Mökkinaapurin koira juoksee räkyttämässä pihallani
Naapureilla on joku terrieri, joka haukkuu kaikki veneet ja juoksee tontillani räkyttämässä. Olen pariin kertaan joutunut siivoamaan myös sen jätöksiä. Haitta on aika iso, koira ravaa tässä 3-5 kertaa päivässä. Lisäksi oma lemmikkini tietenkin kärsii tunkeutujasta, eikä halua ulos enää ollenkaan - paikassa, jossa on monet kesät nauttinut ulkoilmasta.
Naapurit ovat varsin kovakorvaisia asialle. Hämmentävänkin, ollakseen ihan koulutettuja ja jonkinlaisissa yhteiskunnallisissa asemissa aikanaan työskennelleitä (näin ovat itse mainostaneet). Olen monta kertaa ystävällisesti pyytänyt heitä huolehtimaan, ettei koira juokse täällä. Ei tehoa ollenkaan. Kävin pari päivää sitten henkilökohtaisella visiitillä esittämässä ihan ystävälliseen sävyyn, että rakentaisivat aidan tai kytkisivät koiran. He ehdottivat, että MINÄ voisin rakentaa halutessani aidan. Ja että olen mökilläni niin harvoin muutenkin, että ei ole perustetta rajoittaa koiran kulkemista. Lopuksi sain vielä kehotuksen poistua. Ymmärrettävää - eihän kukaan pidä siitä, että joku ventovieras olento tulee omaan pihaan räkyttämään :D
Mitä tehdä seuraavaksi? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (53)
Ole vihainen sille koiralle ja osoita se elein.
Oma koirani alistuu, kun sille korottaa vihaista ääntä. Osoita sille koiralle, että tämä on sinun reviiriä. Itse kaataisin vettä sen koiran päälle, jos uhittelu ei tehoo ja jos se räksyttelee itselleni tai läheisilleni. Varsinkin, jos naapurit ovat noin piittaamattomia koiransa liikkumisesta.
Sissy kirjoitti:
Voiko tällaista oikeasti tapahtua kesämökillä? Meillä täällä Strömsöössä on jokaisella oma saari eikä naapurin puudelit häiritse.
Toi olisi hyvä puoli saaressa sijaitsevan mökin kanssa! Itse halusin vain päästä näpsästi autolla perille saakka, ympäri vuoden. Ja on kiva, kun kauppaan on alle 2km matka, vaikka taajamasta erillään ollaankin. Pari hassua naapuria siis tässä vain on, joista toinen kyllä huomattavasti hassumpi kuin toinen. Vanha totuus on, että ulkonäköä, asemaa ja rahaa voi saada sattumalta, mutta sivistyksen jokainen hankkii itse. Tuolla ne oppikirjaesimerkit tallustaa puudeleineen.
Meidän mökkinaapuri huuteli meidän koiran nimeä ja onneksi meidän koira ei lähtenyt heidän pihalle. Mitäs mieltä ootte minun mökkinaapurista?
Rajojemme välillä on puro ja rehevää kasvillisuutta ja rinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Ole vihainen sille koiralle ja osoita se elein.
Oma koirani alistuu, kun sille korottaa vihaista ääntä. Osoita sille koiralle, että tämä on sinun reviiriä. Itse kaataisin vettä sen koiran päälle, jos uhittelu ei tehoo ja jos se räksyttelee itselleni tai läheisilleni. Varsinkin, jos naapurit ovat noin piittaamattomia koiransa liikkumisesta.
Olen osoittanut sille käsielein suunnan ja käskenyt tiukasti sitä painumaan kotiin. Katsoo aivan tollona kun ei sitä varmaan ole paljoa komennettu. Todellakin kylvetän sen seuraavalla kerralla! Ap
Samma här, ja meidän keppihevostelija pikkutytöt pelkää. Iso ruskea hurtta.
Houkuttele koira autoon, aja 200 km päähän ja päästä koira ulos.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökkinaapuri huuteli meidän koiran nimeä ja onneksi meidän koira ei lähtenyt heidän pihalle. Mitäs mieltä ootte minun mökkinaapurista?
On tuokin hämärää menoa. Jos haluaa vaikkapa koiran hoitoon, niin sitähän voi ihan omistajilta kysyä. Noiden tarkoitusperiä voi vaan arvailla. Hyvä, että teidän koira suhtautuu varauksellisesti vieraisiin. Ap
Ottaisin koiran meille sisälle ja pitäisin jonkun päivän...... Siinähän alkaisi naapurit ihmetellä, missä koira on. Ehkä se kiinnipitäminenkin sitten kirkastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Samma här, ja meidän keppihevostelija pikkutytöt pelkää. Iso ruskea hurtta.
Kaikille ihmisille ei vaan eläimen pito sovi. Ei se teidän tyttöjä lohduta yhtään, että "se on ihan kiltti". Mistä sen edes voi varmasti tietää, kun kyseessä on luontokappale? Itse en tuollaisia riskejä ottaisi eläimen omistajana koskaan, eikä mielestäni kukaan muukaan täysijärkinen. Paljon näkee koiranomistajia, joita koira komentaa eikä päinvastoin.
Kaada ensitöiksi vettä sen hurtan päälle kun seuraavan kerran tulee pihaan. Niin mä aion tehdä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Houkuttele koira autoon, aja 200 km päähän ja päästä koira ulos.
Ei ole hyvä idea. Omistajia ennemmin pitäisi raingaista, kuin sitä koiraa. Tuollein tuo koira voisi saada kunnon pelkotilat, kun on aivan yksin vieraassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuokin hämärää menoa. Jos haluaa vaikkapa koiran hoitoon, niin sitähän voi ihan omistajilta kysyä. Noiden tarkoitusperiä voi vaan arvailla. Hyvä, että teidän koira suhtautuu varauksellisesti vieraisiin. Ap
Ihan hyvät naapurit he ovat muuten. Pienoinen ahdistus iski, kun meillä on ihan pentu koira ja muutaman kuukauden tämä koira on meillä vasta ollut. Vieläpä kovin vilkas on ja sitä on saanut jatkuvasti olla komentamassa. Tämä meidän pentu vieläpä pelkää joitain miehiä ja mies sitä koiramme nimeä huuteli.
Ei se meidän naapuri pahan tahtoinen ole, mutta silti tuommoinen on ahdistavaa.
Tämä kyseinen jippo on toiminut koulukiusaaja lapsiin ja- työpaikalla muita terrorisoiviin henkilöihin, joten luulen että selviät kun toimit seuraavasti: Hanki henkilö hakkaamaan koiran isäntä tunnistamattomaksi, niin et näe koiraa tontillasi enää koskaan. Kiusaaminen loppuu myös aina tällä samalla toiminnolla.
Voiko tällaista oikeasti tapahtua kesämökillä? Meillä täällä Strömsöössä on jokaisella oma saari eikä naapurin puudelit häiritse.