankka vuosi, ja varsinkin kevät/alkukesä takana. Olen mm. saanut tässä lyhyen ajan sisällä kaksi keskenmenoa yms. Kummallakin alkoi nyt loma, ja olemme lähdössä pitkään suunnittelemallemme lomamatkalle. Kun kerroimme anopille matkasta ja kuinka ihanaa on päästä rentoutumaan ja pois arkikuvioista ja viettämään aikaa kunnolla yhdessä, anoppi muitta mutkitta sanoi vaan että kuulostaa kivalta, hänpä voisi lähteä mukaan, ja kysyy siskonsakin mukaan, voisimme tehdä sitä ja tätä ja käydä siellä ja täällä, ja sukulaisiakin on vierailemallamme paikkakunnalla, tottakai käydään kylässä!
Olen niin pettynyt ja vihainen, varsinkin kun mieheni vaan myötäilee anopin suunnitelmia! Olisin halunnut että hän olisi sanonut että tarvitsisimme ja haluisimme viettää nyt tämän ajan kahdestaan, vaikka mielestäni se olisi mieheni,ei minun tehtäväni laittaa rajat äidillensä. Mitä te muut tekisitte tässä tilanteessa ?
Kommentit (59)
Mitä he l v etin pulunnussijoita nää miehet on? Ite en tasan tarkkaan haluaisi äitiäni mukaan.
Elä ja opi. Jos ei halua kenenkään sekaantuvan, laitetaan viesti vasta matkalta (ei tarkkaa sijaintia). Jos ette olisi kertoneet VIELÄ, ongelmaa ei olisi.
Keino tepsii anoppeihin, narsistikavereihin, moniin tahoihin. Eli kerrotaan vasta myöhemmin.
Taas täyttä sontaa siltä vakituiselta provonaiselta.
Käsittämätöntä vuodatusta, jossain sulla ap mättää pahasti.
Kysy mieheltä, että miten s*ksi onnistuu kun äiyis on mukana? Eiköhän tuo tajua.
Jää pois matkasta. Niin itse tekisin. Olisin niin vihainen, että kertoisin kaikille, että mies halusi äitinsä kanssa lomalle
Vierailija kirjoitti:
Sanot anopillle: hieno idea, mutta toteutetaan se joku toinen kerta. Tämän loman aiomme viettää kahdestaan.
Jos mies on jo luvannut niin ap sitten on pahis, kun kieltää. Miehen pitää sanoa äidilleen. Ennen sitä ilmoittaisin miehelle, että en ole tulossa. Pidän oman loman ja mies saa mamman kanssa mennä sukuloimaan.
Mikäs sen hauskempaa, saat sinäkin uutta ajattelemisen aihetta etkä vain vello keskenmenoissasi, kun tapaat uusia kivoja sukulaisia. Saatte te osan aikaa kaksistaankin olla.
Eiköhän se nyt ole parempi pitää vähän taukoa ja antaa sen elimistön levätä. Ihan hyvä, että esiliina mukana.
Oma miniäni lähtee mieluusti perhelomalle, johon hänen vanhempansa (+siskontytär ainakin) ovat tervetulleita mukaan. Minua, anoppia, ei edes pyydetä. Kertoo kumminkin minulle, millaisella porukalla ovat menossa, kun on jo oppinut, etten ole tuppautuja.
Vierailija kirjoitti:
Jos asutte kahdestaan, niin varovasti kysyn, eikö olisi kivaa lomailla muiden kanssa? Mä ainakin nautin siitä, että näkee ihmisiä ja voi viettää myös vanhusten kanssa aikaa. Ikinä ei tiedä, milloin se vika reissu heidän kanssaan on.
Mutta jos haluatte kahdestaan, niin reilua on sanoa se suoraan. Sanot että teillä erilaiset suunnitelmat, ettekä halua sitoa itseänne (anopin mainitsemiin) asioihin ja aikatauluihin. Että menkööt he omia reittejään ja te omianne.
Ikinä ei tiedä, jos se on vika reissu ap:lle tai hänen miehelleen - jos nyt tuolle vika kerta -linjalle lähdetään.
Itse varmaan muuttaisin reissun eri paikkakunnalle ja myöhemmin kertoisin kyseiselle henkilölle reissuista vasta jälkikäteen.
Itsellä oli päiväreissulla vastaava tapaus. Saimme itse kyllä liikkua vapaasti muuten, mutta yht'äkkiä reissupäivään ymppääntyi mukaan sukulointi jonne puolison äiti meni itse omalla autollaan samana päivänä kuin meidän reissu tapahtui. Tuon jälkeen emme enää kertoneet kyseisen paikkakunnan reissuista etukäteen.
Minä opin joaika nuorena pitämään suunnitelmani omana tietonani, kun ensin parikertaa kävi niin, että täti tunki mukaan esim. kaupunkireissulle, jolla sitten liikuttiin ja toimittiin hänen mielensä mukaan. Jos halusin toimitella omia asioitani ja tehdä ostoksia, aloin liikkua yksin. Eli sinänsä samanlaisesta tilanteesta, joskin pienimuotoisemmasta, on kyse kuin ap:lla.
Mielenkiinnolla odotan jaksaako ap keksiä mitään miten ongelma ratkaistiin. Voisin kuvitella huomenna hänen kirjoittavan kuinka suhde on nyt eron partaalla heidän riideltyään.
Ehkä ap kertoo ystävälleen joka vuokraa heille mökin. Mieskin lopulta haluaa mukaan ja tästä haluaa keskustelua suostuakko vai ei
Anopille voi sanoa, että nyt on kyse pariskunnan seksilomasta, johon sisältyy paljon villiä yöelämää ja päivät on tarkoitus levätä hotellissa.
Nuorella parilla ja anopilla siskoineen on kuitenkin erilaiset lomaohjelmat mielessä.
Osanottoni! Kieltäydy lähtemästä! Meidän mukaan lähti aikana ennen koronaa myös anoppi, oltiin siis menossa (matka jo varattu ja maksettu) kahdestaan ulkomaille hienoon täyqihoitohotelliin meren rannalla, tarkoituksena lomailla kahdestaan ja tehdä meidän omia juttuja. Varasimme jopa sviitin.
Anoppikos tästä riemastui ja varasi matkan samaan aikaan samaan paikkaan ja änkesi illallisille ja aamiaisille mukaan. Tuli mukaan kun esim pelasimme tennistä, siis ei pelaamaan vaan katselemaan ja kommentoimaan.
Ainoa lepohetki oli kun lähdimme joka aamu rannalle juoksulenkille.
Harmitti. Kyseessä ei ollut aivan halpa matka.
Joten pidä puolesi! Tuommoiset anopit esittävät vaan etteivät tajua tuppautuvansa. Kyllä ne sen tajuaa.
Ei ap jaksanut panostaa tähän provoon. Keksii vain kokoajan uusia
Itseasiassa ihan tuttua. Meillä appivanhemmat tunkevat joka ikiselle reissulle mukaan, niin että omaa rauhaa ei enää oikein ole. Puoliso myötäilee heitä ihan liikaa ja antaa luvan tulla mukaan, minulta ei tietysti kysytä, On ihan ok, jos he ovat mukana silloin tällöin, mutta ei joka kerta.
Minä tiedän lähipiiristäni tapauksen, jossa morsiamen äiti tuppautui häämatkalle mukaan. Se avioliitto ei kovin konta vuotta kestänyt.